Knut Boeser: cast, scenario en schrijver.
Er zijn 10 films gevonden.

Marga Engel kocht vor Wut

2003 | Komedie

Duitsland 2003. Komedie van Michael Günther. Met o.a. Marianne Sägebrecht, Gunter Berger, Michael Gwisdek, Eleonore Weisgerber en Ina Paule Klink.

Marga Engel (Sägebrecht) werkt sedert haar dispuut met onroerendgoed-speculant Ohrmann (Berger) in Marga Engel schlägt zurück al meer dan een jaar als kokkin in diens huishouden. Als Ohrmann zijn vrouw Nele (Weisgerber) bedriegt met zijn aantrekkelijke secretaresse Sybille (Wilde), wil Marga hem niet langer verwennen met haar kookkunst en neemt ze uit solidariteit met Nele ontslag. Als Marga zich realiseert dat ze geen dak meer boven haar hoofd heeft, is de redding gelukkig nabij: dochter Olga heeft nog een leegstaand pand op haar naam staan om belastingtechnische redenen. Het is een Gasthof en Marga maakt er snel een bloeiend restaurant van. Dan blijkt dat Ohrmann het wil slopen, omdat hij van het omliggende terrein een vliegveld voor sportvliegtuigjes wil maken en het Gasthof bevindt zich in de aanvliegroute van de start- en landingsbaan. Marga en Ohrmann gaan flink met elkaar bakkeleien. Daarbij is het lot Marga gunstig gezind als er in de bodem vroege Saksische pottenbakkunst wordt gevonden en de bouw gestopt moet worden. De kijkers waren enthousiast over het eerste deel, zodat er een nieuw deel uit de bakoven kwam. Helaas herhaalt Sägebrecht haar personage iets te veel, waardoor wij het opgewarmde kost vinden. Haar fans zullen daarover beslist anders oordelen.

Der Havelkaiser: 3. Land in Sicht

1998 | Drama

Duitsland 1998. Drama van Herbert Ballmann. Met o.a. Günter Pfitzmann, Marion Kracht, Rosemarie Fendel, Rainer Rudolph en Gunter Berger.

Marga Engel (Sägebrecht) werkt sedert haar dispuut met onroerendgoed-speculant Ohrmann (Berger) in Marga Engel schlägt zurück al meer dan een jaar als kokkin in diens huishouden. Als Ohrmann zijn vrouw Nele (Weisgerber) bedriegt met zijn aantrekkelijke secretaresse Sybille (Wilde), wil Marga hem niet langer verwennen met haar kookkunst en neemt ze uit solidariteit met Nele ontslag. Als Marga zich realiseert dat ze geen dak meer boven haar hoofd heeft, is de redding gelukkig nabij: dochter Olga heeft nog een leegstaand pand op haar naam staan om belastingtechnische redenen. Het is een Gasthof en Marga maakt er snel een bloeiend restaurant van. Dan blijkt dat Ohrmann het wil slopen, omdat hij van het omliggende terrein een vliegveld voor sportvliegtuigjes wil maken en het Gasthof bevindt zich in de aanvliegroute van de start- en landingsbaan. Marga en Ohrmann gaan flink met elkaar bakkeleien. Daarbij is het lot Marga gunstig gezind als er in de bodem vroege Saksische pottenbakkunst wordt gevonden en de bouw gestopt moet worden. De kijkers waren enthousiast over het eerste deel, zodat er een nieuw deel uit de bakoven kwam. Helaas herhaalt Sägebrecht haar personage iets te veel, waardoor wij het opgewarmde kost vinden. Haar fans zullen daarover beslist anders oordelen.

Der Havelkaiser: 2. Havarie

1998 | Drama

Duitsland 1998. Drama van Herbert Ballmann. Met o.a. Günter Pfitzmann, Marion Kracht, Rosemarie Fendel, Rainer Rudolph en Gunter Berger.

Marga Engel (Sägebrecht) werkt sedert haar dispuut met onroerendgoed-speculant Ohrmann (Berger) in Marga Engel schlägt zurück al meer dan een jaar als kokkin in diens huishouden. Als Ohrmann zijn vrouw Nele (Weisgerber) bedriegt met zijn aantrekkelijke secretaresse Sybille (Wilde), wil Marga hem niet langer verwennen met haar kookkunst en neemt ze uit solidariteit met Nele ontslag. Als Marga zich realiseert dat ze geen dak meer boven haar hoofd heeft, is de redding gelukkig nabij: dochter Olga heeft nog een leegstaand pand op haar naam staan om belastingtechnische redenen. Het is een Gasthof en Marga maakt er snel een bloeiend restaurant van. Dan blijkt dat Ohrmann het wil slopen, omdat hij van het omliggende terrein een vliegveld voor sportvliegtuigjes wil maken en het Gasthof bevindt zich in de aanvliegroute van de start- en landingsbaan. Marga en Ohrmann gaan flink met elkaar bakkeleien. Daarbij is het lot Marga gunstig gezind als er in de bodem vroege Saksische pottenbakkunst wordt gevonden en de bouw gestopt moet worden. De kijkers waren enthousiast over het eerste deel, zodat er een nieuw deel uit de bakoven kwam. Helaas herhaalt Sägebrecht haar personage iets te veel, waardoor wij het opgewarmde kost vinden. Haar fans zullen daarover beslist anders oordelen.

