Clark Comstock: cast.
Er zijn 20 films gevonden.

The Oklahoma Sheriff

1930 | Western

Verenigde Staten 1930. Western van J.P. McGowan. Met o.a. Bob Steele, Perry Murdock, Jean Reno, Cliff Lyons en Mack V. Wright.

De sheriff is tegen een relatie tussen Bob Steele en zijn dochter, tot bandieten hem neerschieten. Bob redt de situatie, is de held en Reno is de zijne geworden. Sally Winters schreef weer, en Herbert Kirkpatrick deed het camerawerk.

The Man From Nowhere

1930 | Western

Verenigde Staten 1930. Western van J.P. McGowan. Met o.a. Bob Steele, Ione Reed, Clark Comstock, Bill Nestel en Perry Murdock.

Cowboy Bob Steele zwerft maar wat rond, tot hij een familie ontmoet waarin een stiefbroer probeert een zieke man op te lichten. Het geheel is erg tam en meer dan routineus gemaakt door McGowan, die in zijn slaap nog cowboys heeft moeten zien, want hij deed in deze tijd ook de series met Tom Tyler en Bob Custer. Cameraman Hap Depew deed ook alle drie series zonder veel enthousiasme. Sally Winters schudde de verhaaltjes uit haar mouw.

Hunted Men

1930 | Western

Verenigde Staten 1930. Western van J.P. McGowan. Met o.a. Bob Steele, Jean Reno, Lew Meehan, Mack V. Wright en Thomas G. Lingham.

Lew Meehan en de zijnen bedreigen Jean Reno en haar ranch. Held Bob Steele komt tussenbeide en het meisje heeft niet veel meer te vrezen. De Syndicate-westerns die Bob maakte voor McGowan, waren minder dan routineus; niet echt slecht voor die tijd maar zeker geen onderhoudende films. Sally Winters schreef de serie, en in dit geval was het Herbert Kirkpatrick die Hap Depew als cameraman opvolgde.

The Arizona Whirlwind

1927 | Western

Verenigde Staten 1927. Western van William J. Craft. Met o.a. Bill Cody, Margaret Hampton, David Dunbar, Hughie Mack en Clark Comstock.

Carl Krusada was een begrip, maar toch omstreden, als scenarist voor westerns in de jaren twintig en dertig. Hij schreef voor deze film een verhaal vol complicaties. Bills vader wordt vermoord door een lid van de bende van Hamptons vader; zij is de geliefde van Bill. Dit probleem is door Craft redelijk uitgewerkt. Art Reeves was de cameraman.

Silver Valley

1927 | Western

Verenigde Staten 1927. Western van Ben Stoloff. Met o.a. Tom Mix, Dorothy Dwan, Philo McCullough, Jocky Hoefli en Tom Kennedy.

Als knutselaar is Mix niks: hij probeert een vliegtuig in elkaar te zetten, maar dat wordt alleen maar een taxi die alles beschadigt, de auto van Dwan inbegrepen. Hij wordt ontslagen, maar wordt gelukkig spoedig sheriff en dat ligt hem beter. Zijn voorgangers zijn in snel tempo door een bende uit de weg geruimd, maar op Mix zullen ze hun tanden stuk bijten. Daarbij weet hij Dwan uit hun handen te redden en de boosheid slaat over in verliefdheid. Harry Sinclair Drago schreef en Harold Lipsitz bewerkte. Daniel Clark nam alles weer keurig op.

Rough and Ready

1927 | Western

Verenigde Staten 1927. Western van Albert Rogell. Met o.a. Jack Hoxie, Ena Gregory, Jack Pratt, William A. Steele en Monte Montague.

Hoxie is cowboy op een ranch waarvan de baas een lening sluit, maar de geldgever, Steele, komt erachter dat er olie in de grond zit en maakt nu gemene zaak met de voorman om de ranch in handen te krijgen. Hoxie is er om daar een stokje voor te steken en de hand van de dochter van de rancher te winnen. Gardner Bradford leverde het verhaal, dat bewerkt werd door William Lester. William Nobles stond achter de camera.

Hey! Hey! Cowboy

1927 | Western

Verenigde Staten 1927. Western van Lynn Reynolds. Met o.a. Hoot Gibson, Nick Cogley, Kathleen Key, Wheeler Oakman en Clark Comstock.

Reynolds schreef zelf het verhaal over twee bevriende ranchers, Cogley en Comstock, die plotseling elkaars vijanden worden. Hoot gaat de zaak onderzoeken en ontmaskert Oakman als de schoft die de ruzie heeft veroorzaakt. Een routine-western, maar zoals alle Gibson-films goed gemaakt en technisch goed afgewerkt. Harry Neumann was de cameraman.

