Juan Carlos Paz: cast.
Er zijn 2 films gevonden.

Gregorio y Juliana

1994 | Drama, Romantiek, Familiefilm

Peru 1994. Drama van Augusto Tamayo. Met o.a. Marino Leon, Rosa Isabel Morfino, Gilberto Torres, Julio Marcone en Carlos Danos.

Deze film completeert de GREGORIO uit 1984 en JULIANA uit 1988 die door de Chaski-groep gemaakt werd. Ze vormen een trilogie. Gregorio (Leon) is inmiddels negentien jaar en woont met zijn moeder en broer in El Salavdor. Hij zou graag willen studeren, maar moet geld verdienen als pompbediende en het verkopen van boeken. Juliana (Morfino) is twintig, een vrijgevochten meid die in d'r eentje in een hut in de krottenwijk in het armste deel van de stad woont. Ze leren elkaar kennen als Juliana poolshoogte komt nemen van het benzinestation voor een overval. Het is liefde op het eerste gezicht. Dan wordt de pomp overvallen door de terreurbeweging het Lichtende Pad en Gregorio's maat wordt gedood. Hij wil wraak en probeert de vedwenen Juliana op te sporen, want hij verdenkt haar ervan in contact te staan met de terreurorganisatie. Een indrukwekkende film die jongeren enig idee geeft, wat het betekent als je moet leven en overleven in de derde wereld.

Invasión

1969 | Thriller, Mysterie, Fantasy

Argentinië 1969. Thriller van Hugo Santiago. Met o.a. Olga Zubarry, Lautaro Murúa, Juan Carlos Paz, Martín Adjemián en Daniel Fernández.

Het werk van Jorge Luis Borges, die meewerkte aan het scenario van regisseur Santiago en Adolfo Bioy Casares, is een getrouwe bewerking voor de film. Het betreft een allegorisch verhaal dat tegen de dictatuur gericht is. In het fictieve stadje Aquilea hebben een aantal mensen zich geschaard rond Don Porfirio (Paz), een oude man die uitsluitend met zijn kat communiceert. Ondertussen wordt Aquilea belegerd door duistere vijanden die door de hinderlagen van Don Porfirio worden tegengehouden. Helaas komen de leden van het groepje rond Don Porfirio op een geheimzinnige wijze stuk voor stuk om het leven. De dertig-jarige Argentijnse regisseur Santiago leerde het vak bij Robert Bresson en deze film, die in de trant van het werk van 'tijdgenoot' Michelangelo Antonio gezien moet worden, heeft cultstatus verkregen. Santiago wordt beschouwd als een geestverwant van David Lynch, die op laatst genoemde invloed heeft gehad. Het camerawerk van Ricardo Aronovich en Adelqui Camuso bevat indrukwekkende beelden en fraaie composities. Interessant voor cinefielen die gefascineerd zijn van de Argentijnse cinema over dood en zelfvernietiging. De indertijd in Frankrijk gedistribueerde versie was slechts anderhalf uur.