Muriel Baptiste: cast.
Er zijn 4 films gevonden.

Les rois maudits: La reine étranglée

1972 | Mysterie, Historische film

Frankrijk 1972. Mysterie van Claude Barma. Met o.a. Georges Ser, Muriel Baptiste, Gilles Behat, Jean Piat en André Luguet.

Een verfilming van een van de zes boeken, waaruit het historische epos [KL]Les rois maudits[KLE] van Maurice Druon bestaat. Het gaat hier om de even korte als onbeduidende regeerperiode van Lodewijk X, ofwel le Hutin (1314-1316). Een nauwkeurige regie en een kleurrijk geheel, met al even kleurrijke decors en kostuums. En dan is er nog niet eens iets gezegd over de kwaliteit van de psychologische persoonsbeschrijvingen.

Le Mois le plus beau

1968 | Drama

Frankrijk 1968. Drama van Guy Blanc. Met o.a. Georges Géret, Michel Galabru, Muriel Baptiste, Yves Rénier en Jean Bouise.

Een kroniek van de dagelijkse beslommeringen in een dorpje in de Franse provincie aan de vooravond van WO II.

Les Sultans

1966 | Komedie, Drama

Frankrijk​/​​Italië 1966. Komedie van Jean Delannoy. Met o.a. Gina Lollobrigida, Louis Jourdan, Corinne Marchand, Philippe Noiret en Daniel Gélin.

Een mode-fotografe is de maîtresse van een getrouwde industrieel die niet op een afspraak komt vanwege plotselinge vaderlijke verplichtingen als zijn dochter ook de geliefde van een getrouwde heer van middelbare leeftijd blijkt. De mededeling dat haar amant met een jonge vrouw is gesignaleerd wordt door de fotografe verkeerd opgevat. Deze ironische komedie over de dubbele moraal van vreemdgaande heren wekt de indruk dat Lollobrigida, Jourdan noch de regisseur de humor van de situaties en de dialogen hebben beseft, zodat satirische elementen alleen komen van Marchand en Noiret als het parallelle koppel vreemdgangers.

Déclic et des claques

1964 |

Frankrijk 1964. Philippe Clair. Met o.a. Philippe Clair, Mike Marshall, Annie Girardot, André Nader en Georges Blanes.

Verfilming van de roman van André Couteaux. In tegenstelling tot wijn wordt Philippe Clair er niet beter op naarmate hij ouder wordt. Zijn beste films maakte hij nog met technische man Pierre Granier-Deferre. Alhoewel boordevol flauwe en soms botte grappen, toch een meedogenloze schets van jonge Algerijnen, die in een grote Franse stad trachten te integreren. Er bevinden zich nogal wat luiwammesen en nietsnutten onder hen. De clichés liggen voor het oprapen. Teveel een opeenvolging van sketches in plaats van een helder verhaal, maar er zijn goede momenten.