Elise Aulinger: cast.
Er zijn 14 films gevonden.

Das sündige Dorf

1954 | Komedie, Drama

Duitsland 1954. Komedie van Ferdinand Dörfler. Met o.a. Joe Stöckel, Elise Aulinger, Günther Lüders, Beppo Brehm en Karl Peukert.

De predikant van een klein Beiers dorp heeft genoeg van de losbandigheid onder de bewoners, en wil hier paal en perk aan stellen door iedere zondaar openbaar terecht te wijzen. Boer Stangassinger vreest dat zijn geheim, een buitenechtelijke dochter, geopenbaard wordt. En uitgerekend op dit meisje wordt zijn zoon Toni verliefd.

Angst

1954 | Drama

Duitsland​/​​Italië 1954. Drama van Roberto Rossellini. Met o.a. Mathias Wieman, Ingrid Bergman, Renate Mannhardt, Kurt Kreuger en Elise Aulinger.

Franz Graf Treuberg, Sergio Amidi en Rossellini bewerkten Stefan Zweigs novelle Angst over een vrouw, die haar echtgenoot bedriegt en dan gechanteerd wordt door een vrouw, die haar geheim dreigt te onthullen aan haar man. Ze slaat uit het lood en raakt volledig ontmoedigd en wordt bijna tot zelfmoord gedreven, maar ter elfder ure wordt ze ervan weerhouden door haar echtgenoot, die echter zelf achter het complot zat. Wordt beschouwd als een dieptepunt in de carrière van Rossellini en Bergman. De fotografie werd verzorgd door Carlo Carlini en Heinz Schnackertz.

Der weißblaue Löwe

1952 | Drama, Komedie

Duitsland 1952. Drama van Olf Fischer en Werner Jacobs. Met o.a. Wastl Witt, Elise Aulinger, Lore Frisch, Paul Kürzinger en Hans Fitz.

Een aardige komedie naar verhalen van Ludwig Thoma rond de populaire figuur van volksvertegenwoordiger Josef Filser, met zijn boerenslimheid, zijn liefde voor het bier en alle stommiteiten die hij uithaalt als hij dronken is.

Zwei in einem Anzug

1950 | Komedie

Duitsland 1950. Komedie van Joe Stöckel. Met o.a. Joe Stöekel, Wolf Albach-Retty, Olga Tschechowa, Rudolf Reif en Gilda Tweer-Baumeister.

Een buitengewoon flauwe komedie over verwisselingen en misverstanden: twee arme kunstschilders bezitten maar één pak, zodat ze nooit tegelijk uit kunnen. Als de een een leuke jonge Amerikaanse deerne ontmoet, geeft hij zich uit voor zijn vriend, maar het blijkt dat haar vader tijdens de studie een affaire heeft gehad met de moeder van zijn vriend en nu denkt hij dat hij zijn verloren zoon heeft teruggevonden, enz., enz. Deze film doet een beroep op het geduld van de kijker en onderdrukt zijn intelligentie.

So sind die Frauen

1950 | Drama, Komedie

Duitsland 1950. Drama van Joe Stöckel. Met o.a. Joe Stöckel, Elise Aulinger, Karin Hardt, Lucie Englisch en Adrian Hoven.

De plot van deze boerenklucht is geweven rond het volgende fantasieloze idee: een pianiste uit het hoge noorden neemt haar intrek in een Beiers gezin. Jaloeziescènes en platte grappen, die het resultaat zijn van de verschillende dialecten, spelen zich stuk voor stuk af onder de gordel. Deze ingrediënten vormen de enige inhoud van deze komedie der verwisselingen. Ook bekend als DER DORFMONARCH.

Der kleine Muck

1944 | Familiefilm, Fantasy

Duitsland 1944. Familiefilm van Franz Fiedler. Met o.a. Willi Puhlmann, Christa Berndl, Christian Fiedler, Elise Aulinger en Gustav Waldau.

Een opmerkelijke wat sentimentele verfilming van een sprookje van Wilhelm Hauff over het ganzenhoedstertje. Een prins en een prinses worden door een boze fee betoverd, maar ze worden tenslotte uit hun benarde positie bevrijd door het elfje Muck (Puhlmann), die de tot parels geworden tranen van het prinsesje naar het hof heeft gebracht. Scenario van Ruth Hoffmann naar het toneelstuk van Friedrich Forster. Camerawerk van Karl Attenberger.

Anuschka

1942 | Drama

Duitsland 1942. Drama van Helmut Käutner. Met o.a. Hilde Krahl, Beppo Schwaiger, Elise Aulinger, Siegfried Breuer en Friedl Czepa.

Een dienstmeisje wordt beschuldigd van diefstal van een sieraad, maar zij rehabiliteert zich en weet zelfs haar vaders boerderij terug te winnen. Een 'Heimatfilm' van het zuiverste water.

Das sündige Dorf

1940 | Komedie

Duitsland 1940. Komedie van Joe Stöckel. Met o.a. Hansi Knoteck, Albert Janscheck, Josef Eichheim, Joe Stöckel en Erna Fentsch.

