Howard Schwartz: camera.
Er zijn 7 films gevonden.

Still the Beaver

1983 | Komedie, Drama, Familiefilm

Verenigde Staten 1983. Komedie van Steven Hilliard Stern. Met o.a. Barbara Billingsley, Tony Dow, Jerry Mathers, Ken Osmond en Richard Deacon.

De legendarische tv-familie Cleaver keert - minus wijlen Hugh Beaumont - na twintig jaar terug: Wally (Dow) en Beaver (Mathers) worden herenigd met hun, inmiddels volwassen, makkers. Het werd een dubieuze pilot, die de bedoeling verraadt: de serie Leave It To Beaver, de succesvolle tv-serie uit de periode 1957-63 met 193 afleveringen, die ouderen, vooral Amerikanen, zich met zo veel vertedering zullen herinneren, nieuw leven in te blazen. En ja, hoor de serie Still the Beaver volgde, die liep van 1985-89 met beduidend minder afleveringen dan zijn illustere voorganger. In 1997 kwam het nog even tot de bioscoopfilm LEAVE IT TO BEAVER van Andy Cadiff, maar daarna werd het stil. Het scenario is van medeproducent Nick Abdo naar een verhaal van Brian Levant en gebaseerd op de personages, die werden bedacht door Joe Connelly en Bob Mosher. Het camerawerk is van Howard Schwartz. Mono.

Rosie: The Rosemary Clooney Story

1982 | Biografie, Muziek

Verenigde Staten 1982. Biografie van Jackie Cooper. Met o.a. Sondra Locke, Tony Orlando, Penelope Milford, Katherine Helmond en Kevin McCarthy.

Rosemary Clooney (Locke) is een populaire zangeres, maar priv[KA1]e zit het allemaal wat minder mee. Haar huwelijk is naar de knoppen en bovendien wordt ze doorlopend gekleineerd door haar dominante moeder. Tijdens een optreden stort ze in, met een schandaal als gevolg. Ze komt terecht in een psychiatrische inrichting. Door haar wilskracht herstelt ze, en ze begint weer op te treden. Voor het eerst in haar leven voelt ze zich zelfstandig en zelfverzekerd. Biografie van de beroemde zangeres uit de jaren 1940-1950, doorspekt met haar bekendste songs (door Clooney zelf gezongen). Uitstekend spel van Locke als Clooney en McCarthy als haar arts, maar Orlando als José Ferrer is minder gelukt. Katherine Cokers scenario is gebaseerd op This For Remembrance van Clooney en Raymond Strait. Fotografie van Howard Schwartz.

A Small Killing

1981 | Misdaad

Verenigde Staten 1981. Misdaad van Steven Hilliard Stern. Met o.a. Edward Asner, Jean Simmons, Sylvia Sidney, Andrew Prine en J. Pat O'Malley.

Sidney, een oude zwerfster, wordt dood aangetroffen tussen haar vuilnisbakken. Het blijkt dat ze af en toe werkte voor een drugshandelaar en dat ze van tijd tot tijd een grammetje van het spul achterhield. Asner, undercover-agent, gaat samen met Simmons, sociologe die zich het lot van oude zwervers aantrekt, op zoek naar de moordenaar. Vermomd als 'bag lady' lokt Simmons de misdadigers aan. Niet bepaald origineel verhaal, door scenarioschrijver Burt Prelutsky geput uit de roman The Rag Bay Clan van Richard Barth, komt vooral tot leven door het spontane en frivole spel van de twee hoofdrolspelers, die aanvankelijk elkaars tegenpolen zijn maar uiteindelijk compleet naar elkaar toe te groeien. De film vraagt ook aandacht voor de daklozen die moeten leven van het afval van hen die het beter hebben. Gefotografeerd door Howard Schwartz.

The Cops and Robin

1978 | Misdaad

Verenigde Staten 1978. Misdaad van Allen Reisner. Met o.a. Ernest Borgnine, Michael Shannon, John Amos, Carol Lynley en Natasha Ryan.

Het gegeven dat begon met FUTURE COP (met dezelfde sterren) en vervolgd werd door een korte serie kreeg hier een nieuwe kans met een oudere straatagent en zijn partner en een geprogrammeerde robot tot perfecte politieman. De opdracht luidde de jonge dochter van een vrouw, die beslopen werd door gangsters, te beschermen.

Getting Married

1978 | Romantiek, Drama

Verenigde Staten 1978. Romantiek van Steven Hilliard Stern. Met o.a. Richard Thomas, Bess Armstrong, Van Johnson, Katherine Helmond en Mark Harmon.

Romantisch niemendalletje dat zich afspeelt in op de redactie bij de tv, waar heel wat aantrekkelijke mensen rondlopen. Het scenario is van John Hudock, die ook de song `Now That I Found You` schreef. Dit liedje slaat op Michael Carboni (Thomas), die op knappe omroepster Kristine Lawrence (Armstrong) verliefd wordt. Te mooi om waar te zijn (en behoorlijk verouderd). Het camerawerk is van Howard Schwartz.

Ellery Queen

1975 | Thriller

Verenigde Staten 1975. Thriller van David Greene en David Green. Met o.a. Jim Hutton, David Wayne, Ray Milland, Kim Hunter en John Hillerman.

Wanneer een mode-ontwerper wordt vermoord, helpt de beroemde detective Ellery Queen (Hutton) zijn vader, politie-inspecteur Richard Queen (Wayne), bij de oplossing van de zaak. Sympathiek opgebouwde maar traditionele pilot voor een nieuwe reeks rond de tijdloze held. De film zelf baadt in de sfeer van de jaren veertig, en Hutton is een aanvaardbare Queen. Hij zou de rol trouwens een seizoen lang spelen in de tv-serie. In deze pilot wordt hij omringd door topsterren als Milland, Hunter en Hillerman. Het scenario werd geschreven door Richard Levinson en William Link, en het is gebaseerd op Queens roman The Fourth Side Of The Triangle. Geen hoogvlieger, wel goede ontspanning. Het thema dat Elmer Bernstein voor de film componeerde, werd tevens gebruikt in de reeks. Camerawerk van Howard Schwartz. Deze pilot werd later in roulatie gebracht als ELLERY QUEEN: TOO MANY SUSPECTS.

A Pair of Boots

1962 | Western, Drama

Verenigde Staten 1962. Western van John Cassavetes. Met o.a. Lloyd Bridges, Royal Dano, Lawrence Tierney, John Marley en Gene Darfler.

Tijdens de Amerikaanse Burgeroorlog staat een verloren regiment van de rebellen tegen een afgezonderd regiment van de noordelijken. Ze sluiten een tijdelijke wapenstilstand en er ontstaat een ware ruilhandel tussen beiden. Jonas (Tierney), een van de officieren van kapitein Otis (Bridges), wil maar een ding: het paar glanzende laarzen van yank Andy (Dano). Deze wil er niet van horen. Ondanks het verbod van Otis sluipt Jonas de volgende nacht naar het kamp van de noordelijken. De waanzin van een hele oorlog gesymboliseerd in een paar laarzen. De kracht van Cassavetes als regisseur komt duidelijk tot uiting in deze korte film, die gemaakt werd voor de reeks The Lloyd Bridges Show. Hij bouwt een haast ondraaglijke spanning op door een opeenvolging van close-ups. Deze stijl is erg efficiënt en het houdt bovendien het budget uiterst laag. Een geslaagde stijloefening in een genre waarin Cassavetes zeker niet thuis was. Mort R. Lewis schreef het scenario. De camera werd bediend door Howard Schwartz.