Joan Lorring: cast.
Er zijn 11 films gevonden.

The Midnight Man

1974 | Misdaad, Thriller

Verenigde Staten 1974. Misdaad van Roland Kibbee en Burt Lancaster. Met o.a. Burt Lancaster, Susan Clark, Cameron Mitchell, Morgan Woodward en Joan Lorring.

Ex-politieman Lancaster wordt nachtwaker op een college. Hij heeft zijn straf uitgezeten wegens het neerknallen van de minnaar van zijn vrouw. Reclasseringsambtenaar Clark moet hem volgen. Een zekere nacht wordt een studente gedood. De politie houdt een verdachte aan die volgens Lancaster onschuldig is. Men houdt geen rekening met zijn veronderstelling. Daarom besluit Lancaster samen met Clark op eigen houtje een onderzoek in te stellen. Interessant gegeven dat met weinig originaliteit uitgewerkt werd. Bovendien stapelen de onwaarschijnlijkheden zich op in het veel te lange scenario van Lancaster en Kibbee, die tevens samen produceerden. Gebaseerd op de roman The Midnight Lady And The Mourning Man van David Anthony. Voor de fotografie tekende Jack Priestley.

Imbarco a Mezzanotte

1952 | Misdaad

Verenigde Staten​/​​Italië 1952. Misdaad van Joseph Losey. Met o.a. Paul Muni, Joan Lorring, Vittorio Manunta, Luisa Rossi en Aldo Silvani.

Een tussendoortje van Losey, die gevlucht was voor de heksenjacht van McCarthy in de USA. Muni speelt een voortvluchtige misdadiger die tijdens zijn tocht opgescheept wordt met een kleine jongen.

The Big Night

1951 | Drama

Verenigde Staten 1951. Drama van Joseph Losey. Met o.a. John Barrymore Jr., Preston Foster, Howland Chamberlain, Joan Lorring en Dorothy Comingore.

De vader van de zeventien-jarige Barrymore Jr. wordt in elkaar geslagen, en de jongen gaat de stad in om de schuldigen te zoeken. Voor Losey de gelegenheid om de stijgende criminaliteit in de grote steden aan te klagen. Het beeld dat hij schetst van het uitschot dat Barrymore ontmoet op zijn zwerftocht is allerminst rooskleurig. Losey, Hugo Butler, Ring Lardner Jr. en Stanley Ellin baseerden het scenario op de roman The Dreadful Summit van Ellin. Het werd de laatste film die Losey in de V.S. zou draaien: toen hij op McCarthy's zwarte lijst terechtkwam, keerde hij het land van de onbegrensde mogelijkheden voor altijd de rug toe. Donker en dreigend gefilmd, in typische film-noir-stijl, door Hal Mohr.

Good Sam

1948 | Komedie

Verenigde Staten 1948. Komedie van Leo McCarey. Met o.a. Gary Cooper, Ann Sheridan, Ray Collins, Edmund Lowe en Joan Lorring.

Ondanks de naam en faam van de acteurs en de regisseur, een minder geslaagde film. Cooper speelt een niet te vermoeien barmhartige Samaritaan in deze levenloze komedie. Er is een versie van 113m.

The Other Love

1947 | Romantiek, Komedie, Drama

Verenigde Staten 1947. Romantiek van André De Toth. Met o.a. Barbara Stanwyck, David Niven, Richard Conte, Maria Palmer en Joan Lorring.

Stanwyck, die aan een ongeneeslijke ziekte lijdt, waaraan ze dood dreigt te gaan besluit een wild leven te gaan leiden met gokker Conte, zich niet bewust van dokter Nivens liefde voor haar. Niet overtuigend, maar wel vermakelijk. Naar de novelle van Erich Maria Remarque door Harry Brown en Ladislas Fodor tot scenario bewerkt. Camerawerk van Victor Milner.

The Lost Moment

1947 | Drama

Verenigde Staten 1947. Drama van Martin Gabel. Met o.a. Robert Cummings, Susan Hayward, Agnes Moorehead, Joan Lorring en Eduardo Ciannelli.

