Marion Loran

Acteur

Marion Loran is acteur.
Er zijn 9 films gevonden.

Tôt ou tard

2000 | Komedie, Romantiek

Frankrijk 2000. Komedie van Anne-Marie Etienne. Met o.a. Philippe Torreton, Amira Casar, Laura del Sol, Anny Duperey en Jacques Weber.

Fransman [KA1]Eric (Torreton) werkt in de bouw in Praag en is daarmee niet helemaal gelukkig. Zijn grote liefde is niet zijn vrouw Anna (Savic), maar de cello, waarmee hij carri[KA2]ere wil maken en roem wil oogsten. Tegelijkertijd zien we Catherine (Casar) in Parijs worstelen met een zang- en songwriters loopbaan. Ze verknalt de ene auditie na de andere. Éric besluit naar de lichtstad terug te keren en Anna heeft het voor het nakijken. We begrijpen dit door de voice-over van het ongeboren kind in de schoot van Catherine. De rest afwachten, en vooral afzien tot de stukken in elkaar passen nadat de wegen elkaar diverse malen gekruist hebben. Het voorspelbare scenario van regisseuse Etienne is traag van tempo en de in eigen land populaire hoofdrollen Torreton en Casar zijn behoorlijk vermoeiend. Het camerawerk is van Alain Choquart.

Mariage d'amour

1996 | Romantiek

Frankrijk 1996. Romantiek van Pascale Bailly. Met o.a. Mathilde Seigner, Roschdy Zem, Marianne Groves, Marion Loran en Frédéric Quiring.

Nadine (Seigner) werkt in de modezaak van haar vriendin L[KA1]ea (Groves). Op een avond, bij het verlaten van een bioscoop, leert ze Georges (Zem) kennen, een Egyptische student, en het is liefde op het eerste zicht. Voor Nadine is Georges de man waarmee ze de rest van haar leven wil doorbrengen. Georges, wiens gevoelens even sterk zijn, blijft echter nuchter. Binnen een maand vervalt zijn verblijfsvergunning en hij bezit niet de financiële waarborgen om deze te laten verlengen. Maar Nadine is vastbesloten. De autoriteiten verdenken haar er echter van een schijnhuwelijk te willen sluiten. Voor Nadine en Georges begint een lange lijdensweg met de bureaucratie. Een omgekeerde GREEN CARD. Liefde wordt door de administratieve diensten niet herkend. Een romantisch drama dat deze toestanden aanklaagt maar er geen geldig alternatief tegenover plaatst. Er wordt verschrikkelijk veel gepraat en het verhaal gaat maar niet vooruit. Interessant maar langdradig scenario van Bailly en Alain Tasma. Jeanne Lapoirie stond achter de camera.

Le Malingot

1995 | Drama

Frankrijk 1995. Drama van Michel Sibra. Met o.a. Julien Guiomar, Alexandre Cros, Luna Sentz, Isabelle Sadoyan en Isabelle Renauld.

Een dorpje in La Dr[KA4]ome. De oude Malingowski (Guiomar), bijgenaamd Le Malingot, heeft het talent om te genezen door handoplegging. Ook zijn zoon Jules (Cros) bezit deze gave, maar wanneer deze aankondigt dat hij medicijnen wil studeren is Le Malingot hevig ontdaan. Jules zal zijn gave verliezen bij het aanvatten van zijn medische studies. De jongen zet echter door en het komt tot een breuk tussen vader en zoon. In Lyon trekt hij in bij zijn tante Anna (Loran), die al twintig jaar in ruzie leeft met haar broer. In het geheim maakt Le Malingot een afspraak met Jules` leraar, Ladislas Borowski (Ballet), die een oude vriend is van hem, maar die zijn onwettige praktijken afkeurt. Dan stoot Jules op een oude leugen van zijn vader en dat zal hun relatie helemaal de negatieve kant doen opslaan. Boeiend gemaakt familiaal drama dat rationalisme plaatst t.o.v. het paranormale (m.a.w. het moderne t.o.v. het traditionele). Guiomar is schitterend in zijn rol van kwakzalver en ook nadat de waarheid over hem bekend wordt mag hij blijven rekenen op een zekere sympathie van de kijker. De bijhorende idylle tussen Jules en het dorpsmeisje Mathilde (Sentz), die verstoord wordt door de komst van het stadsmeisje Marie (Sadoyan), werkt niet erg overtuigend. Sibra en Christian Rullier baseerden hun scenario op de roman van Gilbert Schlogel. Mooie fotografie van Paul Bonis.

Une petite fille particulière

1994 | Drama

Canada/Frankrijk 1994. Drama van Jean-Pierre Prévost. Met o.a. Alexandra Vandernoot, Jacques Perrin, Monique Spaziani, Geneviève Morin-Dupont en André Melançon.

Vandernoot is een jonge Française die in Montréal woont. Op een dag verandert haar hele leven. Eerst hoort ze dat het vliegtuig waarin haar moeder naar Canada kwam in volle vlucht is neergestort. Later blijkt dat het loterij-briefje dat zij van haar moeder kreeg voor haar vertrek, de hoofdprijs gewonnen heeft: zestig miljoen Franse frank. Maar dit nieuwe fortuin heeft voor haar een bijzonder bittere bijsmaak. Overtrokken drama dat filosofeert over de zin van het leven en de plaats van het geluk. De uitmuntende vertolking van de Belgische actrice Vandernoot redt het niet bepaald overtuigende scenario van Pierre Billon van de complete ondergang. In beeld gebracht door Daniel Jobin.

