Frank Campeau: cast.
Er zijn 25 films gevonden.

Border Wolves

1938 | Western

Verenigde Staten 1938. Western van Joseph H. Lewis. Met o.a. Bob Baker, Constance Moore, Fuzzy Knight, Dickie Jones en Willie Fung.

Baker komt in de problemen in deze langzame western omdat hij wordt aangezien voor een bandiet. Het kost hem de nodige moeite zijn naam weer te zuiveren, ook al omdat het scenario te wensen overlaat.

Black Aces

1937 | Western

Verenigde Staten 1937. Western van Buck Jones. Met o.a. Buck Jones, Kay Linaker, Charles King, Bob Kortman en Fred Mackay.

Buck is een veehouder die zich veel laat aanleunen. Men denkt dat hij een lafaard is. Hij komt pas in het geweer als zijn meisje (Linaker) hem ook beschuldigt laf te zijn. Dat hij met het bandietendom heel goed raad weet staat voor de kenner echter buiten discussie. Het is de tweede maal dat Jones als regisseur optreedt in de door hem zelf geproduceerde westernreeks.

Everyman's Law

1936 | Western

Verenigde Staten 1936. Western van Albert Ray. Met o.a. Johnny Mack Brown, Beth Marion, Frank Campeau, Roger Gray en Lloyd Ingraham.

Een rancher wil een aantal landbouwers van zijn grondgebied verjagen. Voor een beetje romantiek zorgt een liefdesaffaire tussen Brown en Marion. De technische afwerking, incl. het camerawerk van Jack Greenhalgh, laat te wensen over. Deze low-budget western is zonder veel enthousiasme gemaakt.

Empty Saddles

1936 | Western

Verenigde Staten 1936. Western van Lesley Selander. Met o.a. Buck Jones, Louise Brooks, Harvey Clark, Gertrude Astor en Frank Campeau.

Routine-western waarin Buck verzeild raakt in een ranchoorlog met land als inzet. Hij weet de problemen vakkundig op te lossen.

Smoky

1933 | Western

Verenigde Staten 1933. Western van Eugene Forde. Met o.a. Victor Jory, Irene Manning, Hank Mann, LeRoy Mason en Frank Campeau.

Een goede verfilming van het boek van Will James, de eerste van een reeks. Stuart Anthony en Paul Perez bewerkten het boek, maar Will James was als verteller in de film te zien. Het bekende verhaal uit de tijd dat het westen nog wild was, over een paard en zijn meester Jory en de warmte die tussen hen ontstaat. Een aparte westernrol van Jory, die meestal voor schurk speelde. Daniel Clark deed het goede camerawerk.

White Eagle

1932 | Western

Verenigde Staten 1932. Western van Lambert Hillyer. Met o.a. Buck Jones, Barbara Weeks, Ward Bond, Robert Ellis en Jason Robards sr.

Jones is in deze routineuze western een Indiaan. Robards Sr. voerde in die tijd zijn achtervoegsel nog niet maar is wel de vader van de nu bekendere Robards. Thorpe is de bekende Indiaanse atleet over wie later zelfs een biografische film gemaakt zou worden met Burt Lancaster in de titelrol.

Lasca of the Rio Grande

1931 | Western

Verenigde Staten 1931. Western van Edward Laemmle. Met o.a. Leo Carillo, Johnny Mack Brown, Dorothy Burgess, Slim Summerville en Frank Campeau.

Een western-drama over een Texas Ranger die een danseres moet arresteren op verdenking van moord. Onderweg offert zij haar leven voor de Ranger als een kudde vee over hem heen dreigt te rennen. Randall Faye schreef het scenario naar een verhaal van Tom Reed, dat weer gebaseerd was op het gedicht Lasca van Frank Duprez.

Last of the Duanes

1930 | Western

Verenigde Staten 1930. Western van Alfred L. Werker. Met o.a. George O'Brien, Lucille Brown, Myrna Loy, Walter McGrail en James Bradbury Jr..

