Konstantin Shayne: cast.
Er zijn 8 films gevonden.

Vertigo

1958 | Thriller, Mysterie, Film noir

Verenigde Staten 1958. Thriller van Alfred Hitchcock. Met o.a. James Stewart, Kim Novak, Barbara Bel Geddes, Tom Helmore en Henry Jones.

Rechercheur John Ferguson (Stewart) heeft last van hoogtevrees sinds hij zag hoe een collega tijdens een achtervolging van een dak af stortte. Na zijn vervroegd pensioen vraagt een oude vriend hem om een oogje te houden op zijn vrouw Madeleine. Maar Ferguson valt als een blok voor de mooie blondine, dat kan natuurlijk niet goed aflopen. De film kreeg een lauwe ontvangst, pas na verloop van tijd werd duidelijk dat Hitchcock hiermee een van zijn beste films had gemaakt. Een beroemde camerabeweging werd later bekend als een 'Vertigo-shot'.

Drama Classics: En garde

1954 | Historische film, Avonturenfilm

Verenigde Staten 1954. Historische film van Anthony Jowitt. Met o.a. Peter Lawford, Konstantin Shayne, Ivan Triesault, Lawrence Dobkin en Peter Hansen.

New Orleans, begin 19e eeuw. Twee spionnen van Napoleon herkennen in een oude man Pierre Bouvier (Shayne), de begeleider van de verdwenen dauphin, zoon van Louis XVI en Marie-Antoinette, die slachtoffers werden van de revolutie. Ze geven zich uit voor royalisten en nemen aan dat de jongeman in zijn gezelschap (Lawford) de kroonprins moet zijn. Ze willen hem doden, zodat niemand nog aanspraak kan maken op de Franse troon. Een typisch Amerikaanse improvisatie op de Europese geschiedenis. Lawford speelt zijn rol van vermeende kroonprins op luchtige wijze. Historisch is het natuurlijk onzin, maar het is best ontspannend. Scenario is van Les Savage, Jr. en aan de camera werd plaatsgenomen door Russell Harlan.

The Unknown Man

1951 | Misdaad, Thriller

Verenigde Staten 1951. Misdaad van Richard Thorpe. Met o.a. Walter Pidgeon, Ann Harding, Barry Sullivan, Keefe Brasselle en Lewis Stone.

Een zeer bekwame bezetting draagt bij tot dit verhaal over een advocaat die ontdekt dat zijn cliënt in een moordzaak schuldig is, waarna hij op onverwachte wijze het recht doet zegevieren. Het scenario is van Ronald Miller en George Froeschel. Het camerawerk is van Wiliam Mellor.

I Was a Communist For the FBI

1951 |

Verenigde Staten 1951. Gordon Douglas. Met o.a. Frank Lovejoy, Dorothy Hart, Philip Carey, James Millican en Richard Webb.

Een nogal smerige'McCarthy-film' over een dubbelspion die voor communist moet doorgaan om het 'Grote Complot' te ontmaskeren. Handig in elkaar gezet, maar de betrokkenen kunnen deze vunzige film maar beter hoog op de plank wegbergen. In documentaire stijl gemaakt.

The Secret Life of Walter Mitty

1947 | Komedie

Verenigde Staten 1947. Komedie van Norman Z. McLeod. Met o.a. Danny Kaye, Virginia Mayo, Boris Karloff, Fay Bainter en Ann Rutherford.

Komedie van Norman Z. McLeod is een rijk gekostumeerd Danny Kaye-vehikel over een burgermannetje die in zijn fantasie spannende avonturen beleeft. Tot hij op een dag echt oog in oog komt te staan met gevaarlijke gangsters. Kaye is feilloos als typetjesvertolker en heeft in Virginia Mayo een verrukkelijke tegenspeelster. Maar de slechteriken (onder wie horror master Boris Karloff) komen er een beetje bekaaid vanaf. Het scenario is losjes gebaseerd op de gelijknamige short story van James Thurber.

Escape in the Fog

1945 | Horror

Verenigde Staten 1945. Horror van Budd Boetticher. Met o.a. Nina Foch, William Wright, Otto Kruger en Konstantin Shayne.

Griezelige celluloidvuller over een meisje dat een vreemde droom heeft, waarin een moord wordt gepleegd, waarvan ze het slachtoffer vervolgens in werkelijkheid ontmoet.

The Falcon in Hollywood

1944 | Mysterie, Thriller

Verenigde Staten​/​​Verenigd Koninkrijk 1944. Mysterie van Gordon Douglas. Met o.a. Tom Conway, Barbara Hale, Veda Ann Borg, John Abbott en Sheldon Leonard.

De RKO-studio`s zelf staan centraal in deze tiende aflevering uit de populaire serie rond speurder de Falcon (Conway). Hij raakt tijdens een bezoek aan Hollywood betrokken bij een raadselachtige moord op enkele mensen die aan een bepaalde film werkten. In het scenario van Gerald Geraghty zit niet de minste spanning. Het is duidelijk dat de ploeg aan vakantie toe was, maar het publiek bleef komen, dus mocht er geen tijd verloren gaan, ook al waren er geen goede scenario's beschikbaar. Dankzij de knipoogjes die Douglas in zijn regie kon verwerken blijft de film nog het bekijken waard. Nicholas Musuraca was cameraman van dienst. Vervolg: THE FALCON IN SAN FRANCISCO. Zie ook: The Falcon-serie.

Passage to Marseille

1944 | Oorlogsfilm, Actiefilm, Drama, Avonturenfilm

Verenigde Staten 1944. Oorlogsfilm van Michael Curtiz. Met o.a. Humphrey Bogart, Michèle Morgan, Claude Rains, Philip Dorn en Peter Lorre.

Het verhaal is als volgt: een Franse verbindingsofficier onderhoudt contacten met een Amerikaanse verslaggever, die een reportage wil schrijven over de commandant van een Free French Air Force Squadron, die ooit een ontsnapte gevangene was van Duivelseiland, de Franse strafkolonie. Wie dit niet leest, begrijpt niets van de film want die ontrolt zich in flash-backs, binnen flash-backs en daarbinnen weer flash-backs, tot de derde macht dus. En dat alles wordt met veel dialoog aan elkaar geknoopt - wie even niet oplet, is algauw de draad kwijt. Bedoeld als een nieuwe CASABLANCA, maar het zal duidelijk zijn dat dit niet gelukt is. Een prachtige cult-film voor de fans van de cast. Edward Ciannelli heet in werkelijkheid Eduardo Ciannelli. Scenario van Casey Robinson en Jack Moffitt naar de roman Men without Country van Charles Nordhoff. Camerawerk van James Wong Howe.