Le fils du cordonnier

1994 | Drama

Frankrijk 1994. Drama van Hervé Baslé. Met o.a. Roland Blanche, Michèle Gleizer, Andrzej Seweryn, Robinson Stévenin en Marina Golovine.

Stévenin wordt in de jaren 1920 geboren als zevende kind van schoenmaker Seweryn. Als zijn vrouw weer zwanger wordt, ziet hij zich genoodzaakt het kind onder te brengen bij de nonnen, want ondanks zijn inspanningen kan hij al die monden niet voeden. Op zijn twaalfde komt de jongen terecht op de boerderij van Blanche en Gleizer, waar hij hard moet werken voor kost en inwoning. Hij is bijzonder intelligent en om hem de kans te geven te studeren, laat Seweryn een dochter in diens plaats op het land werken. Ouderwetse familiekroniek, die zich afspeelt tussen de twee wereldoorlogen in een Bretons dorpje. Bij de acteurs vallen vooral Seweryn en de kleine Stévenin op, die het uiterste weten te halen uit het veel te lange, middelmatige scenario van regisseur Baslé. Charlie Gaëta stond achter de camera. Bestaat uit drie delen.

Crimes Passionnels: Alice

1990 | Misdaad

Frankrijk 1990. Misdaad van Jean-Pierre Prévost. Met o.a. Anne Roussel, Jean-Jacques Moreau, Marion Loran en Gérard Hérold.

Na een echtelijke ruzie verlaat genoemde Alice (Roussel) haar echtgenoot, en gaat er per motor vandoor. Dan vliegt zij tegen de achterkant van een vrachtwagen op. Geen ongeluk maar sabotage want dit is een aflevering van de serie Crimes Passionnels. Een slappe regie van een tv-regisseur die zo denkt recht op zijn salaris te hebben. De indruk bestaat dat deze produktie tweemaal zo lang duurt, en er wordt slecht geacteerd. Meer valt er niet over te zeggen. Nog minder dan

Carte de presse

1988 | Avonturenfilm, Komedie, Mysterie

Frankrijk 1988. Avonturenfilm van Michel Favart. Met o.a. Marc Chapiteau, Myriem Roussel, Anne Fontaine, Nicolas Silberg en Pascale Roberts.

Deze film bestaat uit vier episoden over de komische en dramatische belevenissen van een stel journalisten die zich opwerpen als amateur-detectives. Ze blijken echter professioneel genoeg om een moord op te lossen, een zeer gecompliceerde spionage-affaire te ontraadselen, een bende afpersers op te rollen etcetera. Kortom, wie avontuur wil, wordt op zijn wenken bediend. Het doet een beetje denken aan Kuifje, maar de scenario- en dialogenschrijver Besson weet handig een verhaaltje in elkaar te zetten. De journalisten zijn sympathiek en vooral de toon van de film is goed: niet somber maar ironisch en brutaal.

Madame le juge: Monsieur Bais

1978 | Mysterie, Misdaad

Frankrijk 1978. Mysterie van Claude Barna. Met o.a. Simone Signoret, Anna Karina, Maurice Ronet, Georges Wilson en Jean-Claude Dauphin.

De 32-jarige Madame Bais is een rustige persoon. Ze heeft slechts één passie: de harp. Waarom doodt zij zichzelf plotseling met een revolverschot? Madame le Juge Signoret voelt echtgenoot Ronet aan de tand. Hij blijkt acht dagen ervoor de revolver gekocht hebben; bovendien is Karina zijn maîtresse, maar is nog een derde figuur in het spel. Het blijkt uiteindelijk een geval te zijn van een gespleten persoonlijkheid, hunkerend naar liefde en erkenning. Film- en tv-regisseur Barma beschikt over heel wat vakmanschap en over het talent om 'gematigde spanning' te creëeren. Het spel is overtuigend. Gebaseerd op de figuren van Raymond Thevenin door Pierre Dumayet tot scenario bewerkt.

Les cinq dernières minutes : La rose de fer

1966 | Mysterie, Misdaad

Frankrijk 1966. Mysterie van Jean-Pierre Marchand. Met o.a. Raymond Souplex, Jean Daurand, Pierre Tornade, Jean Rupert en Marion Loran.

Een van de betere afleveringen van de eerste reeks (1958-75). Een souvenirverkoopster bij de Parijse Eiffeltoren wordt niet ver van haar standje vermoord aangetroffen. Commissaire Bourell (de onvergelijkbare Souplex: `Bon Dieu, mais c`est bien s[KA4]ur!`) heeft een korte lijst van vier verdachten: bedaarde suppoosten Jules (Tornade) en Jim (Rupert), Huguette (Loran), de prikkelbare verkoopster op de eerste etage van de Eiffeltoren en Renato (Jovine), de Siciliaanse lasser die aan de toren werkt. Als Bourell tegen een suppoost zegt dat hij een fijn psycholoog is, antwoordt die: `Avant j`[KA1]etais contr[KA4]oleur [KA2]a la RATP, alors on apprend [KA2]a conna[KA4]itre toute sorte de monde !` (RATP is het openbaar vervoer van Parijs, waaronder ook de metro valt). Het scenario (en de dialogen) van Jean Ferry en Claude Loursais werken goed: 'Remarquez, j'ai rien contre les étrangers... On en vit!' zegt een souvenirverkoopstertje. Aflevering nummer 39 van totaal 60.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Marion Loran op televisie komt.

Reageer