De derde van de vier verfilmingen van het boek van Zane Grey. O'Brien redt Brown uit de handen van McGrail maar dan wordt diens vrouw, Loy, verliefd op O'Brien. Gecompliceerd, maar uiteindelijk verdwijnt McGrail toch achter de tralies. Opmerkelijk is dat David Howard met wie O'Brien de meeste van zijn westerns maakte, de regisseur is van een Spaanse versie van deze film, EL ULTIMO DE LOS VARGAS, waarin niet O'Brien de titelrol speelt doch George Lewis.

Points West

1929 | Western

Verenigde Staten 1929. Western van Arthur Rosson. Met o.a. Hoot Gibson, Alberta Vaughn, Frank Campeau, Jack Raymond en Martha Franklin.

Gibson zit achter de moordenaar van zijn vader aan, Campeau. Simpel gegeven - redelijk uitgewerkt. Rowland Brown bewerkte het boek van B.M. Bower en Harry Neumann zorgde voor het geroutineerde en technisch goede camerawerk. Maar voor Gibson begonnen zware tijden. In 1927 was hij met veel negatieve publiciteit gescheiden van zijn tweede vrouw Helen Johnson. In 1930 trouwde hij met Sally Eilers, de aanleiding van zijn vorige scheiding. De fans begonnen te twijfelen aan hun idool terwijl hij nog bij Universal aan zijn tweede driejarige contract vastzat voor een garantiebedrag van 1 miljoen dollar! De helft moest hij aan Johnson betalen (ook de helft van al zijn bezittingen) én een kapitaal aan zijn dochter Lois. Het was het begin van het einde.

In the Headlines

1929 | Drama

Verenigde Staten 1929. Drama van John G. Adolfi. Met o.a. Grant Withers, Marian Nixon, Clyde Cook, Edmund Breese en Pauline Garon.

Withers en Nixon zijn jonge verslaggevers die gevaar lopen tijdens hun onderzoekingen naar een dubbele moord. Als alles toch nog goed afloopt, krijgen zij van de directie een huwelijksreis aangeboden. Een middelmatig verhaal en een dito bezetting.

In Old Arizona

1929 | Western

Verenigde Staten 1929. Western van Raoul Walsh en Irving Cummings. Met o.a. Warner Baxter, Dorothy Burgess, Edmund Lowe, Farrell MacDonald en Fred Warren.

De eerste Cisco Kid-western (zie ook: Cisco Kid-serie), waarin Walsh de schepping van O'Henry had willen spelen. Door een ongeluk verloor hij echter een oog, zodat Baxter de rol kreeg en Cummings als mede-regisseur in het spel kwam. Het was een goede keus want Baxter speelde deze Mexicaanse Robin Hood perfect. Lowe is de sergeant die achter hem aanzit en Burgess de gevaarlijke schone die onder één hoedje met Lowe speelt. Baxter won met deze rol een Oscar als beste acteur van het jaar. Tom Barry was scenarioschrijver en Arthur Edeson de cameraman.

Three Bad Men

1926 | Western, Zwijgende film

Verenigde Staten 1926. Western van John Ford. Met o.a. George O'Brien, Lou Tellegen, J. Farrell MacDonald, Tom Santschi en Frank Campeau.

Drie grimmige bandieten worden goedwillende beschermers van een meisje van wie de vader als kolonist in het wilde westen om het leven kwam. Een schitterende combinatie van actie, drama, komedie en sentiment in één van Fords beste zwijgende films.

The Frontier Trail

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van Scott R. Dunlap. Met o.a. Harry Carey, Mabel Julienne Scott, Ernest Hilliard, Frank Campeau en Nelson McDowell.

Een eenheid militairen wordt door Indianen in de pan gehakt. Scout Garey krijgt de schuld en wordt door de krijgsraad ter dood veroordeeld. Hij weet te ontsnappen, de bevel voerend officier uit de klauwen van een outlaw-bende te redden en zijn onschuld te bewijzen. E. Richard Schayer en Basil Ducky waren de scenaristen en Sol Polito was de cameraman.

