Felice Andreassi: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Un Amore in prima classe

1980 | Komedie, Erotiek

Italië​/​​Frankrijk 1980. Komedie van Salvatore Samperi. Met o.a. Sylvia Kristel, Enrico Montesano, Lorenzo Aiello, Luc Merenda en Christian De Sica.

Gescheiden vader gaat met zijn zoontje per trein met vakantie. Jongetje terroriseert medepassagiers, maar brengt ook contact tot stand met een aantrekkelijke anthropologe. Toenadering tussen haar en zijn vader wordt op het laaste moment steeds weer door kind verstoord tot hij van vermoeidheid in slaap valt. Film is oppervlakkiger en komische variant op VOLTATI EUGENIO met kind als uit zelfbescherming, eigenzinnig slachtoffer van opvoeding en heeft soms aardige grappen. Scènes tussen Kristel en Montesano zijn eerder platvloers dan pikant, waardoor in eerste klas-coupé gesitueerde satire tweederangs blijft.

Saxofone

1978 | Komedie

Italië 1978. Komedie van Renato Pozzetto. Met o.a. Renato Pozzetto, Mariangela Melato, Cochi Ponzoni, Teo Teocoli en Massimo Baldi.

Een rijk getrouwde vrouw uit de bourgeoisie zoekt avontuur bij een berooide saxofonist, die zelf stiekem miljonair blijkt te zijn, zodat geld weliswaar niet gelukkig maakt, maar het geluk ook niet hoeft te verhinderen. Een simpel verhaaltje is de rode draad tussen een reeks van sketches waarmee de komiek zich in zijn regiedebuut geen filmer toont, maar wel aanleg voor bizarre en surrealistische humor blijkt te hebben, die door andere regisseurs vaak onbenut is gelaten. Dat zijn pareltjes in een zee van aangedikte flauwiteiten.

Come perdere una moglie e trovare un'amante

1978 | Komedie, Erotiek

Italië 1978. Komedie van Pasquale Festa Campanile. Met o.a. Johnny Dorelli, Barbara Bouchet, Carlo Bagno, Elsa Vassoler en Felice Andreassi.

De directeur van een zuivelfabriek heeft een fixatie op de moederborst en ontmoet bij de psychiater een vrouw die in haar huwelijk last heeft van weer andere problemen. Het probleem van de hoofdpersoon is voor de regisseur alibi om een zo groot mogelijke variëteit aan boezems voor de camera te brengen. Die van Bouchet is fraai, maar de actrice is humor- en expressieloos, zodat Dorelli met flair en charme voor twee moet acteren.