Jef van der Heyden: regie en scenario.
Er zijn 5 films gevonden.

Kasper in de onderwereld

1979 | Drama, Experimenteel

België 1979. Drama van Jef van der Heyden. Met o.a. Jos Houben, Annelies Vaes, Ann Petersen, Charles Janssens en Gaston Vandermeulen.

Een geesteszieke concertpianist is ervan overtuigd dat zijn geliefde zich in de onderwereld bevindt en begint een ware schimmenjacht om haar terug te vinden... Een picturaal erg fraaie verfilming van De goden moeten hun getal hebben, de magisch-realistische roman van Hubert Lampo.

Ongewijde Aarde

1967 | Drama

Nederland 1967. Drama van Jef van der Heyden. Met o.a. Ton Lensink, Shireen Strooker en Wim van de Heuvel.

Een onevenwichtige, bij vlagen boeiende satire over een man die bij de dood van de dorpspastoor wraak neemt omdat zijn vader als zelfmoordenaar destijds niet in gewijde aarde begraven mocht worden. Vroom Nederland protesteerde heftig vanwege Van der Heydens realistische begrafenisscènes.

Fietsen naar de Maan

1963 | Romantiek, Drama

Nederland 1963. Romantiek van Jef van der Heyden. Met o.a. Johan Walhain, Ton Lensink, Sara Heyblom, Ingeborg Elzevier en Lex Goudsmit.

Een wat warrig drama over drie zoons: politieman, oud-ijzerhandelaar en olieverfschilder. Jammer dat een vaste stijl ontbreekt.

De Laatste Passagier

1961 | Familiefilm

Nederland 1961. Familiefilm van Jef van der Heyden. Met o.a. Elise Hoomans, Rob de Vries, Jan Retèl en Bernard Droog.

Wanneer zijn ouders emigreren verstopt een jongen zich, met zijn hond, op een plek waar hij een schat vindt. Een technisch onvolkomen jeugdfilm.

De Zaak M.P.

1960 | Komedie, Romantiek

Nederland​/​​België 1960. Komedie van Bert Haanstra. Met o.a. Albert Mol, Ko van Dijk, Ramses Shaffy, Julia de Gruyter en Mieke Verstraete.

De zaak Manneken Pis is Bert Haanstra's eerste werk na zijn klassieker Fanfare, met een jonge Albert Mol glansrijk in de hoofdrol als een Jacques Tati-eske dief die er vandoor gaat met Manneken Pis om de vader van zijn vriendin te imponeren. Deze aanval op de Belgische identiteit wordt onmiddellijk gepareerd met de diefstal van het beeld van Hans Brinker. Nederland versus België. Net als de botsende fanfarekorpsen in Fanfare. Haanstra vond het zijn slechtste film ooit, en een kunstwerk is het niet, maar de afzonderlijke delen zijn nog altijd kostelijk en bovendien licht verteerbaar. Debuutrol van Ramses Shaffy.