No Man's Gold

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van Lewis Seiler. Met o.a. Tom Mix, Eva Novak, Frank Campeau, Forrest Taylor en Harry Grippe.

Mix en vriend Grippe vinden een stervende man, neergeschoten door Campeau in opdracht van Waite. Doel: de mijn van die man in handen te krijgen. De man vertrouwt zijn zoontje Moore aan Tom toe en deze komt in harde botsing met de beide schurken. Die gijzelen ook nog eens zijn meisje, maar behalve Tom is er ook nog Tony, Toms paard! John Stone schreef deze western vol actie en Daniel Clark nam met elan op.

The Saddle Hawk

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van Edward Sedgwick. Met o.a. Hoot Gibson, Marion Nixon, G.Raymond Nye, Josie Sedgwick en Charles K. French.

Vaart en actie genoeg in deze western. Gibson en Nixon komen naar de ranch van haar vader maar onderweg weet de schurk Nye het meisje te ontvoeren naar de vijand van haar vader. Gibson moet haar veilig uit handen van het gespuis krijgen. Sedgwick en Raymond Schrock schreven en Virgil Miller nam op - het betekende voorlopig het einde van de samenwerking tussen Gibson en Sedgwick.

The Man from Red Gulch

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van Edmund Mortimer. Met o.a. Harry Carey, Harriet Hammond, Frank Campeau, Mark Hamilton en Lee Shumway.

Een western die zich afspeelt in het Californië van 1849, de tijd van de goudkoorts. En daar is ook Carey en vriend. De laatste wordt vermoord, en nadat Carey diens familie verzorgd heeft, gaat hij op jacht naar de moordenaar. Elliott Clawson bewerkte het verhaal van Bret Harte The Idyll of Red Gulch. Georges Benoit deed het camerawerk.

Manhattan Madness

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van John McDermott. Met o.a. Jack Dempsey, Estelle Taylor, George Siegmann, Frank Campeau en Bull Montana.

Een herverfilming van de western met Douglas Fairbanks, alleen iets minder leuk. Het is nu Dempsey die naar New York vertrekt en daar zijn vrouw vindt. Frank en Charles Dazey bewerkten het verhaal van E.V. Durling en Jules Cronjager was de cameraman.

The Alaskan

1924 | Western

Verenigde Staten 1924. Western van Herbert Brenon. Met o.a. Thomas Meighan, Estelle Taylor, John Sainpolis, Frank Campeau en Anna May Wong.

Alaska-western naar een boek van James Oliver Curwood, door Willis Goldbeck bewerkt. De omgeving wordt geterroriseerd door een bende onder leiding van Ethier en Meighan. De held is vastbesloten een einde te maken aan de praktijken van de bende. Meighan was een grote ster in de jaren twintig en Wong, sinds 1919 in de film, werd in dit jaar door Douglas Fairbanks een grote ster. Cameraman James Wong Howe debuteerde in 1923, hij was eveneens een beroemdheid op zijn gebied en won veel later twee keer een Oscar.

Not a Drum Was Heard

1924 | Western

Verenigde Staten 1924. Western van William A. Wellman. Met o.a. Buck Jones, Betty Bouton, Frank Campeau, Rhody Hathaway en Al Fremont.

Na in 1923 nauwelijks een western gemaakt te hebben, ging Buck Jones met dit western-melodrama verder. Eerst verliest hij zijn geliefde Betty Bouton aan zijn vriend Scott. Deze moet dan geld stelen om zijn huis te kunnen betalen, waarop Buck de bank overvalt om te doen alsof hij dat geld meegepikt heeft. Het drama wordt nog erger als de vriend sterft maar wel eerst alles bekent, zodat Bucks naam zuiver is; die belooft dan zich over Bouton en kind te ontfermen. Joe August was de cameraman en het verhaal was van Ben Ames Williams, in een bewerking van Doty Hobart.

To the Last Man

1923 | Western

Verenigde Staten 1923. Western van Victor Fleming. Met o.a. Richard Dix, Lois Wilson, Noah Beery sr, Robert Edeson en Frank Campeau.

