Jeanette Schultze: cast.
Er zijn 4 films gevonden.

Ideale Frau gesucht

1952 | Komedie

Oostenrijk 1952. Komedie van Franz Antel. Met o.a. Inge Egger, Wolf Albach-Retty, Jeanette Schultze, Waltraud Haas en Susi Nicoletti.

Een vrouwenblad zoekt door middel van een prijsvraag naar de 'ideale vrouw'. Een bekend schrijver en berucht hartenbreker stelt zich beschikbaar om de drie overgebleven concurrentes te 'testen', maar wordt uiteindelijk verliefd op de verantwoordelijke redactrice van het geïllustreerde tijdschrift.

Königin einer Nacht

1951 | Muziek

Duitsland 1951. Muziek van Kurt Hoffmann. Met o.a. Ilse Werner, Hans Holt, Georg Thomalla, Jeanette Schultze en Ethel Reschke.

Een hertog wordt geacht een hem onbekende prinses te trouwen maar voelt daar niet veel voor, totdat blijkt dat hij het goed met haar kan vinden. Een nauwelijks boeiende verfilming van de gelijknamige operette van Will Meisel. Het scenario is van Just Scheu, Ernst Nebuth en Hanns Helmut Fischer. Het camerawerk is van Bruno Stephan.

Martina

1949 | Drama, Mysterie

Duitsland 1949. Drama van Arthur Maria Rabenalt. Met o.a. Jeanette Schultze, Cornell Borchers, Siegmar Schneider, Albert Hehn en Werner Hinz.

Melodrama uit de tijd vlak na WO II toen alles in puin lag. Een jong meisje dat door de wanorde van de oorlog labiel geworden is, woont na haar vlucht uit het jeugdtehuis bij haar zus, die neurologe is. Wanneer ze verliefd wordt op de vriend van haar zus, gaat ze vrijwillig terug naar het tehuis. Nadat ze hieruit ontslagen is, raakt ze in slechte kringen verzeild. Dit enigszins irritante verhaal verhaal wordt door de prestaties van de acteurs en de beschrijving van de tijdsgeest goedgemaakt.

Anonyme Briefe

1949 | Mysterie, Thriller

Duitsland 1949. Mysterie van Arthur Maria Rabenalt. Met o.a. Käthe Haack, Tilly Lauenstein, O.E. Hasse, Petra Peters en Jeanette Schultze.

Anonieme, boosaardige brieven schoppen het leven in een toneelschool voor meisjes in de war. Er wordt haat en wantrouwen gezaaid tussen de eindexamen-leerlingen en de leraren. Als tenslotte de politie ingeschakeld wordt, kan de dader pas aangewezen worden. Ondanks een paar jonge talentvolle acteurs en de weldoordachte psychologie, heeft het verhaal van deze naoorlogse film niet genoeg in huis om een geslaagde krimi te mogen heten.