The Wild Horse Stampede

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van Albert Rogell. Met o.a. Jack Hoxie, Fay Wray, William Steele, Marin Sais en Clark Comstock.

Een prima actie-western, waarin romantiek (Hoxie en Wray) en actiescènes goed in elkaar overgaan en waar vooral belangrijke rollen zijn ingeruimd voor Hoxies viervoeters, paard Scout en hond Bunk, die een serie wilde paarden weten te vangen vóór schurk Steele ze kan neerschieten. William Nobles deed het routineuze maar verzorgde camerawerk. Kesterson zou later beter bekend worden als Art Mix, maar hier speelt hij al een boef, wat hij bijna 20 jaar later nog deed.

The Man In the Saddle

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van Clifford S. Smith. Met o.a. Hoot Gibson, Charles Mailes, Clark Comstock, Fay Wray en Sally Long.

Er worden kampeerders overvallen op het grondgebied van een ranch. De rancher schrijft zijn oude vriend en vraagt hem om hulp. Hij krijgt diens zoon, Hoot, die de daders weet te ontmaskeren. Karloff speelde een bandiet. Eddie Linden deed het camerawerk en Charles Logue schreef het scenario.

The Fighting Peacemaker

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van Clifford S. Smith. Met o.a. Jack Hoxie, Lola Todd, Ted Oliver, William A. Steele en Robert McKenzie.

Het verhaal van W.C. Tuttle Peace Medicine werd hierdoor Alvin Neitz en Harrison Jacobs bewerkt. Jack Hoxie is voorman op een ranch en verliefd op de dochter van de rancher, Lola Todd. Door een valse beschuldiging gaat hij de gevangenis in. Ted Oliver en William Steele denken nu ongehinderd de ranch te kunnen inpikken, maar Jack komt vrij door goed gedrag. William Nobles was er voor het camerawerk.

The Buckaroo Kid

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van Lynn Reynolds. Met o.a. Hoot Gibson, Ethel Shannon, Burr McIntosh, Harry Todd en James Gordon.

Voor de tweede maal speelde jongensster House de jonge Gibson. Als weesjochie wordt hij door rancher Gordon opgenomen. Hij wordt, eenmaal ouder, diens voorman. Gordon vraagt hem de schatrijke McIntosh te willen helpen op diens ranch maar tussen hen beiden botert het niet, vooral niet als Hoot op zijn dochter Shannon verliefd wordt. Reynolds schreef zelf en Harry Neumann zorgde voor de beelden. Het verhaal is gebaseerd op Peter B. Kyne's Oh, Promise Me.

Looking For Trouble

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van Robert North Bradbury. Met o.a. Jack Hoxie, Marceline Day, J. Gordon Russell, Clark Comstock en Edmund Cobb.

Een kranteuitgever, die dat beroep overigens alleen maar uitoefent als dekmantel voor zijn juwelendiefstalpraktijken, beschuldigt Jack Hoxie ervan dat deze geprobeerd heeft hem te vermoorden. Jack is een opgejaagd mens, maar slaat terug als hij achter de louche praktijken van Gordon Russell komt. George Hively bewerkte het verhaal van Stephen Chalmers. Het camerawerk lag in handen van William Nobles en Harry Mason.

The Calgary Stampede

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van Herbert Blache. Met o.a. Hoot Gibson, Virginia Brown Faire, Clark Comstock, Ynez Seabury en Jim Corey.

Raymond Schrock, Donald Lee en Richard Schayer schreven deze western over een rodeo-cowboy, Hoot, die naar Canada gaat, daar verliefd wordt op Faire om vervolgens beschuldigd te worden van de moord op haar vader. De ware dader, Corey, wordt ontmaskerd. Harry Neumann was de cameraman. Faire was in 1920 al eens Hoots tegenspeelster geweest in een paar van zijn korte 20m durende westerns n.l. RUNNIN' STRAIGHT, MASKED en RANSOM.

The Sunset Trail

1924 | Western

Verenigde Staten 1924. Western van Ernst Laemmle. Met o.a. William Desmond, Gareth Hughes, Lucille Hutton, S.E. Jennings en Clark Comstock.

Een herverfilming van de roman Overland Red van Henry Herbert Knibbs, die eerder onder die titel uitgebracht werd. Desmond vindt een kaart van een mijn op een dode man en komt vervolgens op voor de belangen van dienst dochter. Isadore Bernstein bewerkte de roman; Jackson Rose was de cameraman.

