Paul Bisciglia: cast.
Er zijn 14 films gevonden.

La Vénus à Lulu

1991 | Komedie

Frankrijk 1991. Komedie van Daniel Losset. Met o.a. Caroline Laurence, Paul Crauchet, Alain Mottet, Maxime Boidron en Charles-Henri Lorieux.

Een Fin die met zijn caravan op vakantie is in Frankrijk stopt aan de kant van de weg om een wiel te verwisselen. Ondertussen slaapwandelt zijn vrouw door de achterdeur naar buiten om in haar blootje door het platteland te zwerven. Haar man heeft niets gezien en vertrekt weer. Een jongetje ontdekt Lulu-Venus (Laurence), die niets van de situatie begrijpt. De rest van de film wordt moeizaam opgevuld met zeer Franse humor (helaas!). Je kunt nu eenmaal geen film opbouwen rond een enkel ideetje, hoe origineel ook. Banale en moeizame regie, terwijl Crauchet slecht gekozen is voor de rol van een boer uit de diepe binnenlanden van Frankrijk. Ongeloofwaardig dus. Het scenario is van regisseur Losset. Het camerawerk van Dominique Brabant bevat mooie beelden (en dat slaat niet alleen op hoofdrol Laurence).

Les Planqués du régiment

1983 | Komedie

Frankrijk 1983. Komedie van Michel Caputo. Met o.a. Paul Préboist, Michel Modo, Jacques Préboist, Pierre Doris en Franck Capillery.

Misverstanden en spionage om te lachen rond een enorme, in pingpongballetjes verstopte hoeveelheid TNT met als decor die mooie Franse (en buitenlandse) kazernes. Er bestaat in Frankrijk een soort van soldatenhumor die nauwelijks meesterwerken heeft voortgebracht. Deze film stelt evenmin iets voor. De personages zijn groteske karikaturen en het geheel zou nog onschuldig zijn, als het niet misleidende reclame ten gunste van het kazerneleven was geweest.

Les liaisons dangereuses

1980 | Historische film

Frankrijk 1980. Historische film van Charles Brabant. Met o.a. Jean Négroni, Claude Degliame, Jean-Pierre Bouvier, Maïa Simon en Bernard Musson.

In 1794 werd de auteur Choderlos de Laclos door de revolutionaire regering ter dood veroordeeld. Terwijl hij op de dood wacht krijgt hij in zijn cel bezoek van een dame in het zwart, met achter haar sluier een verminkt gezicht. In haar herkent hij de vrouw die model gestaan heeft voor zijn markiezin de Merteuil. Samen halen ze herinneringen op aan de periode die hij beschreef in zijn roman [KL]Les liaisons dangereuses[KLE]. Praterige, literaire film die deze meermaals verfilmde brievenroman benadert vanuit het standpunt van de auteur en zijn hoofdpersonage. Geen lekkere ontspanning, maar een film om door te bijten, met meer aandacht voor de schitterende decors van Paul Blisson en de prachtige kostuums, dan voor de acteerprestaties. Adembenemende choreografie van Serge Keuten. Brabant baseerde zijn scenario op het leven en het werk van Choderlos de Laclos (die in de film uitgebeeld wordt door Négroni). Degliame is een mooie, maar koele markiezin. Schitterende kleurenfotografie van Jean Limousin.

Soumission perverse

1977 | Erotiek, Komedie

Frankrijk 1977. Erotiek van Jean Luret, Sam Corey en Lino Ayranu. Met o.a. Ellen Coupey, Michel Buffler, Sylvie Debouvry, Catherine Ferre en Gilbert Servien.

Twee paartjes uit de (vooruit dan maar: verdorven) stad brengen hun vakantie door op een boerderij. Daar laten ze hun seksuele gevoelens de vrije loop en slepen de suffe plattelanders mee in hun spelletjes. Haalt niet het absolute nulpunt 'dankzij' een scène waarin de achterlijke en gefrustreerde boerenknecht een Parisienne verkracht in een zwarte, modderige poel. Amateurs zijn gewaarschuwd!

