Ida di Benedetto: cast.
Er zijn 6 films gevonden.

Mit den Clowns kamen die Tränen

1990 | Misdaad, Mysterie, Sciencefiction

Duitsland 1990. Misdaad van Reinhard Hauff. Met o.a. Sunnyi Melles, Olgierd Lukaszewicz, Hans-Christian Blech, Bernard-Pierre Donnadieu en Ida di Benedetto.

Journaliste Norma Desmond (Melles) woont met haar zoontje (Ehgartner) een circusvoorstelling bij. Plotseling stormen als clowns vermomde terroristen met machinegeweren bewapend de piste in. Een bekend onderzoeker in de genetica en zijn gezin, die zich onder het publiek bevinden, worden vermoord. Ook Norma's zoontje komt om het leven. Nadat het eerste leed geleden is, wil Norma zelf de zaak uitpluizen. De eerste sporen leiden uiteraard naar het genetica-instituut. Naar de gelijknamige roman van bestsellerschrijver Johannes Mario Simmel, die een dik avonturenverhaal bedacht over het genetica-onderzoek en de gevaren van een verkeerd gebruik. Van de kijker wordt geen grote kritische instelling verwacht, de personages zijn oppervlakkig en de toon is soms pathetisch. Typische, passieve ontspanning voor een tv-kijker, die geen hoge eisen stelt. Het scenario is van Horst Vocks en Thomas Wittenberg. Het camerawerk is van David Slama. Oorsponkelijk uitgezonden in drie delen.

Noi tre

1984 | Historische film, Muziek, Drama, Biografie

Italië 1984. Historische film van Pupi Avati. Met o.a. Christopher Davidson, Lino Capolicchio, Dario Parisini, Gianni Cavina en Ida di Benedetto.

In 1770 bracht de toen 14-jarige Wolfgang Amadeus Mozart drie maanden door in de villa van graaf Pallavicini in de buurt van Bologna. Hij bereidt zich daar voor op het toelatingsexamen van de Filharmonie van Bologna en sluit vriendschap met de zoon van de graaf. Tot ze ontdekken dat ze allebei op hetzelfde meisje verliefd zijn... De film is nogal kunstmatig, maar hoe dan ook te verkiezen boven de over het paard getilde AMADEUS van Forman.

Der Schlaf der Vernunft

1984 | Drama

Duitsland 1984. Drama van Ula Stöckl. Met o.a. Ida di Benedetto, Pina Esposito, Marta Bifano, Stefania Bifano en Christina Scholz.

Een vrouwelijke arts is van plan door onderzoek en publicaties de gevaarlijke bijwerkingen van een medicijn aan het licht te brengen. Maar ze staat tegen een overmacht en verliest de strijd tegen de farmaceutische industrie. Dit gaat met privé-conflicten gepaard, waardoor ze ook nog man en kinderen kwijtraakt.

Tag der Idioten

1981 | Drama, Experimenteel

Duitsland 1981. Drama van Werner Schroeter. Met o.a. Carole Bouquet, Ingrid Caven, Christine Kaufmann, Ida di Benedetto en Magdalena Montezuma.

Een wat teleurstellende Schroeter na PALERMO ODER WOLFSBURG en NEAPOLITANISCHE GESCHWISTER over een meisje uit gegoede kring dat op hol slaat en anderen aangeeft als terroristen.

Fontamara

1980 | Drama

Italië 1980. Drama van Carlo Lizzani. Met o.a. Michele Placido, Antonella Murgia, Ida di Benedetto, Ciccio Gusacca en Empedocle Buzzanca.

Een door armoede en aardbevingen geteisterd bergdorpje in de Abruzzen is de machteloze prooi voor willekeur van een beginnend fascistisch regime. Een jonge krachtpatser onttrekt zich aan de hem door dorpelingen toegekende leidersrol en gaat naar Rome voor werk en statusverbetering. Daar wordt hij geconfronteerd met clandestien anti-fascistisch verzet. Hij sympathiseert hiermee en wordt gearresteerd en gedood. De bewoners van Fontamara verenigen zich in een verzetsgroep die een eigen krant gaat publiceren. De roman uit 1933 van Silone - broer van de authentieke hoofdpersoon - kreeg een verfilming in de traditie van het neo-realisme (hoewel Rembrandt-achtige belichting en fotografie soms te gewild artistiek aandoen). In alle scènes in Fontamara krijgt dit neo-realisme een indringende kracht, maar in Rome lijkt het te veel en te banaal op reeksen andere films.

Camera d'albergo

1980 | Komedie

Frankrijk​/​​Italië 1980. Komedie van Mario Monicelli. Met o.a. Vittorio Gassman, Monica Vitti, Enrico Montesano, Roger Pierre en Béatrice Bruno.

Drie jonge aspirant-filmers willen een cinéma vérité -documentaire maken door met een verborgen camera op een volgende gasten in een hotelkamer te registeren. Producent haalt hen over om met gespeelde scènes film commerciëler te maken, zodat liefdespaar dat in een conflict is betrapt, een fictieve verzoening moet acteren, waarna de werkelijkheid de fictie volgt. De film laat amusante en verrassend mogelijke manipulaties met film zien waardoor de opgenomen realiteit een omkering van 180 graden kan krijgen. Gassman is perfect als oude producent die zich verschuilt achter artistiek idealisme. Liefdeskomedie tussen Vitti en Montesano is best aardig, maar overmatige aandacht doet film ietwat op twee gedachten hinken.