Walter Schmidinger: cast.
Er zijn 10 films gevonden.

Warten ist der Tod

1999 | Misdaad, Thriller

Duitsland 1999. Misdaad van Hartmut Schoen. Met o.a. Ulrich Tukur, Jörg Schüttauf, Barbara Auer, Henny Hübchen en Thomas Thieme.

Tote sterben niemals aus

1996 | Komedie, Drama

Duitsland 1996. Komedie van Jürgen Goslar. Met o.a. Götz George, Walter Schmidinger, Ulrike Kriener, Luise Helm en Horst Krause.

Op één nacht stort de wereld van Benno, een succesvolle ondernemer, in elkaar. Zijn bedrijf ging in de vlammen op, waardoor hij zijn broodwinning, zijn vrouw en zijn vriendin kwijtraakt. De verzekering weigert de schade uit te keren en Benno dreigt de maatschappelijke afgrond in te vallen. Hij wordt opgevangen door een oude acteur, Wolski, die hem leert overleven als dakloze.

Lemgo - Mörderische Rache

1995 | Misdaad

Duitsland 1995. Misdaad van Jörg Grünler. Met o.a. Til Schweiger, Heinz Hoenig, Walter Schmidinger, Jasmin Tabatabai en Hans-Martin Stier.

Een sportjournalist (Schweiger) leert toevallig bij de Autobahn een liftend meisje (Tabatabai) kennen. Hij beseft te laat dat zij door twee kerels achterna wordt gezeten en raakt daardoor tegen zijn wil verzeild in de onderwereld. Platte personages, zwakke misdaadintrige, allesbehalve spannend en zonder vaart. Naar de roman Lemgo van Heiner Lau.

Die Rachegöttin

1994 | Komedie

Duitsland 1994. Komedie van Wolfgang Panzer. Met o.a. Lola Müthel, Ursula Dirichs, Hans Lobitz, Walter Schmidinger en Rosemarie Fendel.

Zwarte komedie, geschreven door Johannes Reben met Müthel als gepensioneerde actrice, die een vermogen erft van Dirichs, een Oostpruisische lerares die spraaklessen bij haar volgde. Aan de erfenis is een voorwaarde verbonden: Müthel moet afrekenen met iedereen die Dirichs het leven zuur gemaakt heeft. De drie mannen, die het leven van Dirichs verpest hebben worden door Müthels als schietschijf gebruikt. Het camerawerk is van Hans Grimmelmann.

Scheidung à la carte

1991 | Komedie

Duitsland 1991. Komedie van Konrad Sabrautzky. Met o.a. Elisabeth Trissenaar, Vadim Glowna, Miriam Bepouhr, Karin Baal en Heino Ferch.

Pretentieloos werkje over een echtscheiding, die tot in de kleinste details wordt voorbereid middels een belachelijke scheiding van tafel en bed, wederzijdse jaloezie en een voorspelbare draai in de finale. Scenario van Dorothe Dhan. Johannes Hollmann stond achter de camera.

Hanussen

1988 | Biografie, Historische film, Drama

Duitsland​/​​Hongarije​/​​Oostenrijk 1988. Biografie van István Szabó. Met o.a. Klaus Maria Brandauer, Erland Josephson, Walter Schmidinger, Ildikó Bánsági en Károly Eperjes.

In 1981 maakte de Hongaarse regisseur István Szabó furore met zijn Mephisto, waarin Klaus Maria Brandauer schitterde. In 1985 kwam zijn Oberst Redl in de bioscopen, wederom met Brandauer in een glansrol. Een kleine drie jaar later volgde Hanussen, het derde deel van wat men met enige goede wil een drieluik zou kunnen noemen. De Oostenrijkse korporaal Klaus Schneider blijkt, na aan een hoofdwond te zijn behandeld, over paranormale gaven te beschikken. Hij meet zich het pseudoniem Hanussen aan en oogst veel succes met zijn betrouwbare voorspellingen. Wanneer hij zich op politiek terrein begeeft, gaat het mis. Uiteraard speelt Brandauer de titelrol.

Wie kommt das Salz im Meer?

1986 | Drama

Duitsland 1986. Drama van Peter Beauvais. Met o.a. Nicolin Kunz, Siemen Rühaak, Stephan Paryla-Raky, Anna Henkel en Helmut Berger.

Toen Uschi (Kunz) met Rolf (Rühaak) ging trouwen, wist zij in haar hart dat ze eigenlijk niet echt van Rolf hield. Vanaf dat moment ging het langzaam maar zeker bergafwaarts. Uschi nam nog meer verkeerde beslissingen: zoeken naar liefde en genegenheid buiten de huwelijkssponde mislukte net zoals haar huwelijk. Uschi ontdekte op die manier door schade en schande dat geld niet gelukkig maakt. Als ze het zou kunnen overdoen, dan zou ze de fout niet meer maken, maar ze kan de jaren die voorbij gegaan zijn, niet meer terugdraaien. De rollen doen wat ze kunnen, maar ze kunnen de film geen grotere dimensie geven dan dat het bittere en beperkte scenario van Brigitte Schwaiger en regisseur Beauvais hen biedt. Het camerawerk is van Johannes Hollmann.

Caspar David Friedrich - Grenzen der Zeit

1986 | Biografie, Historische film

Duitsland 1986. Biografie van Peter Schamoni. Met o.a. Helmut Griem, Sabine Sinjen, Hans Peter Hallwachs, Walter Schmidinger en Hans Quest.

Regisseur Schamoni tracht met zijn film een portret van de romantische schilder Caspar David Friedrich te schetsen, wiens schilderijen tegenwoordig zo geliefd zijn, maar die in zijn eigen tijd afgewezen en geminacht werden. De kunstenaar zelf wordt niet getoond, maar zijn beeld ontstaat eerder uit het gedrag en de verhalen van zijn vrienden en tegenstanders na zijn dood. Deze film, met indrukwekkende natuuropnames, neemt het met de geschiedenis niet zo nauw.

Aus dem Leben der Marionetten

1980 | Drama, Experimenteel

Duitsland​/​​Zweden 1980. Drama van Ingmar Bergman. Met o.a. Robert Atzorn, Christine Buchegger, Martin Benrath, Rita Russek en Walter Schmidinger.

Eigenlijk alleen voor Ingmar Bergman-fans. Een schamele serie terugblikken van een zakenman, die een prostituée vermoordde, vervat in vet aangezette ensceneringen.

Tatort - Mord im Grand-Hotel

1979 | Mysterie

Duitsland​/​​Oostenrijk 1979. Mysterie van Georg Lhotsky. Met o.a. Fritz Eckhardt, Kurt Jaggberg, Albert Rolant, Lieselotte Plauensteiner en Walter Kohls.

Oberinspektor Marek (Eckhardt) is met een aantal collega's ingekwartierd in het Grand-Hotel bij Wenen om voor de veiligheid van een hoge buitenlandse gast te zorgen. De volgende morgen wordt naast het hotelzwembad het stoffelijk overschot van een onbekende man met een schotwond in het hoofd gevonden. Een tweede moord leidt de inspecteur en de zijnen naar een schrootplaats. De tiende zaak van Marek, gebaseerd op het door Eckhardt bedachte personage. Het scenario is van Eckhardt zoals gebruikelijk. Aflevering 105. Werktitel: GUTEN TAG, KRIMINALPOLIZEI.