Gareth Evans: regie, scenario, productie en montage.
Er zijn 3 films gevonden.

Apostle

2018 | Horror, Fantasy, Thriller

Verenigd Koninkrijk​/​​Verenigde Staten 2018. Horror van Gareth Evans. Met o.a. Dan Stevens, Michael Sheen, Lucy Boynton en Mark Lewis Jones.

De zus van Thomas Richardson (Stevens) wordt begin twintigste eeuw ontvoerd door een geheimzinnige cultus, er wordt losgeld geëist. Thomas mengt zich onder de volgers van hun leider (Sheen) en reist af naar een gehucht in landelijk Wales om z'n zus te bevrijden. Scenarist/regisseur Evans maakte eerder de bejubelde, uitzinnige actiefilm The Raid, maar begint hier rustig. Hij neemt de tijd om een beklemmend beeld van een hechte gemeenschap van gelovigen neer te zetten. En dan vloeit het eerste bloed, en werkt hij langzaam toe naar een - wel heel erg - gruwelijke finale. Sfeervol, spannend, extreem bloederig.

The Raid 2: Berandal

2014 | Actiefilm, Misdaad, Thriller

Indonesië​/​​Verenigde Staten 2014. Actiefilm van Gareth Evans. Met o.a. Iko Uwais, Julie Estelle, Yayan Ruhian en Donny Alamsyah.

Welshman Evans creëerde met het Indonesische The Raid (2011) een nieuw ijkpunt in het genre van de rauwe martial-artsfilm. De film was vooral briljant in zijn eenvoud: een politie-eenheid vecht zich naar de top van een flatgebouw. Zoals te verwachten viel, gaan in deel twee alle remmen los. 150 minuten duurt de film maar liefst, waarbij veel te veel aandacht aan de slaapverwekkende plot over rivaliserende bendes wordt besteed. Maar de actiescènes - puur, snoeihard en vol duizelingwekkende choreografieën - zijn wederom van ongekend niveau.

The Raid

2011 | Actiefilm, Misdaad, Thriller

Indonesië​/​​Verenigde Staten​/​​Frankrijk 2011. Actiefilm van Gareth Evans. Met o.a. Iko Uwais, Joe Taslim, Donny Alamsyah en Verdi Solaiman.

Een elite-eenheid van de politie vecht zich in anderhalf uur met mitrailleurs, messen en pencak silat een weg naar boven in een door criminelen beheerst flatgebouw in Jakarta. Evans' Indonesische martial-artsfilm The Raid kreeg terecht veel bijval op festivals. De brute schoonheid schuilt in de manier waarop Evans de nauwe ruimtes gebruikt en de gevechten in beeld brengt. In plaats van special effects gebruikt hij camera en montage voor zijn geweldsextravaganza, al evenaart de Welshman niet de inventiviteit van Aziatische actiegiganten als Johnnie To of John Woo. De stunts zijn adembenemend.