Der Havelkaiser: 1. Volle Kraft voraus

1998 | Drama

Duitsland 1998. Drama van Herbert Ballmann. Met o.a. Günter Pfitzmann, Marion Kracht, Rosemarie Fendel, Rainer Rudolph en Gunter Berger.

Marga Engel (Sägebrecht) werkt sedert haar dispuut met onroerendgoed-speculant Ohrmann (Berger) in Marga Engel schlägt zurück al meer dan een jaar als kokkin in diens huishouden. Als Ohrmann zijn vrouw Nele (Weisgerber) bedriegt met zijn aantrekkelijke secretaresse Sybille (Wilde), wil Marga hem niet langer verwennen met haar kookkunst en neemt ze uit solidariteit met Nele ontslag. Als Marga zich realiseert dat ze geen dak meer boven haar hoofd heeft, is de redding gelukkig nabij: dochter Olga heeft nog een leegstaand pand op haar naam staan om belastingtechnische redenen. Het is een Gasthof en Marga maakt er snel een bloeiend restaurant van. Dan blijkt dat Ohrmann het wil slopen, omdat hij van het omliggende terrein een vliegveld voor sportvliegtuigjes wil maken en het Gasthof bevindt zich in de aanvliegroute van de start- en landingsbaan. Marga en Ohrmann gaan flink met elkaar bakkeleien. Daarbij is het lot Marga gunstig gezind als er in de bodem vroege Saksische pottenbakkunst wordt gevonden en de bouw gestopt moet worden. De kijkers waren enthousiast over het eerste deel, zodat er een nieuw deel uit de bakoven kwam. Helaas herhaalt Sägebrecht haar personage iets te veel, waardoor wij het opgewarmde kost vinden. Haar fans zullen daarover beslist anders oordelen.

Polizeiruf 110 - Die falsche Sonja

1997 | Mysterie

Duitsland 1997. Mysterie van Thomas Jacob. Met o.a. Jaecki Schwarz, Wolfgang Winkler, Kathrin Waligura, Gerd Preusche en Jessica Stockmann.

Marga Engel (Sägebrecht) werkt sedert haar dispuut met onroerendgoed-speculant Ohrmann (Berger) in Marga Engel schlägt zurück al meer dan een jaar als kokkin in diens huishouden. Als Ohrmann zijn vrouw Nele (Weisgerber) bedriegt met zijn aantrekkelijke secretaresse Sybille (Wilde), wil Marga hem niet langer verwennen met haar kookkunst en neemt ze uit solidariteit met Nele ontslag. Als Marga zich realiseert dat ze geen dak meer boven haar hoofd heeft, is de redding gelukkig nabij: dochter Olga heeft nog een leegstaand pand op haar naam staan om belastingtechnische redenen. Het is een Gasthof en Marga maakt er snel een bloeiend restaurant van. Dan blijkt dat Ohrmann het wil slopen, omdat hij van het omliggende terrein een vliegveld voor sportvliegtuigjes wil maken en het Gasthof bevindt zich in de aanvliegroute van de start- en landingsbaan. Marga en Ohrmann gaan flink met elkaar bakkeleien. Daarbij is het lot Marga gunstig gezind als er in de bodem vroege Saksische pottenbakkunst wordt gevonden en de bouw gestopt moet worden. De kijkers waren enthousiast over het eerste deel, zodat er een nieuw deel uit de bakoven kwam. Helaas herhaalt Sägebrecht haar personage iets te veel, waardoor wij het opgewarmde kost vinden. Haar fans zullen daarover beslist anders oordelen.

Rosa Roth - Montag, 26. November

1996 | Misdaad

Oostenrijk​/​​Duitsland 1996. Misdaad van Carlo Rola. Met o.a. Iris Berben, Andrea Jonasson, Peer Jäger, Jockel Tschiersch en Zacharias Preen.

Marga Engel (Sägebrecht) werkt sedert haar dispuut met onroerendgoed-speculant Ohrmann (Berger) in Marga Engel schlägt zurück al meer dan een jaar als kokkin in diens huishouden. Als Ohrmann zijn vrouw Nele (Weisgerber) bedriegt met zijn aantrekkelijke secretaresse Sybille (Wilde), wil Marga hem niet langer verwennen met haar kookkunst en neemt ze uit solidariteit met Nele ontslag. Als Marga zich realiseert dat ze geen dak meer boven haar hoofd heeft, is de redding gelukkig nabij: dochter Olga heeft nog een leegstaand pand op haar naam staan om belastingtechnische redenen. Het is een Gasthof en Marga maakt er snel een bloeiend restaurant van. Dan blijkt dat Ohrmann het wil slopen, omdat hij van het omliggende terrein een vliegveld voor sportvliegtuigjes wil maken en het Gasthof bevindt zich in de aanvliegroute van de start- en landingsbaan. Marga en Ohrmann gaan flink met elkaar bakkeleien. Daarbij is het lot Marga gunstig gezind als er in de bodem vroege Saksische pottenbakkunst wordt gevonden en de bouw gestopt moet worden. De kijkers waren enthousiast over het eerste deel, zodat er een nieuw deel uit de bakoven kwam. Helaas herhaalt Sägebrecht haar personage iets te veel, waardoor wij het opgewarmde kost vinden. Haar fans zullen daarover beslist anders oordelen.

