Peter Steen: cast.
Er zijn 7 films gevonden.

Arven

2003 | Drama

Denemarken 2003. Drama van Per Fly. Met o.a. Ulrich Thomsen, Lisa Werlinder, Ghita Nørby, Lars Brygmann en Karina Skands.

300 mil do nieba

1989 | Familiefilm, Avonturenfilm

Polen​/​​Denemarken​/​​Frankrijk 1989. Familiefilm van Maciej Dejczer. Met o.a. Wojciech Klata, Rafa Zimowski, Jadwiga Jankowska-Cieslak, Andrzej Mellin en Peter Steen.

Twee Poolse tienerbroertjes vluchten uit hun afgelegen dorp - het is hun derde poging - als verstekelingen op een vrachtwagen en belanden in Denemarken, eerst in een vluchtelingenkamp, later in de straten van Kopenhagen. Hun droom er het beloofde land te vinden komt niet uit. De regisseur vertelt het verhaal beheerst en met het besef dat sinds 1981 haast één miljoen mensen Polen verlaten hebben: zwierig in beeld gebracht met een indrukwekkende uitbeelding van enerzijds de ondragelijke, armoedige levensomstandigheden in Polen onder het communistisch regime en anderzijds de hardvochtige westerse bureaucratie. Naar een ware gebeurtenis. Adviezen voor de vormgeving van Krzystof Zanussi.

Den Første kreds

1972 | Drama

Denemarken​/​​Duitsland 1972. Drama van Aleksander Ford. Met o.a. Günther Malzacher, Elzbieta Czysewska, Vera Tschechowa, Peter Steen en Ole Ernst.

In 1949 worden Sovjet-geleerden en -technici in een straf-laboratorium gedwongen te werken aan de perfectionering van afluisterapparatuur, waarmee een jonge diplomaat wordt geïdentificeerd die een chirurg telefonisch waarschuwde voor zijn dreigende arrestatie. Eén ingenieur weigert nog langer medewerking aan de arrestatie en verbrandt een baanbrekende nieuwe vinding. Deze complexe roman van Solzjenitsin blijkt het vormgevende vermogen van de uitgeweken Poolse regisseur te boven te gaan. Hij tracht met conventionele flash-backs, 'bevroren' beelden en commentaarstemmem vergeefs psychologische en ideologische verdieping te geven aan een ondramatische laboratorium- en bureaucratie-handeling. De Engelse dialoog van de multinationale rolbezetting helpt ook al niet.

Olsen-Banden i Jylland

1971 | Familiefilm, Komedie

Denemarken 1971. Familiefilm van Erik Balling. Met o.a. Ove Sprongøe, Morten Grunwald, Poul Bundgaard, Kirsten Walther en Jes Holtsø.

In de derde film over de Olsenbende krijgt Egon Olsen een tip over een schuilplaats van een schat in een oude Duitse oorlogsbunker aan de westkust van Jutland. Internationale zwendelaars komen ook opdagen en de lokale bewoners laten zich ook niet onbetuigd. Scenario van de regisseur en Henning Bahs. Camerawerk van Jörgen Skov.

Olsen-Banden pȧ spanden

1969 | Familiefilm, Komedie

Denemarken 1969. Familiefilm van Erik Balling. Met o.a. Ove Sprogøe, Morten Grunwald, Poul Bundgaard, Kirsten Walther en Ghita Nørby.

Het tweede avontuur van de stuntelende Deense Olsenbende, hier geconfronteerd met Kaas als de Amerikaanse gangsterbendeleider Dynamiet Harry. Ook de charmante Nørby is tegen haar taak opgewassen. Volksklucht waarvoor men in Denemarken opnieuw plat ging. Scenario van de regisseur en Henning Bahs. Camerawerk van Jörgen Skov.

Olsen-Banden

1968 | Komedie

Denemarken​/​​Duitsland 1968. Komedie van Erik Balling. Met o.a. Ove Sprogøe, Morten Grunwald, Poul Bundgaard, Kirsten Walther en Peter Steen.

Eerste van een succesvolle serie (voorlopig 13 speelfilms) volkskluchten, allemaal door Balling (die met Henning Bahs ook het scenario schreef) geregisseerd over drie onfortuinlijke maar steeds optimistische amateurschoftjes. Vaak aan de top van de Deense box-office. In deze eerste film worden de drie boefjes, aangevoerd door een geniale Sprog[KL23]oe, voor het eerst geconfronteerd met de rechercheur Mortensen (gespeeld door Steen) en trekken zij uiteraard voor het eerst aan het kortste eind. Nauwelijks te pruimen voor niet-Skandinaviërs. Camerawerk van Jeppe M. Jepsen en Claus Loof.

Naboerne

1966 | Komedie

Denemarken 1966. Komedie van Bent Christensen. Met o.a. Ebbe Rode, John Price, Peter Steen, Pouel Kern en Karl Stegger.

Een tandarts en een fabrikant van feestartikelen zijn de aanleiding tot hun burenruzie al lang vergeten, maar zetten de pesterijen over en weer door in steeds radicaler vormen, tot hun huizen met de grond gelijk gemaakt zijn. Deze absurde klucht - waardoorheen de romance tussen de zoon van het ene en een nichtje van het andere gezin speelt - wordt met verve gebracht, maar is wel erg voorspelbaar. (In de animatiefilm NEIGHBOURS vertelde Norman McLaren hetzelfde verhaal in minder dan een kwart van de tijd!)