Marie Collins

Acteur

Marie Collins is acteur.
Er zijn 8 films gevonden.

J'ai faim !!!

2001 | Romantiek

Frankrijk 2001. Romantiek van Florence Quentin. Met o.a. Catherine Jacob, Michèle Laroque, Garance Clavel, Isabelle Chandelier en Alessandra Martines.

De ijdele Barnab[KA1]e (Le Bolloc`h) heeft Lily (Jacob) in de steek gelaten voor de slanke den Ana[KA3]is (Martines). Lily is de veertig al gepasseerd en heeft geen jongemeisjesfiguur meer. Zij wil Barnab[KA1]e heroveren door te vermageren om haar rivale te evenaren. Haar vriendinnen Yolande (Clavel), Corinne (Candelier) en Arlette (Laroque) helpen haar een handje. Ze vervangen haar op het werk, plegen bedreigende telefoontjes en proberen Barnabé terug te lokken met zoete praat. De vermageringskuur valt niet mee, vooral als de diëtist zelf ook wel een paar pondjes mag verliezen. Het regiedebuut van scenarioschrijfster Quentin, die uiteraard haar eigen scenario schreef, is mager uitgevallen. Haar regie is schools en stijf, terwijl ze het komische talent van haar hoofdrol Jacob onvoldoende uitbuit. De overige rolverdeling doet zonder meer zijn best. De film is te episodisch en slechts sporadisch grappig. Quentin die o.a. hoog gescoord heeft met LA VIE EST UNE FLEUVE TRANQUILLE en LE BONHEUR EST DANS LE PRÉ kan beter achter haar computer blijven zitten dan achter de camera te staan. Het camerawerk van Bruno de Keyzer is overigens tiptop; hij heeft goed gebruik gemaakt van de Parijse locaties. Je honger zal deze film niet stillen.

Les gens qui s'aiment

1999 | Romantiek

Spanje/Frankrijk/België/Luxemburg 1999. Romantiek van Jean-Charles Tacchella. Met o.a. Richard Berry, Jacqueline Bisset, Julie Gayet, Bruno Putzulu en Marie Collins.

Jean-Fran[KA10]cois (Berry) presenteert al jaren een radiokroniek, die hij zelf schrijft. Hij heeft een soort knipperlichtrelatie met Angie (Bisset) de laatste twintig jaar, die hem van tijd tot tijd verlaat. In die periode trouwde ze eerst met een Canadees en daarna met een Duitser. Van ieder huwelijk heeft ze een dochter en telkens als ze weduwe geworden was, keerde ze terug naar Jean-Fran[KA10]cois, die ontdekte dat hij nog steeds van haar hield en vrij was. Nu loopt Angie een nicht uit Florida tegen het lijf en besluit ze Jean- Fran[KA10]cois te verlaten om daar een antiekzaak te beginnen. Ondertussen is Winnie (Gayet), een van Angie`s dochters, tolk geworden en komt naar Parijs. Winnie leert Laurent (Putzulu) kennen, een aardige kerel, waarvan het niet duidelijk is of hij nu meer van zijn boeken, zijn persoonlijke vrijheid of zijn kortstondige relaties houdt. De geschiedenis herhaalt zich, maar nu is niet de man, maar de vrouw het 'slachtoffer'. De film beslaat een periode van vijf jaar, waarin zich allerlei verwikkelingen voordoen, die een open einde hebben. De 74-jarige regisseur van de overspelfilm COUSIN, COUSINE met Marie-Christine Barrault en Victor Lanoux, heeft nog niets van zijn pit verloren en het virtuoze spel van Berry en Bisset krijgt even sterk tegenspel van Gayet en Putzulu. De film is zowel nostalgisch als eigentijds. Een plezierige, lichtelijk literaire film voor cinefielen die kunnen genieten van de turbulente, romantische belevenissen van de tegenovergestelde geslachten. Het scenario is van regisseur Tacchella. Het camerawerk is van Dominique Chapuis.

À découvert

1996 | Drama

Frankrijk 1996. Drama van Laurent Jaoui. Met o.a. Isabelle Renauld, Féodor Atkine, Pierre Cassignaro, Emmanuelle Michelet en Romain Legrand.

De vijfendertig-jarige France (Renauld) wil scheiden van haar man Lo[KA3]ic (Atkine) na acht jaar huwelijk. Ooit was hij een beloftevol fotograaf, maar nu is hij hopeloos verslaafd aan de drank. France wil herbeginnen met haar zoon Quentin (Legrand). Ze vinden onderdak in een goedkoop appartement. In de rechtszaal neemt Loïc alle schuld op zich. Op een dag echter krijgt ze per post een ongedekte cheque. Haar advocaat verklaart haar de valstrik waarin ze getrapt is. De gevolgen van drankzucht op de onmiddellijke omgeving en vooral het gezin worden hier op uiterst naïeve wijze geïllustreerd via een stationsromannetje. De acteurs spelen op automatische piloot. Jaoui schreef het scenario samen met Olivier Roche. Fotografie van Jean-Louis Sonzogni.

Le juge est une femme : Le secret de Marion

1995 | Misdaad, Sportfilm

Frankrijk 1995. Misdaad van Didier Albert. Met o.a. Florence Pernel, Richard Berry, Anne Richard, Frédéric Diefenthal en Arsène Jiroyan.