Duett

1993 | Mysterie

Duitsland​/​​Oostenrijk 1993. Mysterie van Xaver Schwarzenberger. Met o.a. Otto Schenk, Elfriede Ott, Agnes Baltsa, Karlheinz Hackl en Roswitha Szyszkowitz.

Operazangeres Baltsa in haar tv-debuut: ze speelt - uiteraard - een diva, die verwikkeld is geraakt in een chantagezaak met moord in de kringen van een voormalig Oostenrijks spionagenetwerk van de Hongaaarse geheimedienst. Commissaris Schenk is een bewonderaar van zangeres Baltsa (die in de film drie nummers weggeeft uit Cavaleria Rusticana, Tosca en Gianni Schicchi) en heeft er moeite mee om haar te pakken, als hij haar begint te verdenken. Mooie karakterrollen in deze piloot-film van de voormalige cameraman van Fassbinder, die ook de fotografie deed. Knut Boeser schreef het scenario.

Das letzte U-Boot

1992 | Oorlogsfilm, Drama

Oostenrijk​/​​Verenigde Staten​/​​Japan​/​​Duitsland 1992. Oorlogsfilm van Frank Beyer. Met o.a. Ulrich Mühe, Ulrich Tukur, Kaoru Kobayashi, Goro Ohashi en Manfred Zapatka.

In april 1945 probeert een Duitse onderzee[KA3]er met geheimen van de atoombom te vertrekken vanaf Kristiansand in Noorwegen naar Japan, dat nog niet zoals Duitsland vlak voor de nederlaag staat. Aan boord bevinden zich vogels van diverse pluimage met tegengestelde belangen: twee Japanse officieren (Kobayashi en Ohashi), die uit zijn op de nieuwe, vernietigende technologie, een Duitse generaal (Habich), die als militaire attach[KA1]e naar Tokio moet en eigenlijk behoorde tot de groep van Stauffenberg, die een putsch tegen Hitler probeerden en een fanatieke nazi (Zapatka), die verraders wil opruimen. Dit selecte gezelschap staat onder bevel van onderzeeboot-kapitein Gerber, die als de capitulatie bekend wordt nog maar één doel heeft: zijn bemanning veilig thuis krijgen. Onderwijl worden zij onder vuur genomen door een Engelse en Amerikaanse onderzeebootjager. Goed gespeeld met de claustrofobie van DAS BOOT en Sartre's Huis Clos. Gebaseerd op een ware gebeurtenis in de nadagen van WO II. Scenario van Knut Boeser en camerawerk van Witold Sobocinski.

Tatort - Alles Theater

1989 | Mysterie

Duitsland 1989. Mysterie van Peter Adam. Met o.a. Heinz Drache, Hans Nitschke, Dietrich Mattausch, Christine Ostermeyer en Petra von Morzé.

Tijdens de première van een stuk stokt de adem van het publiek: de gespeelde zelfmoord van een toneelspeler blijkt bittere ernst, wanneer het pistool waarvan verondersteld werd dat het ongevaarlijk was, met scherp geladen blijkt te zijn. Inspecteur Bülow raakt tijdens zijn onderzoek achter de coulissen verstrikt in een wirwar van leugens, intriges, afgunst, hatelijkheden en wat zoal meer bij het dagelijks leven in het theater hoort. Scenario van Knut Boeser. Camerawerk van Klemens Becker.

Tatort - Spiel mit dem Feuer

1987 | Mysterie

Duitsland 1987. Mysterie van Wolfgang Storch. Met o.a. Karin Anselm, Jürgen Arndt, Lydia Kreilbohm, Walo Lüönd en Hartmut Kollakowski.

Drie mensen - een ouder echtpaar en een jonge vrouw - komen om het leven bij een brand; een duidelijk geval van brandstichting. Uit de lijkschouwing blijkt dat een van de slachtoffers gewurgd werd voordat de brand uitbrak. Een aangebrand geval voor blonde, toch wel lekkere Kommissarin Wiegand (Anselm) en haar assistent Leverk[KA3]uhn (Lesch). Het scenario is van Knut Boeser. Sterke regie van Storch, die zijn invloed van de opgedane ervaring in Angelsaksische landen aan bod laat komen: een scherp oog voor details en geslaagde pogingen tot milieuschildering en psychologische analyse. Wiegans zevende zaak, aflevering 193.