Riders of the Plains

1924 | Western

Verenigde Staten 1924. Western van Jacques Jaccard. Met o.a. Jack Perrin, Marilyn Mills, Ruth Royce, Charles Brinley en Kingsley Benedict.

Serial in vijftien hoofdstukken. Doorsnee-western, geschreven door Jaccard en Karl Coolidge voor Arrow. Perrin maakt weer allerlei narigheid mee. Hij wordt zelfs gevangengenomen door de outlaws maar heeft inmiddels zijn vaste vriend gevonden: zijn paard Starlight dat hij eerder dat jaar in een normale western introduceerde. Het paard zou net zo befaamd worden bij de genre-fans als de ster zelf, of als Tony van Tom Mix en Fritz van William Hart.

Ride For Your Life

1924 | Western

Verenigde Staten 1924. Western van Edward Sedgwick. Met o.a. Hoot Gibson, Laura La Plante, Harry Todd, Robert McKim en Howard Truesdell.

De schurk in deze western, McKim, maakt Gibson zijn ranch en spaarcentjes afhandig. Maar hij weet beide terug te krijgen en daarnaast ook nog een levensgezellin te vinden in La Plante, die hem al in een half dozijn films het ja-woord gegeven had. Humes, de bandiet die La Plante bedreigt, wordt door Gibson neergeschoten. Korte tijd later kreeg hij van Universal zijn eigen serie kortewesterns om dan te promoveren naar volwaardige westerns waarin hij de held was.

The Radio King

1922 | Avonturenfilm, Sciencefiction

Verenigde Staten 1922. Avonturenfilm van Robert F. Hill. Met o.a. Roy Stewart, Louise Lorraine, Al Smith, Sidney Bracey en Clark Comstock.

Serial in tien hoofdstukken. De radio was maar net uitgevonden of de serial viel aan. De mogelijkheden voor militair gebruik staan centraal in het scenario van Robert Dillon. Stewart en Smith zijn de uitvinders, en Bracey en zijn bende de boeven die de uitvinding willen stelen. Het kwam niet echt van de grond, hoewel de serial een vrij grote bekendheid kreeg. Stewart was ook niet op zijn plaats: hij behoorde tot de populaire westernhelden en was als geleerde misplaatst.

Blazing Arrows

1922 | Western

Verenigde Staten 1922. Western van Henry McCarthy. Met o.a. Lester Cuneo, Francelia Billington, Clark Comstock, Laura Howard en Lafe McKee.

Een aparte western waarin de discriminatie van de Indiaan aan de kaak gesteld wordt. Cuneo en Billington (in het werkelijke leven man en vrouw) hebben een relatie, die verbroken wordt onmiddellijk nadat duidelijk wordt dat Cuneo een Indiaan is. Later echter vraagt ze hem om bescherming tegen een blanke schurk. De regisseur was tevens scenarist voor producent Charles. W. Mack en zijn Doubleday Productions. Hiervoor maakte Cuneo zeven behoorlijke westerns, waarmee hij een fikse populariteit verwierf.

The Ranger and the Law

1921 | Western

Verenigde Staten 1921. Western van Robert Kelly. Met o.a. Lester Cuneo, Walter I. McCloud, Francelia Billington, Clark Comstock en Roy Watson.

Cuneo, de man van de wet, komt in botsing met bendeleider Comstock, maar diens dochter ziet het met Cuneo helemaal zitten. Als de bendeleider erachter komt, zet hij haar in een mijn gevangen, maar krijgt het dan echt aan de stok met Cuneo. Henry McCarty en Leo Meehan waren de scenario-schrijvers. Dit was één van drie westerns die Cuneo maakt voor Capital Film.

Singing River

1921 | Western

Verenigde Staten 1921. Western van Charles Giblyn. Met o.a. William Russell, Vola Vale, Clark Comstock, Jack Roseleigh en Arthur Morrison.

Cowboy Russell zit in geldnood. Hij kan een lening niet meer afbetalen en besluit de bank te overvallen. Daar vallen doden bij en hij krijgt de schuld. Hij neemt de benen en gaat goud zoeken. Terug in de stad redt hij de dochter van de sheriff uit handen van een bende en weet hij zijn onschuld aan de doden van destijds te bewijzen. Het verhaal van Robert J. Horton werd tot scenario gemaakt door Jules Furthman. George Schneiderman was er voor het camerawerk.