Sheldon Lewis: cast.
Er zijn 18 films gevonden.

The Cattle Thief

1936 | Western

Verenigde Staten 1936. Western van Spencer Gordon Bennet. Met o.a. Ken Maynard, Geneva Mitchell, Ward Bond, Roger Williams en Jim Marcus.

De titel dekt de lading: Maynard is de detective die, vermomd, veedieven op wil sporen. Bond blijkt de hoofdmisdadiger te zijn in deze routine-western.

Tombstone Canyon

1932 | Western

Verenigde Staten 1932. Western van Alan James. Met o.a. Ken Maynard, Cecilia Parker, Lafe McKee, Sheldon Lewis en Frank Brownlee.

Een uitstekende western, waarin Maynard, paard Tarzan en Parker samen jacht maken op een spook-moordenaar met masker en lange mantel; kortom, alles wat vooral in de serie zo populair was. Ted McCord deed het uitstekende camerawerk en Claude Rister schreef de film. Alan James heette in de tijd dat de film nog zwijgend was Alvin J. Neitz, zijn ware naam. Onder deze naam wilde hij in die tijd nog wel eens scenario's schrijven.

The Monster Walks

1932 | Horror, Komedie, Misdaad

Verenigde Staten 1932. Horror van Frank Strayer. Met o.a. Rex Lease, Vera Reynolds, Mischa Auer, Sheldon Lewis en Willie Best (Sleep'N'Eat).

Als Reynolds haar intrek heeft genomen op het landgoed dat zij van haar excentrieke vader heeft geërfd, probeert haar oom Lewis, die verlamd is, haar naar het leven te staan om de erfenis in de wacht te slepen voor zijn minderwaardige zoon Auer, die haar moet ombrengen. De schuld moet dan vallen op een aap, die voor wetenschappelijke experimenten in een kooi in de gewelven zit. Een bij tijd en wijle zeer idiote horrorfilm, die zich de status van klassieke monster-cultfilm verworven heeft.

Riders of the Rio

1931 | Western

Verenigde Staten 1931. Western van Robert Tansey. Met o.a. Lane Chandler, Karla Cowan, Sheldon Lewis, Bob Card en Sherry Tansey.

Een uiterst goedkope western, door Robert Tansey ook geschreven en geproduceerd. Er wordt wat heen en weer gereden en geschoten, maar het boeit absoluut niet.

Terry of the Times

1930 | Misdaad

Verenigde Staten 1930. Misdaad van Henry McRae. Met o.a. Reed Howes, Lotus Thompson, Sheldon Lewis, John Oscar en Will Hays.

Serial in tien hoofdstukken. Hal Hodes schreef het verhaal over journalist Terry (Howes), die over een gangsterbende wil berichten maar daarbij ernstig gehinderd wordt door zijn oom Lewis, de uitgever van de krant. Terry heeft nog een probleem: hij moet binnen korte tijd trouwen of zijn erfrecht vervalt, zo staat het in het testament van zijn vader. Thompson zit daar niet mee, maar er is een duistere macht aan het werk om óók dat onmogelijk te maken. Universal koos Howes voor de hoofdrol, hoewel deze acteur oneindig veel schurkenrollen in westerns zou spelen.

Firebrand Jordan

1930 | Western

Verenigde Staten 1930. Western van Alvin J. Neitz (Alan James). Met o.a. Lane Chandler, Aline Goodwin, Yakima Canutt, Sheldon Lewis en Marguerite Ainslee.

Chandler is de held die de sheriff helpt een bende valsemunters op te sporen. Hij stuit daarbij op Goodwins problemen. Haar vader, een rancher, is spoorloos verdwenen. Ze staat diep in de schuld bij Lewis. Chandler ontdekt dat Lewis de leider van de bende is. Carl Krusada schreef deze uiterst magere western. William Nobles was de cameraman. De technische afwerking is miserabel.

The Code of The Scarlet

1928 | Western

Verenigde Staten 1928. Western van Harry Joe Brown. Met o.a. Ken Maynard, Gladys McConnell, Ed Brady, J.P. McGowan en Dot Farley.

Maynard en Brady zijn mounties - we zijn in Canada met deze western - en zitten achter een bende aan waarvan later McGowan de leider blijkt te zijn. Tussen de bedrijven door redden ze McConnell uit handen van de bende en zo kan er iets moois tussen Maynard en McConnell ontstaan. Gewoon een goede western. Bennett Cohen leverde het verhaal, Forrest Sheldon bewerkte het en Ted McCord deed het camerawerk.

