Pat Harmon: cast.
Er zijn 18 films gevonden.

Twisted Rails

1935 | Western

Verenigde Staten 1935. Western van Al Herman. Met o.a. Jack Donovan, Alice Dahl, Philo McCullough, Donald Keith en Victor Potel.

Deze spoorweg-western heeft een onbekende held in de hoofdrol. Deze duistere produktie heeft niets te bieden. L.V.Jefferson schreef het script en Peter J.White produceerde. Donovan speelde eind jaren twintig zowel bijrollen als een enkele hoofdrol in een western, maar hij wist geen naam te maken.

Trails End

1935 | Western

Verenigde Staten 1935. Western van Al Herman. Met o.a. Conway Tearle, Claudia Dell, Baby Charlene Barry, Fred Kohler en Ernie Adams.

Scenario-schrijver Jack Jevne wist van het verhaal van James Oliver Curwood weinig te brouwen en Herman deed ook alleen maar een routineklus. Tel daarbij het magere budget van producent Mitchell Leichter en het feit dat Tearle zich helemaal niet in westerns thuisvoelde, en het resultaat is duidelijk.

The Silent Code

1935 | Western

Verenigde Staten 1935. Western van Stuart Paton. Met o.a. Kane Richmond, Blanche Mehaffey, J.P. McGowan, Joe Girard en Barney Furey.

In deze western komt de held, Richmond, met zijn hond Wolfgang in actie tegen outlaws. George Morgan schreef het scenario voor producent Louis Weiss. Het is een zeer bescheiden, tamme produktie.

Devil's Canyon

1935 | Western

Verenigde Staten 1935. Western van Cliff Smith. Met o.a. Noah Beery jr, William Desmond, Miami Alvarez, Pat Carlisle en Fred Church.

Producer Anthony J.Xydias maakte deze western bijna tegelijk met FIVE BAD MEN. Beery was de held, en Desmond was aanwezig voor de nostalgie, want hij was nog steeds een bekende acteur. Church, die eveneens in vele westerns gespeeld had, speelde in deze film zijn laatste rol.

Two Gun Caballero

1931 | Western

Verenigde Staten 1931. Western van Jack Nelson. Met o.a. Robert Frazer, Bobby Nelson, Consuelo Dawn, Carmen LaRoux en Pat Harmon.

Een kleine western rond Frazer met het jochie Nelson en outlaw Ferguson. Nelson bewerkte een verhaal van B. Wayne LaMont voor producent William Pizor.

Sunset Pass

1929 | Western

Verenigde Staten 1929. Western van Otto Brower. Met o.a. Jack Holt, Nora Lane, John Loder, Christian J. Frank en Pee Wee Holmes.

Holt is de man van het recht, die een bende veedieven wenst te ontmaskeren. Hij verdenkt de rancher Loder en wordt ondertussen verliefd op diens dochter Lane. Als vaststaat dat Loder inderdaad een dubbelleven leidt, geeft hij de man de kans zijn leven te beteren. Deze weigert - Holt moet dan de moeilijke beslissing nemen. J. Walter Ruben en Ray Harris bewerkten het verhaal van Zane Grey dat in 1931 in boekvorm zou uitkomen. Roy Clark deed het camerawerk. Herverfilmd in 1933 en 1946.

Laurel & Hardy: Berth Marks

1929 | Komedie, Zwijgende film, Experimenteel

Verenigde Staten 1929. Komedie van Lewis R. Foster. Met o.a. Stan Laurel, Oliver Hardy, Harry Bernard, Baldwin Cooke en Charlie Hall.

Op weg naar een optreden in Pottsville verliezen Stan en Ollie, in hun haast de trein te halen, hun partituren. Op de trein is het een hele bedoening om zich in de nauwe ruimte van de slaapcoupé om te kleden en te genieten van welverdiende rust. Een weinig samenhangende opeenvolging van gags, sommigen met Stan en Ollie, anderen met de passagiers op de trein. Buiten enkele geslaagde momenten is de film erg voorspelbaar en werd de humor letterlijk uitgemolken om toch de lengte van een two- reeler te verkrijgen. Een weinig belangrijk tussenfilmpje met een scenario van Leo McCarey en H.M. Walker. Fotografie is van Len Powers. Is ook beschikbaar in computer-gekleurde versie.