Exhibitions danoises

1977 | Erotiek

Frankrijk 1977. Erotiek van Alain (Lino) Nauroy (Ayranu). Met o.a. Charlie Schreiner, Alain Plumey, Paul Bisciglia, Ingrid d' Eve en Elisabeth Buret.

Een theaterdirecteur besluit, in de hoop niet failliet te gaan, een van de meest gewaagde romans uit de 18de eeuw te bewerken: Enfilades. In hedendaagse 'stijl': SS-officieren, Gretchen, kleine meisjes, satire, sado-masochisten, etc. met uiteenlopende gevolgen voor de medespelers. Uiteindelijk vindt de directeur het veel rendabeler en vooral veel minder vermoeiend een filmhuis te beginnen! Twee of drie komische scènes maken het ontbreken van een scenario en het afgeraffelde karakter van de hele onderneming niet goed. Ook bekend als ENFILADES.

Délectations

1977 | Erotiek

Frankrijk 1977. Erotiek van Jean Luret en Sam Corey. Met o.a. Victor Béniard, André Chazel, Hervé Palud, Geneviève Corrado en Paul Bisciglia.

Molière teruggebracht tot afgezaagde pornografie. Het gaat hier om repetities voor Tartuffe in een verlaten kasteel op het platteland. Waar het ook over gaat, dit vreemde gedoe vernieuwt op geen enkele manier het genre, enkele grappige momenten ten spijt.

Brigade Call Girls

1977 | Erotiek

Frankrijk 1977. Erotiek van Jean-Claude Roy (Patrick Aubin). Met o.a. Raoul Curet, Jean-Yves Gauthier, Paul Bisciglia, Danielle Vlaminck en Erika Cool.

Een soort strip met levende personages rond de moord op call- girls die zich in het echt bezighouden met spionage. Een super politieman van de V.N. wint van de slechterikken. Een soort namaak James Bond, wat meer ontkleed - zonder twijfel de eerste film van Patrick Aubin die ongedeerd aan de schaar wist te ontkomen. Een naïeve en gewiekste film die je warm moet nuttigen; voor grote kinderen.

Les amours difficiles

1976 | Erotiek

Frankrijk 1976. Erotiek van Raphaël Delpard. Met o.a. Ellen Earl, Jacques Insermini, Jacqueline Doven, Paul Bisciglia en Philippe Chauveau.

Een exhibitionistisch meisje vertelt over enkele seksuele ervaringen die zij samen met haar vriendinnen heeft gehad. Een opeenstapeling van niet bij elkaar passende scènes. De gebruikelijke pulp van Delpard, die ook onder de naam Peter Rafael actief is. Zoals blijkt, kun je geen film maken op basis van een paar losse ideeën. Ook bekend als LA GRANDE PERVERSION en PERVERSIONS.

On a retrouvé la 7e compagnie

1975 | Komedie, Oorlogsfilm

Frankrijk 1975. Komedie van Robert Lamoureux. Met o.a. Jean Lefebvre, Pierre Mondy, Henri Guybet, Robert Lamoureux en Pierre Tornade.

In dit tweede deel van een serie films weet een drietal Franse soldaten in mei 1940 de compagnie die ze waren kwijtgeraakt terug te vinden en van de Duitsers te bevrijden, maar ze vinden daarna ook hun kolonel die in zijn eentje de oorlog doorzet. Dezelfde voor de hand liggende soldatenkluchtigheid en domme onhandigheid die averechts succesvolle resultaten bereiken. Scenario van de regisseur, en Jean-Marie Poiré. Camerawerk van Marcel Grignon.

Lèvres de sang

1975 | Horror

Frankrijk 1975. Horror van Jean Rollin. Met o.a. Jean-Lou Philippe, Annie Briand, Nathalie Perrey, Willy Braque en Paul Bisciglia.

Een jongeman ontmoet een mysterieuze vrouw, die een vampier blijkt te zijn. Zijn moeder poogt hem tevergeefs tegen haar verderfelijke invloed te beschermen. Fraai gefotografeerd, maar te langdradig.

