Paola Mori: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Mr. Arkadin

1955 | Thriller

Verenigd Koninkrijk​/​​Frankrijk​/​​Spanje 1955. Thriller van Orson Welles. Met o.a. Orson Welles, Paola Mori, Robert Arden, Michael Redgrave en Patricia Medina.

Melancholiek, behoorlijk onsamenhangend - dat zou door budgetbeknottingen gekomen zijn - drama over (wederom) een machtige, excentrieke financier die zich niets weet te herinneren van de periode vóór 1927. Hij geeft een jonge Amerikaanse verslaggever de opdracht een vertrouwelijk rapport samen te stellen uit getuigenissen van vriend en vijand zodat zijn verleden gestalte krijgt. De ondervraagden worden echter naderhand dood aangetroffen. Scenario van Welles. De fotografie is van Paul Bourgoin. Hertiteld: CONFIDENTIAL REPORT.

Il Maestro di Don Giovanni

1953 | Avonturenfilm, Romantiek

Italië 1953. Avonturenfilm van Milton Krims. Met o.a. Errol Flynn, Gina Lollobrigida, Cesare Danova, Nadia Gray en Paola Mori.

Een avonturier verijdelt een komplot tegen een hertog in Zuid-Italië en verovert intussen diens dochter. Deze matte cape-en-degen-film was geïnspireerd door het Europese succes van Flynns ADVENTURES OF DON JUAN, maar het zouteloze scenario en de onvaste regie bederven alle mogelijkheden. Flynn is te stram geworden voor atletische capriolen en heeft zelf als rokkenjager weinig animo meer. De landschapsfotografie van Jack Cardiff is de voornaamste kwaliteit.

Febbre di vivere

1953 | Drama, Misdaad

Italië 1953. Drama van Claudio Gora. Met o.a. Marina Berti, Massimo Serato, Anna-Maria Ferrero, Marcello Mastroianni en Sandra Milani.

Een jonge nietsnut en kruimelmisdadiger heeft in zijn plaats zijn vriend de gevangenis in laten gaan, die bij zijn vrijlating zí[KA1]jn deel van de poet eist. Hij probeert hem te sussen door hem te koppelen aan zijn ex-verloofde, wordt ondertussen geconfronteerd met de zwangerschap van zijn huidige vriendin en werkt zich, ook door de talrijke vijanden die hij heeft opgelicht, steeds dieper in de nesten. Dit weinig opmerkelijke misdaad-melodrama was niettemin de eerste Italiaanse film die de morele verwording in het kader van de economische welvaartsstijging aan de orde stelde.