The Unknown Cavalier

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van Albert S. Rogell. Met o.a. Ken Maynard, Kathleen Collins, David Torrence, T. Roy Barnes en James Mason.

Het paard Tarzan is in gevaar: het dier kent degene die zijn baas vermoord heeft en die wil het paard laten doden. Mason is de schurk, die tevens naar de hand dingt van Collins, maar deze wil juist dat Maynard het paard redt. Een uitstekende western vol actie, en wat sentiment als de liefde tussen Maynard en Tarzan soms doordringend wordt getoond. Tussen de ster en zijn paard bestond een bijzondere band. Maynard, met zijn diverse huwelijken waarvan het een na het ander in snel tempo ten onder ging, hield van Tarzan. Hij kocht het prachtdier in 1924, 3 jaar oud tegen goed 50 dollar! Tot aan Tarzans dood in 1940 waren zij onafscheidelijk - het dier kon veel, heel veel. Marion Jackson bewerkte het boek Ride Him Cowboy van Kenneth Perkins, onder welke titel de film opnieuw gemaakt werd in 1932 met John Wayne. Sol Polito was de cameraman.

The Phantom Bullet

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van Clifford S. Smith. Met o.a. Hoot Gibson, Eileen Percy, Allan Forrest, Pat Harmon en Nelson McDowell.

Op zijn ranch in Texas wordt Hoots vader vermoord. Hoot keert terug naar huis om de moord op te helderen en de dader te ontmaskeren. Curtis Benton bewerkte het boek Click of the Triangle van Oscar J.Friend. Hoot lost de moord op door een foto te nemen waardoor de dader te zien is - de voorman van de ranch. Harry Neumann stond achter de camera.

The Cowboy Cop

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van Robert De Lacy. Met o.a. Tom Tyler, Jean Arthur, Frankie Darro, Irvin Renard en Pat Harmon.

Cowboy Tom Tyler gaat ook eens Los Angeles bezoeken, wordt dan prompt overvallen en beroofd maar gelukkig is daar krantenjongen Darro, die hem aan een maaltijd helpt. Ze worden maatjes. Tom gaat bij de politie, om al spoedig vast te stellen dat dat geen rustig leventje betekent. Frank Richardson schreef het vrij originele scenario. John Leezer stond achter de camera.

The Barrier

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van George William Hill. Met o.a. Norman Kerry, Henry B. Walthall, Lionel Barrymore, Marceline Day en George Cooper.

Dit is een goede verfilming van het boek van Rex Beach uit 1908. Day is het meisje dat door Walthall wordt meegenomen nadat haar vader, Barrymore, zijn vrouw ernstig mishandelde. Het meisje groeit op en weet niets van haar afkomst. Zij krijgt een verhouding met officier Kerry maar dan komt Barrymore boven water. Hij vertelt wie ze is. In de dramatische climax krijgen ze elkaar toch; Barrymore vindt de dood. Het was Barrymore's eerst film voor MGM, de studio waar hij daarna 27 jaar lang zou blijven, tot aan zijn dood in 1954. Het camerawerk was van Max Fabian en Ira Morgan, de laatste zou later voor diverse maatschappijen werken en o.a. Charles Starrett-westerns doen.

That Devil Quemado

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van Del Andrews. Met o.a. Fred Thomson, Nola Luxford, Albert Priscoe, Byron Douglas en Joseph Bell.

De eerste van twaalf westerns die Thomson maakte voor FBO. Stuk voor stuk goede actie-westerns, tegen een fatsoenlijk budget gemaakt: de serie werd gefinancierd door Robertson-Cole, en per produktie werd een bedrag uitgetrokken van 40 tot 45000 dollar. In deze eerste aflevering is Thomson een Mexicaanse bandiet, maar een die de zwakkeren beschermt tegen echte misdadigers en corrupte gezagsdragers. Marvin Wilhite en William W. Winter schreven het scenario, Ross Fisher was nog steeds (overgenomen van de vorige serie) de cameraman en Alfred Werker was hier assistent-regisseur.

