Georges Lycan: cast.
Er zijn 8 films gevonden.

Les galapiats

1989 | Familiefilm, Avonturenfilm

België 1989. Familiefilm van Pierre Gaspard-Huit. Met o.a. Béatrice Marcillac, Philippe Normand, Marc Di Napoli, Jean-Louis Blum en François Mel.

Een vakantiekolonie in de Belgische Ardennen. Duister en raadselachtig. Maar dat is voldoende voor een verhaal over zes jongens en een meisje die op stap gaan en allerlei bijzondere avonturen beleven. Deze Franse bioscoopfilm-regisseur, die geen ambities heeft maar een goed vakman en vaardig technicus is, weet hoe zijn jonge publiek te boeien. Soms doet het spel van de jonge acteurs, die in het werkelijke leven duidelijk niet naar de openbare school gaan, wat gemaakt aan. De camera was in handen van Patrick Peeters, die van de wilde en soms woeste landschappen van de streek prima gebruik weet te maken. Ook bekend als LE TRÉSOR DU CHÂTEAU SANS NOM.

La Peau de torpédo

1970 | Thriller

Duitsland​/​​Italië​/​​Frankrijk 1970. Thriller van Jean Delannoy. Met o.a. Stéphane Audran, Lilli Palmer, Klaus Kinski, Frédéric de Pasquale en Michel Constantin.

De vrouw van een antiquair weet niet dat haar man in werkelijkheid een spion is en ziet daardoor zijn onderduiken met een vrouwelijke collega aan voor overspel. Ze doodt beiden, waardoor ze zowel de politie als de spionage-organisatie achter zich aankrijgt, maar uiteindelijk gaat ze toch vrijuit. De film is te spanningsloos en fragmentarisch voor een thriller en te oppervlakkig in het particuliere drama. Palmer als spionagehoofd en Kinski als killer geven sterke en verontrustende accenten in dit matig onderhoudend spionage-avontuur.

Gli Uomini dal passo pesante

1966 | Western

Italië 1966. Western van Alfredo Antonini en Mario Sequi. Met o.a. Joseph Cotten, Gordon Scott, James Mitchum, Ilaria Occhini en Franco Nero.

Deze goede [KL]spaghetti-western[KLE] werd door Antonini geregisseerd (als Albert Band), maar ten onrechte wordt hij vaak gezien als de enige regisseur. Evenmin is dit een co-produktie met de USA zoals vaak beweerd wordt. Het verhaal is gebaseerd op de roman Guns of North Texas van Will Cook, door Antonini en Ugo Liberatore bewerkt. Het speelt zich af vlak na de nederlaag van het Zuiden in de Burgeroorlog. Cotten en zijn zoon Mitchum zijn ziedend en schrikken voor moord en doodslag niet terug. Zoon Scott keert terug uit de oorlog en wenst vrede. Bijna de hele familie moet er aan geloven, vooral door Mitchums toedoen, maar uiteindelijk vindt Scott vrede en rust met Occhini, wier vader door zijn familie werd vermoord.

Oro per i Cesari

1962 | Avonturenfilm, Historische film

Italië​/​​Frankrijk 1962. Avonturenfilm van Riccardo Freda en André De Toth. Met o.a. Ron Randell, Massimo Girotti, Giulio Bosetti, Ettore Manni en Furio Meniconi.

De Romeinse consul in Spanje krijgt opdracht om de Kelten te onderwerpen vanwege een goudmijn. Een bouwmeester die zijn slaaf is en verliefd is op de favoriete dame aan zijn zijde, laat de vallei met de mijn onder water lopen en maakt daarmee een einde aan de oorlog. De bekwame regie doet dit doorsneespektakel boven het gemiddelde uitstijgen, al is Hunter absoluut onacceptabel als Romein en lijkt hij uit een western weggelopen en in een verkeerde film verdwaald. Let op: diverse exportversies zijn 9 tot 11m korter. Het scenario is van Arnold Perl en Sabatino Giuffrini. Het camerawerk is van Raffaele Masciocchi.

Le miracle des loups

1961 | Historische film, Drama, Avonturenfilm, Romantiek

Frankrijk​/​​Italië 1961. Historische film van André Hunebelle. Met o.a. Jean Marais, Rosanna Schiaffino, Jean-Louis Barrault, Roger Hanin en Louis Arbessier.

Frankrijk, circa 1465. Hertog Karel ('de Stoute') van Bourgondië ontvoert Jeanne, dochter van Lodewijk XI. Daarvoor laat hij ridder Robert de Neuville opdraaien, aan wie Jeanne heur hart heeft verpand. De Neuville, echter, ontsnapt uit des konings kerkers, van zinnens om zijn teerbeminde te bevrijden en De Stoute mores te leren. Zondagmiddagscenario, naar Henry Dupuy-Mazuel, legt de historie royaal royalistisch uit. Dat doet aan deze Dyaliscope-in-Eastmancolor-pretprent, met een soeverein worstelende en zwaardkletterende Marais, amusementstechnisch niets af. Spannend-poëtisch is de scène in de sneeuw waarin een roedel 'wolven' Schiaffino beschermt.

Le Triomphe de Michel Strogoff

1961 | Avonturenfilm, Actiefilm

Italië​/​​Frankrijk 1961. Avonturenfilm van Victor Tourjansky en Viktor Tourjansky. Met o.a. Curd Jürgens, Capucine, Pierre Massimi, Claude Titre en Simone Valère.

Strogoff krijgt van de tsarina opdracht haar onbesuisde neef te begeleiden en te beschermen in de strijd tegen de Turken. Daarbij krijgen ze zowel te kampen met verraad en spionage in het eigen kamp als met overmacht van de tegenstanders in de droogte van de woestijn. Deze nieuw verzonnen belevenissen van de romanheld van Jules Verne zijn onvoldoende verrassend om de amechtige regie te compenseren. Jürgens is bovendien te weinig atletisch voor zijn overwinnaarsrol.

Dynamite Jack

1960 | Western

Italië​/​​Frankrijk 1960. Western van Jean Bastia. Met o.a. Adrienne Corri, Fernandel, Jess Hahn, Eleonore Vargas en Lucien Raimbourg.

Een Fransman vlucht naar het Wilde Westen, waar hij de dubbelganger blijkt te zijn van een gevreesde moordenaar. Dit veroorzaakt een reeks van persoonsverwarringen. De schurk wordt uitgeschakeld en de held triomfeert op alle fronten. De amusante dubbelrol van Fernandel en de smeuïge bijfiguren brengen de op zichzelf nogal slome en fantasieloos gefilmde westernparodie op smaak, waardoor de grappen leuker lijken dan ze zijn.

A pleines mains

1959 | Misdaad, Thriller

Frankrijk 1959. Misdaad van Maurice Regamey. Met o.a. Françoise Saint-Laurent, Yves Massard, Louis Seigner, Georges Ulmer en Jean Brochard.

Een journaliste komt een valsemunterbende op het spoor en wordt door hen ontvoerd. Haar verloofde achterhaalt haar verblijfplaats en slaagt erin haar te bevrijden, waarbij de politie, die op eigen kracht het spoor heeft gevonden, tijdig met de bende afrekent. Deze in al te veel uitgesponnen dialoogscènes uiteenvallende thriller, heeft bij vlagen boeiende momenten in het tonen van de vervaardiging van drukclichés, maar de documentaire aanpak wordt losgelaten voor doorzichtige en flauwe gemeenplaatsen.