Carmen Montejo: cast.
Er zijn 35 films gevonden.

El muerto del Polomo

1986 | Drama

Mexico 1986. Drama van Pedro Galindo III. Met o.a. Mario Almada, Valentín Trujillo en Carmen Montejo.

Na een straf van twintig jaar voor het vermoorden van zijn beste vriend uitgezeten te hebben, keert een voormalig jockey naar zijn dorp terug om zijn vriendin en het respect van de gemeenschap te heroveren. Een tamelijk middelmatig melodrama.

Ni Chana ni Juana

1985 | Komedie, Musical

Mexico 1985. Komedie van María Elena Velasco. Met o.a. María Elena Velasco, Carmen Montejo en Rubén Olivares.

Twee tweelingzusjes worden bij hun geboorte van elkaar gescheiden, waarna zij beiden hun eigen weg gaan. Een behoorlijk vulgaire film, met Velasco - die in Mexico de bijnaam 'La India María' kreeg - in de hoofdrol en als regisseur.

La recta final

1964 | Drama, Sportfilm

Mexico 1964. Drama van Carlos Enrique Taboada. Met o.a. Lilia del Valle, Emilio Fernández, Carmen Montejo en Armando Silvestre.

Verschillende jockeys, sommigen met een turbulent verleden, proberen de grote handicaprace te winnen. Ze besluiten met zijn allen zo te rijden, dat een oudere jockey, die bijna met pensioen gaat, zal winnen. Twee van hen houden zich niet aan de afspraak. Debuutfilm van de regisseur.

El Baron del terror

1961 | Horror

Mexico 1961. Horror van Chano. Met o.a. Chano Urueta, Abal Salazar, Ariadna Welter, Mauricio Garces en Ruben Rojo.

Absolute nonsens over een drie honderd jaar oude tovenaar, die in de gedaante van een duivels monster wraak neemt op de nazaten van degenen die hem destijds op de brandstapel brachten. Ook bekend onder de titel THE BRAINIAC.

El Potro salvaje

1956 | Familiefilm, Misdaad

Mexico 1956. Familiefilm van Rafael Baledón. Met o.a. Gastón Santos, Lilia Martínez 'Gui Gui', Rodolfo Landa en Carmen Montejo.

Een meisje vindt een paard dat zij de naam 'Witte Wolk' geeft. Dankzij het paard wordt een bende schurken opgerold. Het enige wat de moeite waard is aan deze verder vervelende film zijn de fraaie beelden.

La Pequeña enemiga

1955 | Drama

Mexico 1955. Drama van Joselito Rodríguez. Met o.a. Titina Romay, Pepito Romay, Carmen Montejo en Enrique Rambal.

Een gelukkig getrouwd arts krijgt van zijn ex-minnares het verzoek om haar huidige minnaar aan een kogelwond te opereren. De film leert een harde morele les, helaas.

El Tunel seis

1955 | Drama

Mexico 1955. Drama van Chano Urueta. Met o.a. Víctor Manuel Mendoza, Víctor Parra, Andrés Soler en Carmen Montejo.

Tijdens de aanleg van een tunnel komt een aantal arbeiders door een instorting gevangen te zitten. De makers hadden de misplaatste pretentie om een realistisch drama over het leven van mijnwerkers te scheppen. Ze slaagden er niet in.

Dos diablillos en apuros

1955 | Drama

Mexico 1955. Drama van Joselito Rodríguez. Met o.a. Titina Romay, Pepito Romay, Carmen Montejo en Enrique Rambal.

Omdat de scheiding van hun ouders onafwendbaar is, besluiten de drie kinderen bij opa te gaan wonen. Joselito Rodríguez kon het weer eens niet laten om zijn eigen kinderen in de film te laten spelen en terloops wat zedelessen ten beste te geven. Dat kon volgens hem nooit kwaad.

Cara de ángel

1955 | Drama

Mexico 1955. Drama van Miguel Morayta. Met o.a. Carmen Montejo, Enrique Rambal, Paquito Fernández en Lilia Martínez 'Gui Guí[KA2].

De duizend-en-[KA1]e[KA1]en streken van een meisje om te bereiken dat haar ouders voor de kerk trouwen (zoals het hoort). Eén grote lofzang op het kerkelijk huwelijk.

La Sospechosa

1954 | Misdaad

Mexico 1954. Misdaad van Alberto Gout. Met o.a. Silvia Pinal, Miguel Torruco, Víctor Parra en Carmen Montejo.

Bij haar terugkeer in Mexico uit Europa ontdekt een meisje dat haar moeder verdwenen is en zelfs haar stiefvader lijkt haar te verloochenen. Een hoogtepunt van de Mexicaanse film: een serene en nauwkeurige vertelling, op magistrale wijze en met een voortreffelijk ritme gefilmd.

Legítima defensa

1953 | Drama

Mexico 1953. Drama van Zacarías Gómez Urquiza. Met o.a. Carmen Montejo, Roberto Cañedo, Luis Aldás en Elda Peralta.

