Ovidi Montllor: cast.
Er zijn 19 films gevonden.

Monte Bajo

1989 | Drama

Spanje 1989. Drama van Julián Esteban Rivera. Met o.a. María Casares, Jorge Sanz, Ovidi Montllor, Emilio Gutiérrez Caba en María Luisa Ponte.

Een achtienjarige jongen heeft met zijn ouders altijd in de bergen gewoond en bezit zo'n mentale en sociale zuiverheid dat hij de katalysator wordt van de frustraties, verlangens en de kleingeestigheden van de mensen die hem omringen. Deze film zit boordevol gebreken, maar loopt over van goede bedoelingen en werd met talent en professionaliteit gemaakt. De film had een beperkte distributie en was het speelfilmdebuut van de maker die eveneens de produktie en het script verzorgde.

BAR-CEL-ONA

1987 | Komedie

Spanje 1987. Komedie van Ferran Llagostera. Met o.a. Ramón Madaula, Begoña Martí, Alfred Lucchetti en Ovidi Montllor.

Jongen komt, wanneer hij zijn tas verliest, met daarin al zijn geld en een ticket voor de boot waarmee hij de stad wilde verlaten, op de meest onverwachte plekjes van Barcelona en komt daar in contact met verschillende soorten mensen. Onbenullige film, slecht camerawerk. Ook bekend als PASAJE A IBIZA.

Amanece como puedas

1987 | Komedie

Spanje 1987. Komedie van Antoni P. Canet. Met o.a. Juanjo Puigcorbé, Nuria Hosta, Guillermo Montesinos en Ovidi Montllor.

Een groepje mensen gaat een weekend naar een dorpje aan de Middellandse Zee in de hoop daar `typisch Spaanse` mensen te ontmoeten. Er wacht hen een verrassing. Een zeer middelmatige geheel Valentiaanse komedie vol slechte acteurs; een film die nog het meest lijkt op een belabberde documentaire (dat het een regiedebuut betreft mag geen excuus zijn). Ook bekend als BENIFOTREM.

Teo, 'el pelirrojo

1986 | Drama

Spanje 1986. Drama van Paco Lucio. Met o.a. Alvaro de Luna, Ovidi Montllor, María Luisa San José en Luis Escobar.

Bij zijn sterven laat een man een erfenis en een geheim na in de handen van zijn kleinzoon, die een goede vriend van de opzichter is. Weinig later worden er vier lijken gevonden en alle verdenking valt op de opzichter. Het eerste werkstuk van deze regisseur. De vertolking van de Luna is lang niet slecht.

Fuego eterno

1985 | Drama, Fantasy

Spanje 1985. Drama van José Angel Rebolledo. Met o.a. Ángela Molina, Imanol Arias, François-Eric Gendron en Ovidi Montllor.

Een door de duivel bezeten vrouw, een andere vrouw die in een klooster zit, een trouwe bediende, een priester die wil weten wat er gebeurt...Dan ontdekt hij dat hijzelf de zoon is van de bezeten vrouw. Debuut van de regisseur. De film laat veel te wensen over, zowel wat de regie als de rolbezetting betreft.

Un, dos, tres... ensaimadas cada vez

1984 | Komedie

Spanje 1984. Komedie van Joan Solivellas. Met o.a. Ovidi Montllor, Luis Escobar, Conrado San Martín en Mary Santpere.

In een hotel op Majorca komen de meest uiteenlopende figuren bijeen, en dat leidt tot een belachelijke en absurde komedie.

Escapada final

1983 | Misdaad

Spanje 1983. Misdaad van Carlos Benpar. Met o.a. Sean Derek, Francisco Rabal, Robert Gras en Ovidi Montllor.

Een groep jongeren laat een vrachtwagen geladen met kernmateriaal exploderen...Een wat trage, verwarrende film, die echter wel sympathiek is door de manier waarop Benpar zijn liefde voor film in zijn produkties laat doorklinken.

Héctor

1982 | Fantasy

Spanje 1982. Fantasy van Carlos Pérez Ferré. Met o.a. Ovidi Montllor, Julio Mira, Aldo Sambrell en Laly Espinet.

Een mensenschuw persoon die in de bergen woont, wordt voortdurend gekweld door het idee dat zijn vader is gereïncarneerd in een mysterieuze man. Een vreemde, vormloze en slechte film.

El Fascista, doña Pura y el follón de la escultura

1982 | Komedie

Spanje 1982. Komedie van Joaquín Coll. Met o.a. José Luis Lopéz Vázquez, Jos Sazatornil en Ovidi Montllor.

In een Spaans dorp probeert men een stanbeeld voor Franco op te richten. Een komedie over de overgangsperiode in de Spaanse politiek, die echter nimmer de grens van een slechte karikatuur overschrijdt.