Vevi (Knoteck) en Toni (Janscheck) willen trouwen. Vevi`s vader (Stöckel) is echter tegen hun huwelijk, omdat hij vermoedt dat Toni zijn onwettige zoon is en daardoor in feite een broer van Vevi. Na menige verwikkeling en het opduiken van meerdere onwettige kinderen komt toch alles goed en staat niets het huwelijk tussen Vevi en Toni nog in de weg. Een plezierige Beierse klucht zonder enige artistieke pretentie, maar wel een goed stuk vermaak. En ook dat is een verdienste.

Das Recht auf Liebe

1939 | Drama

Duitsland 1939. Drama van Joe Stöckel. Met o.a. Magda Schneider, Viktor Staal, Anneliese Uhlig, Paul Wegener en Rolf Wanka.

Film die het verhaal vertelt van de jonge Vinzenz (Staal), die lichtzinnig een verhouding begint met het dienstmeisje Vroni (Schneider), hoewel hij met de dochter van de landheer (Uhlig) verloofd is. In een gevecht met zijn rivaal (Wanka) raakt Vinzenz dodelijk gewond. Op zijn sterfbed kan hij nog met Vroni trouwen, die een kind van hem verwacht. Dit klinkt allemaal erg kitscherig, maar wordt door de goede acteurs en regie tot een Alpen- en heimatfilm die het aanzien waard is. De grote karakterspeler Paul Wegener is indrukwekkend in zijn rol van landheer.

Spiel auf der Tenne

1937 | Komedie

Duitsland 1937. Komedie van Georg Jacoby. Met o.a. Heli Finkenzeller, Richard Häußler, Joe Stöckel, Kurt Meisel en Fritz Kampers.

Om het toerisme te bevorderen zullen in een plaats in Opper- Beieren regelmatig theatervoorstellingen gegeven worden. Er wordt gekozen voor het klassieke stuk [KL]Judith[KLE] van Friedrich Hebbel. Ondanks protesten van de plaatselijke jonge- damesvereniging vinden de repetities plaats. Bovendien wordt Lena, die Judith speelt (Finkenzeller), verliefd op Martin, de vertolker van Holofernes (Häußler). De première van de klassieke tragedie wordt een ongeëvenaard succes. Onder grote bijval moet Judith Holofernes zesmaal de kop afhakken. Omdat de tweede opvoering wegens de regen 'in het water valt', wordt het theater-experiment beëindigd. Desondanks komt er ook wat goeds uit de hele onderneming voort: Lena en Martin worden een paar. Een Beiers blijspel van gemiddelde kwaliteit. Alleen interessant voor liefhebbers van dit genre.

Die Jugendsünde

1936 | Drama

Duitsland 1936. Drama van Franz Seitz. Met o.a. Max Schultes, Bertl Schultes, Georg Bauer, Else Elster en Elise Aulinger.

Dusterer aast op de boerderij van zijn kinderloze zwager Grilhofer, maar die blijkt ten gevolge van een 'jeugdzonde' tóch een dochter, en dus een erfgename, te hebben. Een geslaagde verfilming van Ludwig Anzengrubers toneelstuk Der G'wissenswurm.

Der Kaiser von Kalifornien

1936 | Western

Duitsland 1936. Western van Luis Trenker. Met o.a. Luis Trenker, Viktoria von Ballasko, Karli Zwingmann, Elise Aulinger en Werner Kunig.

Een alleraardigste en innemende Duitse-western over de Zwitserse boekdrukker Suter die in Californië goud vindt maar er niet in slaagt de stroom van concurrerende goudzoekers uit zijn gebied te weren. James Cruze verfilmde in hetzelfde jaar SUTTER'S GOLD, het verhaal dat eerst voor Eisenstein bestemd was. Trenker schiep er de beste Duitse western mee.

Ehestreik

1935 | Komedie

Duitsland 1935. Komedie van Georg Jacoby. Met o.a. Trude Marlen, Paul Richter, Erika von Thellmann, Oskar Sima en Heli Finkenzeller.

In een Beiers boerendorp ontstaat nogal wat beroering onder de dames als in de dorpskroeg een nieuw dienstertje ten tonele verschijnt, Hanni, die flirt met alle mannen. De vrouwen beginnen een huwelijksstaking, ze weigeren zich aan hun mannen te geven. Maar vele houden het niet lang vol en als dan ook nog blijkt dat Hanni onschuldig is en de mannen alleen de kroeg inlokt, spat de staking als een zeepbel uiteen. Komediespecialist Jacoby (de latere echtgenoot van Marika Rökk) heeft er een vlot geheel van gemaakt, dat niet alleen in Beieren, maar ook in de rest van Duitsland, veel succes had en dat tot op de dag van vandaag nog publiek trekt.

SA-Mann Brand

1933 | Drama

Duitsland 1933. Drama van Franz Seitz Sr. Met o.a. Heinz Klingenberg, Rolf Wenkhaus, Otto Wernicke, Elise Aulinger en Hedda Lembach.

Wernicke bekeert zich als communist, na een voorval van zijn SA-zoon met communisten, tot het nationaal socialisme. Een aan alle kanten rammelende propagandafilm, waar de boodschap zo dik vanaf druipt, dat je er nu hartelijk om zou kunnen lachen, als alles maar niet zo in werkelijkheid geweest was.