Topatlete Marion (Richard) dient een klacht in wegens verkrachting door twee atletiekkampioenen. Die beweren echter dat Marion hen heeft uitgedaagd en dat er verder niets is gebeurd. Onderzoeksrechter Florence Larrieu (Pernel) wordt met de zaak belast. Ze maakt kennis met Jacquin (Berry), een zakenman zonder scrupules die de belangrijkste sponsor van de atletiekclub is. Jacquin zet Marion onder druk om de aanklacht in te trekken. Een misdaadfilm waarin meer gepraat dan gehandeld wordt. Door het trage tempo gaat de kijker zich vervelen en verliest zijn belangstelling. Het scenario is van Daniel Saint-Hamont naar een verhaal van Sophie Deschamps, die zich liet inspireren door de waargebeurde en ophefmakende verkrachtingszaak van atlete Catherine Moyon De Baecque in 1991. Het camerawerk is van Jean- Bernard Aurouet. Aflevering 3 van het eerste seizoen, nummer 3 van 32.

Le dernier voyage

1995 | Drama

Frankrijk 1995. Drama van Bruno Gentillon. Met o.a. Annie Girardot, Tara Römer, Jean-Pierre Moulin, Lysiane Meis en André Thorent.

De 25-jarige Martial (R[KA3]omer), zoon van een binnenschipper, wacht een succesvolle bokscarri[KA2]ere. Wanneer zijn vader Jacques (Moulin) onverwacht sterft, besluit Martial om zijn moeder Yvonne (Girardot) te vergezellen op haar laatste tocht met hun binnenschip naar Antwerpen. Girardot is schitterend en bijzonder geloofwaardig als de schippersvrouw. Mooi portret van het harde leven van de binnenvaart. De dialogen zijn van Francis Rick. Het scenario is van regisseur Gentillon en Francis Ryck naar een verhaal van Michèle Culnart en Hipollyte Boissel. Het camerawerk is van Houshang Baharlou en is heel sfeervol. 16/9. Nicam Stereo.

Sabine j'imagine

1992 | Drama, Misdaad

Frankrijk 1992. Drama van Denis Berry en Dennis Berry. Met o.a. Jennifer Covillaut, Gérard Klein, Corinne Dacla, Jean-Paul Comart en Boris Roatta.

Covillaut is een energiek dertien-jarig meisje dat niet snel bang is. Het dreigt echter verkeerd af te lopen wanneer drie jonge belhamels haar plagen. Ongelukken worden echter voorkomen door tussenkomst van een vriend van haar vader. Deze laatste, Klein, wijst de aanvoerder van het trio hardhandig terecht en verbiedt hem alle omgang met zijn dochter. Volgende zondag, terwijl Klein met de notabelen van het dorp op jacht is, vindt Covillaut het met kogels doorzeefde lijk van haar belager. Klein is natuurlijk verdachte nummer 1. Oppervlakkig melodrama dat het portret brengt van een jong meisje dat in een beschermde plattelandsomgeving geconfronteerd wordt met geweld. De jonge Covillaut houdt ongetwijfeld een belofte in, maar het scenario van Véronique Herbaut en Pierre Uytterhoeven geeft weinig diepte aan de personages. Fotografie van Cyril Lathus.

Le rapport du gendarme

1990 | Misdaad

Frankrijk 1990. Misdaad van Claude Goretta. Met o.a. Marie Collins, Fred Ulysse, Anouk Grinberg, Jean-Pierre Bagot en André Lecombe.

Als op een avond na een onweer het slachtoffer van een aanrijding op een landweg een afgelegen boerderij wordt binnengedragen, en de plaatselijke politieman een onderzoek instelt, ontrafelt deze in een dieptragisch familiedrama van jaloezie, misdaad en vernedering dat regelrecht in verbinding staat met de dodelijk gewonde man. Een zoveelste verfilming voor de tv van een roman met een gelijknamige titel van Georges Simenon.

J'ai comme une musique dans la tête

1989 | Drama, Romantiek

Frankrijk 1989. Drama van Philippe Monnier. Met o.a. Dany Carrel, Jean-Pierre Darras, Régis Porte, Alain Flick en Marie Collins.

De titel van de novelle van Alberto Moravia waaraan deze tv- film is ontleend, is kort maar veelzeggend: La follia. Het is het verhaal van een heel jonge vrouw die houdt van een getrouwde man die haar vader had kunnen zijn. Zij kan leven met deze geheime verbintenis totdat ze ontdekt dat haar echtgenoot haar bedriegt. Op dat moment verandert deze zedenstudie in een verhaal over de weg naar krankzinnigheid. De regisseur bezit zeker enig talent, maar zich wagen aan het werk van deze grote schrijver, die op meedogenloze wijze een samenleving in verval schetst, was een onbezonnen daad. De film is zeker zorgvuldig en met toewijding gemaakt, maar het houdt niet over. Subtiel en genuanceerd spel van Carrel, dat slechts loftuitingen verdient, maar het is niet slim om iemand die is geboren in 1936 een erg jonge vrouw te laten spelen. Dankzij haar is deze film in elk geval nog

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Marie Collins op televisie komt.

Reageer