La Fuga de Segovia

1981 | Actiefilm

Spanje 1981. Actiefilm van Imanol Uribe. Met o.a. Mario Pardo, Xabier Elorriaga, Ovidi Montllor, Virginia Mataix en Mario Parto.

De vlucht van enkele militante aanhangers van de ETA uit de gevangenis van Segovia. Onopgesmukte actiefilm waarin politieke verwikkelingen zoveel mogelijk zijn vermeden en die zowel door de pers als het publiek in Spanje goed is ontvangen.

Con el culo al aire

1981 |

Spanje 1981. Carlos Mira. Met o.a. Ovidi Montllor, Eva León, María José Arenas en Juan Carlos Senante.

Plotseling ontdekt een jongen uit de provincie het fenomeen seks, en kort daarna wordt hij gek; een typische nietszeggende satire van de regisseur Carlos Mira.

Te quiero, te quiero, te quiero

1980 | Romantiek

Spanje 1980. Romantiek van Luis Cortés. Met o.a. Ovidi Montllor, Laura Brignol en Carlos Arteaga.

De liefdesgeschiedenis van een paar dat voor de televisie werkt. Één van de slechtste films uit de hedendaagse Spaanse cinema.

Sexo sangriento

1980 | Erotiek, Horror

Spanje 1980. Erotiek van Manuel Esteba. Met o.a. Ovidi Montllor, Mirta Miller, Diana Conca en Vicky Palma.

Een parapsychologe komt in een verlaten dorp aan met twee vriendinnen. Een typische en waardeloze vermenging van erotiek en bloed.

La Campanada

1979 | Drama

Spanje 1979. Drama van Jaime Camino. Met o.a. Juan Luis Galiardo, Fiorella Faltoyano, Ovidi Montllor en María Asquerino.

Een manager figuur die aan stress lijdt, knapt tenslotte geestelijk helemaal af. Een dubbelzinnige film die weinig overtuigend is.

La Portentosa vida del padre Vicente

1977 |

Spanje 1977. Carlos Mira. Met o.a. Albert Boadella, Ovidi Montllor en Ángela Molina.

Een verhaal over het leven van de heilige Vicente Ferrer in het Valencia van de vijftiende eeuw. Op grove wijze wordt één van de beroemdste heiligen van het Spaanse katholicisme hier van zijn voetstuk gehaald. Ondanks dat de film geen cinematografisch of intellectueel niveau had, was het debuut aanleiding tot heftige controverses.

La Oscura historia de la prima Montse

1977 | Drama

Spanje 1977. Drama van Jordi Cadena. Met o.a. Ana Belén, Ovidi Montllor, Mirta Miller en Xavier Elorriaga.

Een Catalaans meisje verkeert in een hevige geestelijke crisis. Deze produktie werd gemaakt om de populariteit van de gelijknamige roman van Juan Marsé te exploiteren. Zeer slecht geregisseerd en navenant ontvangen.

La Siesta

1976 | Drama

Spanje 1976. Drama van Jorge Grau. Met o.a. Ovidi Montllor, Vicente Parra en José Lifante.

Het zondige leven komt tot rust tijdens de siesta in een Spaans dorp. Een goede opzet, die echter niet adekwaat werd afgewerkt in de film.

Furtivos

1975 | Drama

Spanje 1975. Drama van José Luis Borau. Met o.a. Ovidi Montllor, Lola Gaos, Alicia Sanchez, Felipe Solano en Ismael Merlo.

Een door zijn moeder gedomineerde stroper wordt verliefd op een meisje dat uit een opvoedingsgesticht is weggelopen. Hij verbergt haar in hun huis in de bossen, tot de jonge gangster wiens vriendin zij was, haar komt opeisen. Dit was de eerste film waarin van de vrijheid die na Franco's dood ontstond, openhartig gebruik werd gemaakt. De film ondervond prompt toch moeilijkheden bij de keuring. In de personages en dialogen vond men kennelijk provocaties die buiten Spanje niet of nauwelijks herkenbaar zijn, zodat de ambivalente liefdesgeschiedenis en de moederbinding het sterkst overkomen en dan ook boeiend genoeg blijken. De vernietigende karikatuur van de hypocriete gouverneur - gespeeld door Borau zelf - is voor iedereen voldoende duidelijk. Het in fraaie fotografie bijna voelbaar gemaakt leven in en met de natuur gaat - zoals vaker in de Spaanse cinema - helaas samen met uitvoerige en niet getruceerde wreedheden tegen dieren.

Furia española

1975 | Komedie

Spanje 1975. Komedie van Francisco Betriu. Met o.a. Mónica Randall, Cassen, Carlos Ibárzabal en Ovidi Montllor.

Een voetbalfan heeft alles voor zijn liefhebberij over. Scherpe, boosaardige parodie van de Spaanse realiteit. Tot op heden de krachtigste film van deze regisseur.