Ron Carter: cast en muziek.
Er zijn 5 films gevonden.

Blind Faith

1998 | Misdaad, Drama

Verenigde Staten 1998. Misdaad van Ernest R. Dickerson. Met o.a. Courtney B. Vance, Charles S. Dutton, Lonette McKee, Kadeem Hardison en Karen Glave.

Blind Faith bevat flitsende thrillerelementen maar verzandt als rechtbankdrama in clichés over rassenongelijkheid en rassenhaat. Toch wordt de film moeiteloos gered door Courtney B. Vance die superieur ingetogen spel ten beste geeft en zich niet laat kisten door zwakke dialogen. De film begint in 1989, als de Afro-Amerikaanse advocaat John Williams (Vance) op tv ziet hoe de blanke moordenaars van een zwarte man worden vrijgesproken. Onwillekeurig dwalen zijn gedachten af naar een gebeurtenis die zich zo'n 30 jaar eerder afspeelde in de Bronx. Toen was er óók sprake van een moord, op een blanke deze keer, en met een zwarte verdachte, zijn neefje om precies te zijn. Regisseur Dickerson, die naam maakte als cameraman in enkele films van Spike Lee, levert ondanks het matige scenario veelbelovend werk af.

Robert Altman's Jazz '34

1996 | Documentaire, Muziek

Verenigde Staten​/​​Frankrijk 1996. Documentaire van Robert Altman. Met o.a. Jesse Davis, David 'Fathead' Newman, Ron Carter, Christian McBride en Tyrone Clarke.

Altman brengt de Kansas City jazz scene weer tot leven aan de hand van geïmproviseerde jazzsessies. Hedendaagse jazzmuzikanten brengen een eerbetoon aan aloude jazzlegendes

La passion Béatrice

1987 | Historische film

Frankrijk 1987. Historische film van Bertrand Tavernier. Met o.a. Bernard-Pierre Donnadieu, Julie Delpy, Niels Tavernier, Monique Chaumette en Robert Dhéry.

De - van tevoren al verloren - strijd van de Maagd tegen het Monster. Gesitueerd ten tijde van de Honderdjarige Oorlog in de ongelooflijk duistere middeleeuwen, zoals ze in werkelijkheid voor het overgrote deel ook geweest moeten zijn: `het zwarte gat` in de historie. Barbaars, wreed, bevolkt door geestelijk en lichamelijk zwakkeren, heksen, verdoemenis, doodgeboren kinderen, incestueuze vaders, etc... Enkele schitterende, maar soms ook moeilijk te verteren sc[KA2]enes, een mengsel van naturalisme en vreemdsoortige po[KA3]ezie. Helaas een slordig en ontwricht scenario (van Colo Tavernier O`Hagan) over een vader die thuiskomt van het slagveld om zijn zwakke zoon te tiranniseren en incest te bedrijven met zijn sterkere (en mooie) dochter. Een tè lange, onevenwichtige en, kortom, tamelijk onaangename film. Maar het spel, de opmerkelijke muziek en het mooie camerawerk van Bruno De Keyser zullen wel in de smaak vallen.

Ein Aufstand alter Männer

1987 | Drama

Verenigde Staten​/​​Duitsland 1987. Drama van Volker Schlöndorff. Met o.a. Louis Gossett jr, Richard Widmark, Holly Hunter, Joe Seneca en Woody Strode.

Op een farm in het Zuiden van de V.S. (Louisiana) wordt een doodgeschoten blanke farmer gevonden. De sheriff die het geval moet onderzoeken, stuit op een groep van achttien, oudere zwarte mannen, die allemaal beweren de moord te hebben gepleegd. Hun solidariteit maakt het hem bijna onmogelijk de zaak op te lossen. De film van Schlöndorff boeit vooral door de krachtige schildering van de verschillende karakters. Scenario van Charles Fuller naar de roman van Ernest J. Gaines. In de V.S. uitgebracht als tv-film. Camerawerk van Edward Lachmann. Ook bekend als MURDER ON THE BAYOU.

Desperate Characters

1971 | Drama

Verenigde Staten 1971. Drama van Frank D. Gilroy. Met o.a. Shirley MacLaine, Kenneth Mars, Gerald O'Loughlin, Sada Thompson en Jack Somack.

Het verhaal over de soms onoverkomelijke hindernissen in het dagelijkse leven van het kindeloze echtpaar Sophie (MacLaine) en Otto Brentwood (Mars) in New York City. Otto is jurist in de maatschap, die met zijn beste vriend heeft opgericht. Die wil echter de praktijk opheffen, waardoor Otto in de knel komt. Juist op het moment dat zij het niet kunnen gebruiken, krijgt Sophie problemen met haar gezondheid. De film heeft iets theatraals, vooral door de wat gezwollen dialogen, maar het voordeel van het goede spel van de twee hoofdrollen. Misschien wel tot nu toe MacLaine's beste rol en ze kreeg er terecht een Gouden Beer voor in Berlijn. Het scenario is van regisseur Gilroy, die op hetzelfde festival werd gelauwerd met de prijs voor het Beste Scenario, dat is gebaseerd op de roman van Paula Fox. Het camerawerk is van Urs Furrer. Eastmancolor, Mono.