Een van moord verdachte man wordt vrijgesproken als zijn onschuld is bewezen. Bij thuiskomst blijkt dat zijn vrouw dood en zijn dochters geprostitueerd zijn. Dit goede drama werd gebaseerd op feiten.

La Infame

1953 | Drama

Mexico 1953. Drama van Miguel Zacarías. Met o.a. Libertad Lamarque, Carmen Montejo, Luis Aldás en Ramón Gay.

Een overspannen vrouw krijgt van haar psychiater de raad om, als zij wil genezen, een kind te krijgen. De film stijgt geen moment boven het belachelijke uit.

El Plagiario

1953 | Drama

Mexico 1953. Drama van Zacarías Gómez Urquiza. Met o.a. Tito Guízar, Irma Torres, Carmen Montejo en Miguel Inclán.

Een man schaakt een meisje en vlucht met haar in een grot. De film bleek dermate slecht dat hij slechts twee dagen draaide.

Sor Alegría

1952 | Drama

Mexico 1952. Drama van Tito Davison. Met o.a. Rosita Quintana, Carmen Montejo, Carmen González en Andrea Palma.

Een klooster wordt uit een penibele financiële situatie gered, dankzij één van de nonnetjes. Een nietszeggende film.

Misericordia

1952 | Drama

Mexico 1952. Drama van Zacarías Gómez Urquiza. Met o.a. Sara García, Carmen Montejo, Anita Blanch en Angel Garasa.

Een dienstbode moet uit bedelen gaan om haar mevrouw en haar dochter te helpen het hoofd boven water te houden. Naar de gelijknamige roman van Benito Pérez Galdós; het besluit het verhaal in Mexico te laten spelen heeft het verhaal iedere geloofwaardigheid ontnomen.

Cuatro horas antes de morir

1952 | Drama

Mexico 1952. Drama van Emilio Gómez Muriel. Met o.a. Carmen Montejo, Carlos Navarro, Andrea Palma en Luis Salazar.

Een vrouw verklaart zich schuldig aan moord om een van haar kinderen te redden. Het enige vermeldenswaardige aan deze overigens pijnlijke film is te zien hoe de vrouwelijke hoofdpersoon de ene calamiteit na de andere ondergaat zonder dat haar gezicht ook maar één maal uit de plooi raakt.

Acuérdate de vivir

1952 | Drama

Mexico 1952. Drama van Roberto Gavaldón. Met o.a. Libertad Lamarque, Carmen Montejo, Miguel Torruco en Joaquín Cordero.

De oudste van drie weesmeisjes besluit niet te trouwen met de man van wie zij houdt, om te voorkomen dat haar zusjes ongelukkig worden. Veel te altruïstisch en dus ridicuul.

Todos son mis hijos

1951 | Drama

Mexico 1951. Drama van Roberto Rodríguez. Met o.a. Blanca de Castejón, Carmen Montejo, Miguel Angel Ferriz en Joaquín Cordero.

Het leven van een moeder die zich opoffert voor haar kinderen, hoewel deze zich helemaal niet zo netjes gedragen als zij zouden moeten. Een typische smartlap voor moeders.

Qué te ha dado esa mujer?

1951 | Komedie

Mexico 1951. Komedie van Ismael Rodríguez. Met o.a. Pedro Infante, Luis Aguilar, Carmen Montejo en Rosa Arenas.

Twee boezemvrienden hebben elkaar beloofd nooit te zullen trouwen. Als ze dan toch allebei verliefd worden, durven ze het elkaar niet te vertellen. Vervolg op de film A TODA MAQUINA, die tegelijkertijd door dezelfde regisseur werd opgenomen. Een eenvoudige en sympathieke film.

Mujeres sin mañana

1951 | Drama

Mexico 1951. Drama van Tito Davison. Met o.a. Leticia Palma, Carlos Cores, Carmen Montejo en Manuel Fábregas.

Het ellendige leven van vijf meisjes die in de haven in een revue werken waar zij uitgebuit worden. Zowel de scriptschrijvers als de regisseur vermaken zich door steeds op de rand van de parodie te balanceren. Een zeer innemende film.

Anillo de compromiso

1951 | Drama

Mexico 1951. Drama van Emilio Gómez Muriel. Met o.a. David Silva, Martha Roth, Carmen Montejo en Andrés Soler.

Een eenvoudige bankemployé wil trouwen met een collega, maar hij wordt ontslagen. Weerzinwekkend, overdreven en conformistisch.

Monte de piedad

1950 | Drama

Mexico 1950. Drama van Carlos Véjar Jr. Met o.a. Jorge Mistral, Emilia Guiú, Armando Calvo en Carmen Montejo.

Zeven verhalen over hoe verschillende personages (gangsters, revuedanseressen, muzikanten, werklozen, overspelige vrouwen) er toe komen om hun spulletjes naar de lommerd te brengen. Een poging om alle geliefde thema's van de toenmalige Mexicaanse film te combineren; het resultaat is een volmaakt oninteressante mengelmoes van melodramatische episodes.

