Ortwin Spieler: cast.
Er zijn 6 films gevonden.

Tatort - Tod im Jaguar

1996 | Mysterie

Duitsland 1996. Mysterie van Jens Becker. Met o.a. Winfried Glatzeder, Robinson Reichel, Ivan Desny, Stefan Gossler en Brigitte Kamer.

Prinz zu entsorgen

1995 | Komedie

Duitsland 1995. Komedie van Dietmar Klein. Met o.a. Christoph Waltz, Maren Martinek, Marita Marschall, Jürgen Watzke en Axel Wandtke.

Waltz houdt van zijn luxe-leventje en van het geld van zijn levenspartner Marschall, ontwerpster van een belangrijke modefirma. Wanneer deze firma een promotiecampagne uitvoert die komaf maakt met de elementaire ideeën van de milieustrijders worden ze door het gerecht verplicht zich een maand lang ten dienste van het milieu te stellen. Marschall kan zich niet vrijmaken, dus moet Waltz zich er maar mee bezig houden. Zo komt hij in contact met de mooie Martinek. Goed geacteerde satire waarin het kapitaal geconfronteerd wordt met het milieu. De humor is niet steeds even fijn, maar over het algemeen genomen zeer onderhoudend, met nog een leuke knipoog op het einde. Geschreven door Georg Sauer en in beeld gebracht door Achim Poulheim. Formaat 16/9. Stereo.

Knallhart daneben

1995 | Komedie, Misdaad

Duitsland 1995. Komedie van Sigi Rothemund. Met o.a. Elmar Wepper, Felix von Manteuffel, Angela Roy, Christine Neubauer en Anne-Sophie Briest.

De wat onverschillige Tina (Briest) en Mark keren van een vakantie in Spanje terug naar Duitsland. De Russische mafia heeft een paar kilo cocaïne verstopt in hun caravan. Prompt wordt de kampeerwagen wordt gestolen en Mark en Tina worden door de misdadigers op hun huid gezeten. Tina belt haar vader en vraagt om hulp.

Freundinnen

1995 | Romantiek, Komedie

Duitsland 1995. Romantiek van Heiko Schier. Met o.a. Meret Becker, Nina Kronjäger, Sebastian Koch, Heino Ferch en Andreja Schneider.

Sophia (Becker) en Olga (Kronj[KA3]ager) zijn twee hartsvriendinnen die lief en leed delen totdat Sophia er vandoor gaat met Olga`s vriendje Marcel (Koch). Zo worden de twee boezemvriendinnen aartsvijanden. Olga ziet maar [KA1]e[KA1]en oplossing: Sophia moet dood en zij wil haar neerschieten op de plaats, waar zij elkaar voor het eerst hebben ontmoet. Het lijkt allemaal bloedernstig, maar regisseur Schier maakte er een liefdeskomedie van; de film is weliswaar geen hoogvlieger, maar wel genietbaar met een lekkere (Duitse) jazz-score, want medehoofdrol Koch is de eigenaar van een jazz-club. Het scenario is van regisseur Schier. Het camerawerk is van Hans-Günther Bücking.

Der Menschenfresser

1993 |

Duitsland 1993. Otto Alexander Jahrreiss. Met o.a. Irene Kugler, Helmut Lorin, Winfried Wagner, Michael Schenk en Herbert Sand.

Een schrijfster van politieromans (Kugler) ontmoet tijdens een treinreis een bijzonder vreemde man (Lorin). Deze stelt zich voor als kannibaal en alles wat hij zegt heeft wel iets met eten te maken. Aanvankelijk geamuseerd, later gefascineerd luistert de vrouw naar zijn verhalen en deze beginnen zich in haar gedachten te vermengen met de fictie van haar laatste misdaadroman. Vreemde, soms macabere, fantasie met sterk satirische ondertoon. De film doet artificiëel aan en getuigt niet steeds van goede smaak, maar men kan niet ontkennen dat hij op zijn minst merkwaardig is. Een opvallend regie- en scenario debuut van ex- modefotograaf Jahrreis dat ondanks enkele minder gelukte momenten toch een belofte voor de toekomst inhoudt. Fotografie van Hans Grimmelmann.

De bom tikt

1993 | Drama

Duitsland​/​​Zwitserland​/​​Oostenrijk​/​​Nederland 1993. Drama van Thorsten Näter. Met o.a. Julia Grimpe, Frank Stieren, Maiko Kemper, Ulrich Matschoss en Udo Schenk.

Realistisch, sociaal drama gesitueerd in het milieu van rechts-extremistische jongeren. Stieren is de zoon van een plaatsvervangend burgemeester in een plaatsje in de voormalige DDR. Hij revolteert tegen asielzoekers en gastarbeiders. Zijn zus, Grimpe, is een gevierd radiomaakster, die aan de andere kant van de barrière staat. Stieren geraakt verstrikt in een netwerk van skinheads en neo-nazi's en zijn zus Grimpe probeert hem daaruit te halen. Deze Nederlands-Duits-Oostenrijks-Zwitserse coproductie gaat mank aan overdosis aan research en een te dik aangezet script van regisseur Näter. Opnames op lokaties in Duitsland, België, Frankrijk en Nederland. Camerawerk van Dragan Rogulj.