'The Aspen papers' van Henry James, door scenarioschrijver Leonardo Bercovici gereduceerd tot een eigenzinnig drama. Amerikaanse uitgever annex literatuurcriticus Lewis Venable (Cummings) gaat in Venetië op zoek naar brieven van een op mysterieuze wijze verdwenen dichter. Venable belandt in het spookachtige huis van de ontvanger van de brieven, een 105-jarige blinde vrouw (een imposant en overdadig geschminkte Agnes Moorehead) en raakt onder de indruk van haar mooie nichtje, dat ernstig in de war is. Bij tijden spannend drama, dat James' proza goed weet te verbeelden.

The Gangster

1947 | Drama, Misdaad

Verenigde Staten 1947. Drama van Gordon Wiles. Met o.a. Barry Sullivan, Belita, Joan Lorring, Akim Tamiroff en Harry Morgan.

Het rijk van de afperser Sullivan wordt bedreigd. Zijn concurrent verovert steeds meer van zijn gebied en bewerkt nu Tamiroff, eigenaar van een keten van snack-bars. Hij weet niet meer wie hij nog kan vertrouwen of op wie hij nog kan rekenen. Hij staat er alleen voor, zit zonder geld en heeft geen hulp. Moet hij toegeven en de stad ontvluchten of in een laatste wanhopige krachttoer proberen zijn oude positie te heroveren? Indrukwekkend portret van een gangsterbaas, schitterend gespeeld door Sullivan. Daniel Fuchs bewerkte voor het scenario zijn eigen roman Low Company. Het is symbolisch voor het einde van het individuele gangsterdom, ten voordele van de georganiseerde misdaad. Ireland is knap in de bijrol van een gokker die bedreigd wordt door zijn zwager omdat hij geld van hem had achterover gedrukt. Sobere stadsfotografie van Paul Ivano.

Three Strangers

1946 | Komedie, Drama

Verenigde Staten 1946. Komedie van Jean Negulesco. Met o.a. Geraldine Fitzgerald, Peter Lorre, Joan Lorring, Robert Shayne en Marjorie Riordan.

Jer[KA4]ome Arbutny (Greenstreet) en John West (Lorre) werken samen met Crystal Shackleford (Fitzgerald) als partners die onder ongebruikelijke omstandigheden beschikken over een winnend paardentotobriefje. Een bizar John Huston-scenario maakt er fascinerend kijkvoer van, naar het verhaal Three Men and a Girl. Het camerawerk is van Arthur Edeson. Howard Koch werkte mee aan het scenario.

The Verdict

1946 | Misdaad, Drama, Thriller, Film noir

Verenigde Staten 1946. Misdaad van Don Siegel. Met o.a. Peter Lorre, Joan Lorring, George Coulouris, Arthur Shields en Rosalind Ivan.

Greenstreet en Lorre doen wat zij kunnen in dit volmaakte misdaadverhaal waarin Greenstreet een gepensioneerde Scotland Yard-inspecteur is wiens methodes ouderwets werden geacht. Het is Siegels eerste hoofdfilm als regisseur. Het scenario is van Peter Milne naar de roman The Big Bow Mystery van Israel Zangwill. Het camerawerk is van Ernest Haller.

The Corn Is Green

1945 | Drama

Verenigde Staten 1945. Drama van Irving Rapper. Met o.a. Bette Davis, John Dall, Nigel Bruce, Rhys Williams en Rosalind Ivan.

Lerares Miss Moffat (Davis) verhuist eind negentiende eeuw naar een huisje in het Welshe Glensarno. Tot haar ontsteltenis treft zij in het dorp volslagen ongeletterde mijnwerkers aan. Onderwijzen wordt haar missie, in het bijzonder gericht op ruwe diamant Morgan (Dall). The Corn Is Green is de verfilming van het toneelstuk van Welshman Emlyn Williams, die zelf aan het mijnwerkersbestaan kon ontsnappen dankzij een inspirerende lerares. De film is nogal toneelmatig: er wordt weinig gedaan met de mogelijkheden van cinema, maar Davis krijgt wel de ruimte om weer eens fabelachtig een sterke vrouw neer te zetten.

Song of Russia

1943 | Drama

Verenigde Staten 1943. Drama van Gregory Ratoff. Met o.a. Robert Taylor, Susan Peters, John Hodiak, Robert Benchley en Felix Bressart.

De poging van MGM om voor Rusland te doen wat MRS. MINIVER voor Engeland deed. Een kitscherig, maar doeltreffend verhaal over de Amerikaanse dirigent Taylor, verliefd op de Russische musicienne Peters. Interessant wegens de toenmalige visie op de Sovjet-Unie.