Pierre Destailles: cast.
Er zijn 10 films gevonden.

Attention à la peinture!

1988 | Mysterie

Frankrijk 1988. Mysterie van Philippe Monnier. Met o.a. Dany Carrel, Roger Carel, Sabine Paturel, David Brécourt en Pierre Destailles.

Meneer Poncelet - een man alleen - is beroofd van het enige op de wereld waar hij van houdt, het prachtige schilderij van Greuze, dat een mooie, jonge vrouw voorstelt. Detective Caméléon onderzoekt de zaak. Alle charme van Carrel was nodig om de film verteerbaar te maken.

Les Bras de la nuit

1961 | Misdaad, Drama

Frankrijk 1961. Misdaad van Jacques Guymont. Met o.a. Danielle Darrieux, Roger Hanin, Pierre Destailles, Eva Damien en Carol Groves.

Een inspecteur die belast is met het onderzoek naar de vermissing van een zakenman, wordt verliefd op diens vrouw die hem bekent haar echtgenoot uit zelfverdediging gedood te hebben. Om haar vrijuit te laten gaan volgt hij het valse spoor dat zijn adjudant heeft gevonden en doodt een Italiaan om deze voor de verdwenen oplichter te laten doorgaan. Deze matig geregisseerde en naar het eind melodramatisch ontsporende thriller boeit door het spel van de hoofdrollen en door de soms wat uitdrukkelijk luxueus gekozen locaties aan de Middellandse Zeekust.

Clara et les méchants

1957 | Familiefilm, Romantiek, Drama

Frankrijk 1957. Familiefilm van Raoul André. Met o.a. Minou Drouet, Jacques Morel, Pierre Destailles, Michel Serrault en Jean Poiret.

Een stel aspirant-gangsters kidnappen een rijkeluisdochtertje, dat maar al te blij is verlost te zijn van haar snobistische moeder en strenge kinderjuf; zij neemt de leiding van de blunderende bende over. Een gangsterparodie volgens het beproefde stramien, vlot gemaakt, al moet men bereid zijn zich te laten vertederen door wonderkind Minou Drouet.

Ces sacrées vacances

1955 | Komedie

Frankrijk 1955. Komedie van Robert Vernay. Met o.a. Sophie Desmarets, Pierre Destailles, Julien Carette, Jean Carmet en Pauline Carton.

Een arbeidersgezin gaat met vakantie in een oude auto die ze onderweg voor veel geld verkopen aan een Amrikaanse verzamelaar. Hun onverwachte rijkdom wekt de verdenking van de politie en doet hen in de cel belanden. Deze simpele komedie is de aanleiding voor een losse reeks episodes die mede dank zij een uitgelezen reeks karakterspelers onderhoudend worden gepresenteerd.

Interdit de séjour

1954 | Misdaad

Frankrijk 1954. Misdaad van Maurice de Canonge. Met o.a. Claude Laydu, Joëlle Bernard, Daniel Cauchy, Paul Frankeur en Michel Piccoli.

Om zijn liefde voor een prostituée doet een diamantsorteerder mee aan een overval en wordt daarbij gearresteerd. Na zijn celstraf mag hij niet meer in Parijs komen, maar hij zoekt toch zijn vriendin op. De politie dwingt hem dan verklikker te worden, waardoor hij gedood wordt door gangsters. Deze zelfkant-thriller valt duistere politiepraktijken aan, maar scenario, regie en spel geven daar bar weinig overtuigingskracht aan.

Sous le ciel de Paris

1950 | Drama

Frankrijk 1950. Drama van Julien Duvivier. Met o.a. Brigitte Auber, René Blancard, Jean Bretonnière, Jean Brochard en Pierre Destailles.

Deze op de geluidsband door François Perier aan elkaar gebabbelde episodenfilm toont individuele Parijzenaars van alle leeftijden en maatschappelijke stand in hun kleine en grotere drama's met goede en slechte afloop. Een soepel gemaakte film over flarden stadsleven, die boeit door een voortdurende wisseling van toon, hoewel sommige scènes - zoals een suggestief verfilmde hartoperatie - onevenredig veel aandacht krijgen. Sfeervol gefotografeerd Parijs blijkt op den duur - en tegen de strekking in - toch onvoldoende bindmiddel tussen al die verschillende levens.

Méfiez-vous des blondes

1950 | Komedie, Misdaad

Frankrijk 1950. Komedie van André Hunebelle. Met o.a. Raymond Rouleau, Martine Carol, Claude Farrell, Yves Vincent en Bernard Lajarrige.

Een luchthartige journalist moet de diefstal van geheime dossiers en een moord verslaan en ontplooit detective-kwaliteiten waarmee hij de politie te snel af blijkt. Deze parodi[KA3]erende spionage-thriller heeft met de jaren en na veel andere (en betere) films in het genre nogal wat aan effect verloren, maar blijft redelijk onderhoudend. Carol is als het spreekwoordelijke domme blondje beter op dreef dan in haar latere romantische en dramatische succesrollen. Vervolgfilm: MASSACRE EN DENTELLES.

Suzanne et ses brigands

1949 | Komedie, Misdaad

Frankrijk 1949. Komedie van Yves Ciampi. Met o.a. Suzanne Flon, Marie Leduc, Catherine Damet, René Dary en Spinelly.

Een warhoofdige advocate wil heel graag haar echtgenoot, een politie-inspecteur, een handje helpen bij het vestigen van zijn naam. Vervolgens gaat zij bij een aantal moordzaken en diefstallen op z`n zachtst gezegd een beetje merkwaardig te werk. Een beminnelijke komedie, waaraan het grappige optreden van Suzanne Flon een belangrijke bijdrage levert. Een van de weinige films van Yves Ciampi (1921-1982) die de tand des tijds heeft doorstaan. Ook bekend als LE JOUR ET LA NUIT.

Les casse-pieds

1948 | Komedie, Familiefilm

Frankrijk 1948. Komedie van Jean Dréville. Met o.a. Noël-Noël, Bernard Blier, Jean Tissier, René Blancard en Henri Crémieux.

Met Les Fâcheux van Molière als uitgangspunt stelt Noël-Noël een onderzoek in wie de typische lastposten van de moderne tijd zijn en demonstreert dat - door middel van vijftien in beeld gebrachte episodes, de proloog en epiloog meegeteld - binnen zijn kennissenkring om te ontdekken dat hij zich daarmee zelf tot een lastpost voor zijn vrienden maakt. Noël-Noël is niet de meest scherpe komiek en houdt zich ook in het door hem geschreven scenario minzaam op de vlakte, terwijl de demonstratie door alle ontwikkelingen sindsdien is voorbijgestreefd. Blijft tamelijk oorspronkelijke, vriendelijke komedie over. Het camerawerk is van Léonce-Henry Burel. Ook bekend als LES FÂCHEUX MODERNES en PARADE DU TEMPS PERDU.

Tombé du ciel

1946 | Komedie, Musical

Frankrijk 1946. Komedie van Emile E. Reinert. Met o.a. Claude Dauphin, Jacqueline Gauthier, Giselle Pascal, Félix Oudart en Renaud Mary.

Een vage komedie met liedjes rond een sjofel provincie- orkest. Een al even sjofele film met een dosis sentiment, zoetsappig genoeg om het toenmalige publiek aan te spreken.