L'important c'est d'aimer

1975 | Romantiek, Drama

Duitsland​/​​Italië​/​​Frankrijk 1975. Romantiek van Andrzej Zulawski. Met o.a. Romy Schneider, Fabio Testi, Jacques Dutronc, Klaus Kinski en Claude Dauphin.

Nadine Chevalier (Schneider), een middelmatige actrice, slaagt er niet in om van haar dode geliefde overtuigend afscheid te nemen in haar rollen. Servais Mont (Testi), een fotograaf die verliefd is op haar, verstrikt zich in de onderwereld om haar carriere kansen te geven, maar het wordt zowel de ondergang van haar impotente echtgenoot Jacques (Dutronc) als van hemzelf, waardoor de vrouw tot tweemaal toe een afscheidsscène in haar privéleven moet 'acteren'. De eigenzinnige barokke regie maakt van de nogal gelikte roman La muit Américaine van Cristopher Frank, een morsige, verwarrende nachtwereld vol verscheurde emoties, met uitzonderlijk intens acteren van Schneider, Dutronc en Kinski als de schizofrene homoseksuele Shakespeare-acteur Karl-Heinz Zimmer.

La Kermesse érotique

1974 | Komedie, Erotiek

Frankrijk 1974. Komedie van Jean le Vitte. Met o.a. Jean Amadou, Anne Libert, Monique Vitta, Alain Saury en Alain Tissier.

Een kunstschilderes denkt een hogere prijs voor haar werk te krijgen door haar schamele atelier tijdelijk te verruilen voor het appartement van haar afwezige hospita. Ze weet echter niet dat dit een luxe-bordeel is. Alle afgetrapte clichés en grappen van de boulevardklucht worden gesausd met de nodige seksscènes en dubbelzinnige dialogen. De actrices zijn aantrekkelijk, maar bieden onvoldoende compensatie voor de lamlendige ongein.

Requiem pour un vampire

1971 | Erotiek, Horror

Frankrijk​/​​België 1971. Erotiek van Jean Rollin. Met o.a. Marie-Pierre Castel, Mireille Dargent, Philippe Gaste, Louise Dhour en Michel Delesalle.

Jonge, naakte vastgebonden vrouwen vormen de buit van wellustige vampieren in een kasteel waar twee meisjes terechtkomen, die voor de politie op de vlucht zijn. De meisjes hebben geluk, want zij zijn nog maagdelijk. Men spaart ze voor de kasteelheren... Zoals in de meeste van Rollin's vampier-films domineert het seksuele, dus het commerciële.

Pardonnez nos offenses

1956 | Film noir

Frankrijk 1956. Film noir van Robert Hossein. Met o.a. Marina Vlady, Pierre Vaneck, Giani Esposito, Béatrice Altariba en Mireille Granelli.

Een jeugdbende droomt van ontsnapping uit het naargeestige wereldje van alledag in de buitenwijken en legt zich `s nachts toe op het smokkelen van whisky. Zigeuners ontdekken bij toeval hun geheime bergplaats en maken zich meester van de inhoud, waarop drie van de jongens uit woede een jonge zigeunerin verkrachten. De zigeuners verkrachten dan D[KA1]ed[KA1]ee (Vlady). Uiteindelijk komen de twee groepen erachter wie de ware schuldige is, die ze vervolgens flink te pakken nemen. Als wraak doodt hij dan Dédée, die op het punt stond met een zigeuner elders het geluk te gaan zoeken. De producent was kennenlijk hevig ontsteld door deze trieste greep uit het leven: hij gooide de montage volledig door elkaar en schrapte scènes. Niettemin, en ondanks de gezwollenheid waaraan regisseur Hossein zich vaker schuldig maakt, zijn er enkele goede scènes overgebleven. Tijdens de wereldpremière was Eddie Constantine de enige uit het geschokte publiek die durfde te applaudisseren. De enige film waarin deze filmer zelf geen rol speelt. De film is ook bekend onder de titel L'HIRONDELLE DU FAUBOURG en werd in België uitgebracht als JEUNESSE DES RUES.