The Overland Stage

1927 | Western

Verenigde Staten 1927. Western van Albert S. Rogell. Met o.a. Ken Maynard, Kathleen Collins, Tom Santschi, Sheldon Lewis en Jay Hunt.

Santschi probeert een oorlog te laten uitbreken tussen blanken en Indianen. Maynard weet dat in laatste instantie te verhinderen. Marion Jackson schreef het scenario, dat hier en daar wat verward aandoet, maar veel actie naast enige romantiek biedt. Rogell - die zijn sporen bij de westerns met Jack Hoxie verdiende - was een man die van actie hield en vaart. Harry Joe Brown, die de produktionele leiding had, had zijn ervaring opgedaan bij de westerns met Fred Thomson, dus Maynard was omringd met vakmensen - en het produkt was er dan ook naar Sol Polito was de cameraman en ook hij zou een begrip worden in zijn vak.

The Two-Gun Man

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van David Kirkland. Met o.a. Fred Thomson, Olive Hasbrouck, Joseph Dowling, Sheldon Lewis en Frank Hagney.

Er is veel te doen voor de held en zijn paard Silver King. Er worden mensen gered, hij weet te voorkomen dat zijn vader zijn ranch op een smerige wijze kwijt raakt en moet een bende veedieven onschadelijk maken. De films van Thomson kenden actie en humor door elkaar, een beetje het midden houdend tussen de westerns van Tom Mix en Hoot Gibson, maar ze kwamen aan en Thomson verdiende in een paar jaar tijd 2,5 miljoen dollar. William Wing bewerkte het verhaal van Stewart Edward White, Ross Fisher was de cameraman met als assistent Jack Greenhalgh, de man die later als cameraman voor Sam Newfield bij tientallen westerns uit de jaren dertig en veertig van de partij zou zijn.

Senor Daredevil

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van Albert S. Rogell. Met o.a. Ken Maynard, Dorothy Devore, George Nicholls, J.P. McGowan en Sheldon Lewis.

Te beginnen met deze western steeg de ster van Maynard naar een toppunt: een jaar later hoorde hij tot de grote vijf (Tom Mix, Hoot Gibson, Fred Thomson, Buck Jones en Maynard) en hij zou zelfs begin jaren dertig in populariteit nummer één zijn, mede door Freds dood en Toms afwezigheid, maar desondanks. Dit was de eerste van achttien westerns voor First National, met producent Charles R. Rogers en de dagelijkse produktionele leiding in handen van Harry Joe Brown. Budgets van $ 75000 tot $ 80000, dus gave produkties. In deze eersteling, door Marion Jackson geschreven en met camerawerk van Sol Polito, komt Maynard zijn vader te hulp tegen de bende van McGowan, die poogt de bevoorradingswegen voor de mijnwerkers af te sluiten om hen zo te dwingen hun eigendommen te verlaten, die hij dan in bezit kan nemen.

Moran of the Mounted

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van Harry Joe Brown. Met o.a. Reed Howes, Sheldon Lewis, J.P. McGowan, Bruce Gordon en Virginia Warwick.

Een Mountie-western, dus spelend in Canada, waar mountie Howes ervan verdacht wordt de vader van zijn meisje om zeep geholpen te hebben. Hij krijgt een week de tijd om de ware dader te vinden, anders wordt hij in staat van beschuldiging gesteld. Jack Natteford was de man van het scenario en achter de camera stond William Tuers. Howes zal bij de oudere generatie vooral bekend zijn als de schurk in tientallen westerns uit de jaren veertig en vijftig. Maar Howes (1900-1964) was aanvankelijk een hoofdrolspeler, die pas tien jaar na zijn filmdebuut in 1924 in B-rollen verviel. Hij bleef filmen tot zijn dood.

Buffalo Bill on the U.P. Trail

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van Frank S. Mattison. Met o.a. Roy Stewart, Kathryn McGuire, Cullen Landis, Sheldon Lewis en Earl Metcalfe.

Roy is Buffalo Bill in de tijd dat de Amerikanen het westen nog als pioniers binnendrongen, stadjes bouwden waar de spoorlijn langs moest komen en knokten met de Indianen, die van de blanke invasie niets moesten hebben. Deze historische western-serie voor Sunset door producent Antony J. Xydias met Roy Stewart in de hoofdrol, kende één probleem: geldgebrek. Hoe goed bedoeld ook, de centen werden opgespaard voor de laatste tien minuten. Bert Longenecker was de cameraman.

Beyond the Trail

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van Al Herman. Met o.a. Bill Patton, Eric Mayne, Janet Dawn, Sheldon Lewis en Stuart Holmes.

