Jean Sobiesky: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Una sull'altra

1969 | Misdaad

Frankrijk​/​​Spanje​/​​Italië 1969. Misdaad van Lucio Fulci. Met o.a. Jean Sorel, Marisa Mell, Alsa Martinelli, John Ireland en Faith Domergue.

Het hoofd van een chique privé-kliniek wordt verdacht van moord op zijn echtgenote op wie een hoge levensverzekering is afgesloten. In werkelijkheid is ze verdwenen. Ze heeft met de broer van de chirurg een komplot bedacht, maar niemand gelooft diens verhaal. Moord uit jaloezie door de verstoten minnaar brengt de waarheid aan het licht net voordat de chirurg geëxecuteerd zou worden. Een onwaarschijnlijk verhaal dat nog onoverzichtelijker wordt gemaakt door de kwasi-Amerikaanse situering. Het verwaarloost suspense voor het tonen van de aantrekkelijke rolbezetting in meer of minder pikante situaties. Nieuwsgierigheid hoe alle complicaties tot een einde kunnen komen houdt de aandacht ook vast. USA/GB-titel: ONE ON TOP OF THE OTHER.

Italian secret service

1968 | Komedie

Italië 1968. Komedie van Luigi Comencini. Met o.a. Nino Manfredi, Françoise Prévost, Clive Revill, Gastone Moschin en Giorgia Moll.

Een oud-verzetsstrijder krijgt opdracht om een neo-nazi te liquideren, maar schakelt door gebrek aan koelbloedigheid nog vier anderen in. Hun slachtoffer blijkt in werkelijkheid een Amerikaan die de formule van coca cola aan Rusland wil verkopen. Deze film, uit de periode dat Comencini om te kunnen werken moest inhaken op bioscoopmodes, is nog altijd aardiger dan de meeste spionageparodieën, vooral dankzij dynamische beginscènes en de komische rol van Manfredi.

La Sentinelle endormie

1965 | Komedie, Historische film

Italië​/​​Frankrijk 1965. Komedie van Jean Dréville. Met o.a. Noël-Noël, Pascale Audret, Francis Blanche, Jean Sobiesky en Michel Galabru.

Een republikein beraamt een komplot tegen Napoleon, die op doorreis is naar Rusland. Tijdens zijn afwezigheid wordt zijn woning door het leger opgeëist voor een overnachting van de keizer zelf, zodat de held bij thuiskomst een tijdbom in zijn eigen kinderkamer vindt. De door Noël-Noël zelf geschreven klucht rondom historische feiten biedt te weinig echt verrassende humor. De regie is ook nogal braaf uitgevallen, zodat het resultaat vooral lijkt op een film voor kinderen, die wel enige geschiedeniskennis moeten hebben.