The Sawdust Trail

1924 | Western

Verenigde Staten 1924. Western van Edward Sedgwick. Met o.a. Hoot Gibson, Josie Sedgwick, David Torrence, Charles K. French en Harry Todd.

Carl Laemmle, directeur van Universal, was een gelukkig mens. Gibson bracht miljoenen op met zijn films. In 1924 kreeg Gibson - die toch al 14.500 dollar per week verdiende - een garantiecontract voor de komende drie jaar voor 1 miljoen dollar! Het geeft iets van de grote populariteit weer die Gibson in de jaren twintig had. Hier is hij lid van een Wild West Show, evenals Sedgwick (een zus overigens van de regisseur). Zij wordt door hem gered uit handen van een stel schurken. William Dudley Pelley leverde het verhaal dat door Richard Schayer werd bewerkt.

The Back Trail

1924 | Western

Verenigde Staten 1924. Western van Clifford Smith. Met o.a. Jack Hoxie, Alton (Al) Stone (Hoxie), Eugenia Gilbert, Claude Payton en William Lester.

Outlaws maken een dankbaar gebruik van het geheugenverlies waaraan Jack Hoxie lijdt, opgelopen gedurende de oorlog in Frankrijk. Maar het geheugen keert terug en Jack neemt wraak. Isadore Bernstein was weer in Jacks serie de scenariste en Harry Neumann was er voor het camerawerk.

Ridgeway of Montana

1924 | Western

Verenigde Staten 1924. Western van Clifford S. Smith. Met o.a. Jack Hoxie, Olive Hasbrouck, Herbert Fortier, Lew Meehan en Charles Thurston.

Rancher Hoxie weet een bende veedieven op te rollen, maar de leider ontsnapt. Als hij met buurmeisje Hasbrouck met vee onderweg gaat, hoopt hij haar hart in te palmen. Dat lukt niet zo maar. Als hij haar echter weet te redden uit handen van schurk Meehan, de ontsnapte baas, wordt zij de zijne. Het scenario was gebaseerd op A Sacrifice To Mammon van William MacLeod Raine. Harry Neumann deed het camerawerk.

Ruth of the Range

1923 | Western, Sciencefiction

Verenigde Staten 1923. Western van Ernest C. Warde en W.S. Van Dyke. Met o.a. Ruth Roland, Bruce Gordon, Lorimer Johnston, Ernest C. Warde en Pat Harmon.

Serial in vijftien hoofdstukken. Een serial met western- en sciencefiction-elementen. Warde is Rolands vader. Hij heeft een middel uitgevonden waarmee kool brandstof kan vervangen. Bandieten hebben interesse. Scenarioschrijver Gilson Willets stierf gedurende de opnamen en had niets op papier staan. Zijn opvolger Frank Leon Smith moest de draad maar oppakken en zien hoe het verder moest. Pathé vond verder dat er wat weinig actie in de serial zat en daarom werd Van Dyke als regisseur toegevoegd, dit tot grote woede van Roland, die niet kon opschieten met Van Dyke. Daardoor kwamen er wel een paar fikse actiescènes zoals Indianenaanvallen. Het was de voorlaatste serial van Roland.

In the Days of Buffalo Bill

1922 | Western

Verenigde Staten 1922. Western van Edward Laemmle. Met o.a. Art Acord, Dorothy Woods, Duke R. Lee, George A. Williams en Jay Morley.

Serial in achttien hoofdstukken. Een succesvolle western- serial waarin Buffalo Bills leven tamelijk waarheidsgetrouw wordt weergegeven. Het scenario van Robert Dillon bevatte echter genoeg actie om de westernfan tevreden te stellen.

Firebrand Trevision

1920 | Western

Verenigde Staten 1920. Western van Thomas N. Heffron. Met o.a. Buck Jones, Winifred Westover, Martha Mattox, Stanton Heck en Katherine Van Buren.

Dennison Clift bewerkte de roman van Charles Alden Seltzer voor deze western-met-een-knipoog. Onderhoudend, redelijk veel actie, goede dosis humor en Buck Jones begon duidelijk te wennen aan zijn rol. Vaste cameraman (van het eerste uur) was Vernon Walker.