Patton maakte in de tweede helft van de jaren twintig een paar redelijke westernseries. Hij debuteerde in 1920; na 1930 speelde hij alleen nog wat bijrollen. Hij was van oorsprong een rasechte cowboy en gaf aan zijn rollen een humoristisch tintje. Ook hier weet hij een paar aardige dingen te doen zonder de spanning aan te tasten. Een schurk steelt de loongelden van de cowboys en wordt dan door hen achtervolgd. Het blijken er meer te zijn maar Bill ziet kans de bendeleider te pakken en het meisje te redden. Bill leefde van 1894 tot 1951.

Silent Sanderson

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van Scott R. Dunlap. Met o.a. Harry Carey, Trilby Clark, John Miljan, Gardner Jamers en Edith Yorke.

Een western-drama waarin de broer van Carey vermoord wordt. Om zijn verdriet te vergeten, gaat hij naar de woestenij van Alaska. Het verleden haalt hem in. De dader komt ook naar Alaska en probeert ook Carey om zeep te brengen. In een dramatisch gevecht wordt de schurk voor de wolven gesmeten. Kate Corbaley leverde het verhaal, Harvey Gates bewerkte het. Sol Polito was de cameraman van deze typische Carey-western: sober en realistisch, soms wat overgedramatiseerd.

Kit Carson Over the Great Divide

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van Frank S. Mattison. Met o.a. Roy Stewart, Henry B. Walthall, Marguerite Snow, Sheldon Lewis en Earl Metcalfe.

Een historisch western-spektakel voor Sunset met Jack Mower als de befaamde western-scout Kit Carson en Arthur Hotaling als John Fremont. In 1986 werd een tv-mini-serie met Richard Chamberlain als Fremont gemaakt. Tijd van handeling: rond 1850, de trek naar Californië. Matisson was ook de scenarist en Bert Longenecker was de cameraman.

Orphans of the Storm

1922 | Drama, Avonturenfilm, Zwijgende film, Actiefilm

Verenigde Staten 1922. Drama van D.W. Griffith. Met o.a. Lillian Gish, Dorothy Gish, Joseph Schildkraut, Lucille LaVerne en Sheldon Lewis.

Griffiths epische film over de wreed van elkaar gescheiden zusjes, van wie de een blind is en opgevoed wordt door dieven, en de andere onschuldig is en misbruikt wordt door wellustige aristocraten. Een ongeloofwaardig gegeven. Met sprongen naar de Franse Revolutie, grootse decors, en een climax met een redding- op-het-kantje-af. Ondanks de rammelende situaties en lengte een oogverblindende film. Het scenario is van Gaston de Trolignac (D.W. Griffith) naar het toneelstuk [KL]Les Deux Orphelines[KLE] van Adolphe Philippe d`Ennery en Eug[KA2]ene Cormon (1874). Het camerawerk is van Hendrik Sartov, Paul Ellen en G.W. 'Billy' Blitzer.

The Iron Claw

1916 | Drama

Verenigde Staten 1916. Drama van Edward José en George B. Seitz. Met o.a. Pearl White, Creighton Hale, Sheldon Lewis, Harry Fraser en J.E. Dunn.

Serial in twintig hoofdstukken. Lewis is Legar, de Iron Claw, en hij heeft White volkomen in zijn macht. Voor hem moet ze het pad van de misdaad op. In terugblikken zien we hoe deze situatie is ontstaan. In de laatste hoofdstukken verandert die natuurlijk en wordt White bevrijd. George Seitz schreef het scenario naar een verhaal van Arthur Stringer. De serial was een groot succes en daarmee ging ook de carrière van Seitz goed rollen. De man zou vele serials blijven doen tot midden jaren twintig, en later bij de Andy Hardy-serie tot aan zijn dood in 1944 blijven werken.

The Exploits of Elaine

1914 | Mysterie, Drama

Verenigde Staten 1914. Mysterie van Louis Gasnier en George B. Seitz. Met o.a. Pearl White, Creighton Hale, Arnold Daly, Sheldon Lewis en Floyd Buckley.

Serial in veertien hoofdstukken. Na het gigantische succes van de serial THE PERILS OF PAULINE, waarmee White een superster werd, kwam men met dit vervolg. Pathé verdiende een miljoen dollar met deze serial. White is op zoek naar de moordenaar van haar vader, bekend als de Clutching Hand. Ze wordt daarbij geholpen door een detective, Daly. Bertram Millhauser, Arthur B. Reeve en Charles Goddard leverden het goede scenario. Joseph Dubray deed het camerawerk en de produktie lag in handen van de broers Theodore en Leopold Wharton.