En la palma de tu mano

1950 | Horror, Misdaad

Mexico 1950. Horror van Roberto Gavaldón. Met o.a. Arturo de Córdova, Leticia Palma, Carmen Montejo en Ramón Gay.

Een occultist ontdekt de moord op een miljonair. Een zeer zorgvuldig gemaakte film, maar zonder kracht. Al met al een redelijke film.

Secreto entre mujeres

1948 | Drama

Mexico 1948. Drama van Víctor Urruchúa. Met o.a. Miroslava, Rosario Granados en Carmen Montejo.

In een pension woont een aantal vrouwen die allemaal door dezelfde man zijn verleid. De film is volstrekt belachelijk.

Cita con la muerte

1948 | Drama, Misdaad

Mexico 1948. Drama van Jaime Salvador. Met o.a. Carmen Montejo, Fernando Fernández en Rodolfo Landa.

Een journalist en een politieagent gaan naar een haven om een bende drugshandelaren op het spoor te komen. Hoewel de film niet best geregisseerd is, is hij toch de moeite van het bekijken waard.

Bamba

1948 | Drama

Mexico 1948. Drama van Miguel Contreras Torres. Met o.a. Carmen Montejo, Víctor Manuel Mendoza en Tito Junco.

Om zich te vergrijpen aan het meisje op wie hij verliefd is, beschuldigt een welgesteld man haar verloofde van moord. Deze overdreven dramatische film heeft een neerbuigend toontje en is zeer vervelend.

Al caer la tarde

1948 | Drama

Mexico 1948. Drama van Rafael E. Portas. Met o.a. Pedro Armendáriz, Carmen Montejo en Queta Lavat.

Een rijke grondbezitter vergrijpt zich aan een jong meisje; uit wraak verkracht haar broer op zijn beurt de dochter van de rijkaard. Er zijn zowaar een paar leuke scènes in deze achterlijke film.

Nosotros los pobres

1947 | Drama

Mexico 1947. Drama van Ismael Rodriguez. Met o.a. Pedro Infante, Evita Muñoz en Carmen Montejo.

De ellende en armoede van de bewoners van een Mexicaanse achterbuurt wordt op een vrij kinderachtige en ruwe manier beschreven in deze film.

Crimen en la alcoba

1946 | Drama

Mexico 1946. Drama van Emilio Gómez Muriel. Met o.a. Rafael Baledón, Carmen Montejo en Ernesto Alonso.

Een man wordt beschuldigd van de moord op zijn vrouw. De film is erg afgezaagd en zeer vervelend.

Amedia luz

1946 | Drama, Musical

Mexico 1946. Drama van Antonio Momplet. Met o.a. Hugo del Carril, Sara Guash en Carmen Montejo.

Een arme tangozanger gaat optreden in het eenvoudige etablissement van madame Fru Fru, waar hij na korte tijd beroemd wordt. Dit is zonder meer een aardige film omlijst met zeer goede tangomuziek.

Yo fui una usurpadora

1945 | Drama

Mexico 1945. Drama van Miguel Morayta. Met o.a. Emilio Tuero, Carmen Montejo en Alicia Barrié.

De romance tussen een verpleegster en de getrouwde directeur van een ziekenhuis. Zowel de echtgenote als de minnares raken in verwachting. Een flauw en huilerig melodrama, zonder enig enthousiasme gemaakt.

La Señora de enfrente

1945 | Drama

Mexico 1945. Drama van Met o.a. Sara García, Carmen Montejo, Rafael Baledón en José Pidal.

Een oude vrouw bespioneert een jong echtpaar dat net in het dorp is aangekomen, totdat ze ontdekt dat de jonge vrouw haar eigen natuurlijke dochter is. Een onverteerbare en onbegrijpelijke film vol ellenlange dialogen.

Entre hermanos

1944 | Drama

Mexico 1944. Drama van Ramón Peón. Met o.a. Pedro Armendáriz, Carmen Montejo en Rafael Baledón.

Twee jongens en een meisje die samen zijn opgegroeid krijgen het moeilijk als gevolg van de Revolutie. Zeer matige verfilming van het postume werk van Federico Gamboa, schrijver van Santa.

No matarás

1943 | Drama

Mexico 1943. Drama van Chano Urueta. Met o.a. Sara García, Emilio Tuero en Carmen Montejo.

Een leraar wordt er van beschuldigd zijn vriend te hebben vermoord. Hoewel hij schuld bekent, onthult zijn advocaat de werkelijke toedracht van het gebeurde. Zó absurd en slordig dat aan het eind van de film het mes waarmee de moord werd gepleegd vier schoten blijkt te hebben gelost. Verbazingwekkend!

El Camino de los gatos

1943 | Drama, Avonturenfilm

Mexico 1943. Drama van Chano Urueta. Met o.a. Emilio Tuero, Carmen Montejo en Tony Díaz.

In het 19e-eeuwse Mexico wordt een dorp geterroriseerd door een tiran. Overdreven precies en technisch geregisseerd.