Dix en Wilson houden van elkaar, maar behoren tot twee families die al jaren met elkaar overhoop liggen. Als de film afgelopen is, zijn zij de enige overgeblevenen. Het conflict in deze western ligt in de controverse tussen vee-ranchers en schapenhouders. Doris Schroeder bewerkte het in 1921 uitgekomen boek van Zane Grey. James Howe en Bert Baldridge waren de cameramannen.

Three Who Paid

1923 | Western

Verenigde Staten 1923. Western van Colin Campbell. Met o.a. Dustin Farnum, Fred Kohler, Bessie Love, Frank Campeau en Robert Daly.

Farnum is onderweg om de moord door drie mannen op zijn broer te wreken. Joseph Franklin Poland bewerkte een verhaal van George Owen Baxter. Don Short was de cameraman.

North Of Hudson Bay

1923 | Western

Verenigde Staten 1923. Western van John Ford. Met o.a. Tom Mix, Kathleen Key, Jennie Lee, Frank Campeau en Eugene Pallette.

Een spannende western die zich afspeelt in Canada. Daarheen gaat Mix als hij hoort dat zijn broer goud heeft gevonden. Die wordt echter vermoord en diens partner wordt aangezien voor de moordenaar. Als Tom de onschuldige man in bescherming wil nemen, moet hij eenzelfde marteling ondergaan, maar zij beiden weten te ontsnappen en de jacht door de wildernis begint. Uitstekende effecten, Ford begint in zijn element te raken. Jules Furthman was de scenarist en Daniel Clark de cameraman. Het was de tweede maal dat Ford en Mix samenwerkten.

Just Tony

1922 | Western, Zwijgende film

Verenigde Staten 1922. Western van Lynn Reynolds. Met o.a. Tom Mix, Claire Adams, J.P. Lockney, Duke Lee en Frank Campeau.

Westernsterren hadden hun eigen paard. William Hart had Fritz en bracht hem een paar keer een ode. Mix deed hetzelfde; zijn naam was inmiddels groter dan die van Hart, die op zijn retour was. Mix' paard was Tony: die wil hier wraak nemen op een paar schurken die hem mishandeld hebben. Mix helpt hem en uit dankbaarheid redt Tony zowel Mix als, bij een latere gelegenheid, Adams. Regisseur Reynolds schreef zelf het scenario naar de roman Alcatraz van Max Brand. Dan Clark was Mix' vaste cameraman. Het publiek was razend enthousiast.

The Man from Painted Post

1917 | Western

Verenigde Staten 1917. Western van Joseph Henabery. Met o.a. Douglas Fairbanks, Eileen Percy, Frank Campeau, Fred Clark en Herbert Standing.

Een uitstekende western met Fairbanks - vóór zijn periode waarin hij vooral populair werd met Mary Pickford - als de held met zin voor humor, die de moeilijkheden aankan. Fairbanks was zelf de scenarist, Jackson Gregory's verhaal Silver Slippers was de basis voor het scenario. Het camerawerk deden Victor Fleming en Harry Thorpe.

The Heart of Texas Ryan

1917 | Western

Verenigde Staten 1917. Western van E.A. Martin. Met o.a. Tom Mix, Bessie Eyton, George Fawcett, Goldie Colwell en Frank Campeau.

Tom Mix maakte zijn filmdebuut bij Selig in 1909 in de 10m durende western RANCH LIFE IN THE GREAT SOUTHWEST. Hij zou bijna 200 westerns maken voor deze producent. Dit was het afscheid van Selig, in werkelijkheid ook een 20m durende western maar door de maatschappij opgeblazen naar 50m door oud materiaal uit andere films van Mix te gebruiken. Het werd een groot succes. Tom is de voorman, verliefd op de dochter van de rancher die hem later redt uit de handen van veedieven. Gilsen Willets was scenarist. Mix' carrière zou nu pas echt van de grond komen; hij ging de volgende 12 jaar voor Fox werken, waar hij de grootste cowboy- ster werd die de wereld ooit zag.