Danny Rossner

Producer

Danny Rossner is producer.
Er zijn 6 films gevonden.

2001: A Space Travesty

2000 | Komedie, Sciencefiction

Canada/Duitsland 2000. Komedie van Allan A. Goldstein. Met o.a. Leslie Nielsen, Ophélie Winter, Ezio Greggio, Peter Egan en Alexandra Kamp.

Marshall Richard `Dick` Dix (Nielsen) krijgt van zijn baas Osgood (Fox) een nieuwe, geheime missie. Op het maanstation Vegan zou de Amerikaanse president gevangen zitten, maar hij is inmiddels vervangen door een kloon. Aliens die op dit station aan de touwtjes trekken willen de aarde overnemen (en dat begint dus bij Amerika) en hebben een groot tekort aan siliconen. Dix moet hem bevrijden en krijgt daarom hulp van Cassandra M[KA1]enage (Winter) als assistente, die gezien haar voorgevel behoefte heeft aan nog meer siliconen. Op de maan wordt de blunderende Dix ingepakt door Dr. Uschi K[KA3]unstler (Kamp). Het klonenlab staat onder leiding van Dr. Griffin Pratt (Egan), die als assistente de weelderig gevormde Yetta Pussel (Feldbusch) heeft. De domme Dix heeft niet in de gaten dat de Amerikaanse president die hij meeneemt, een kloon is, en dat de president die hij verwijdert, de echte is. Dan moet hij zich in allerlei bochten wringen en zich vooral haasten om zijn fout weer recht te trekken. Wie van poep- en piesmoppen houdt, intens genoten heeft van de laatste twee delen uit de POLICE ACADEMY reeks en zich niet stoort aan de banale bekkentrekkerij van Nielsen (die dat uitsluitend doet om zichzelf te vermaken), zal deze flauwe film zeer beslist als een meesterwerk beschouwen. Gewone kijkers die willen lachen om geslaagde grappen, mogen zich vooral niet ergeren aan de zoutloze persiflages op voorbije, lang vergeten figuren of personalities die niet meer of nauwelijks in de picture zijn zoals Bill Clinton en Madonna enz. De waardering voor deze film, waarin Nielsen geheel nodeloos zijn personage Frank Debrin uit THE NAKED GUN reeks heeft willen herhalen met een andere naam en een ander pak, is gegeven voor Winter en alle camera-instellingen op achterwerken van dames die een string dragen. Overigens een hoop lekkermakerij, maar er is geen bloot bij. Het scenario van Alan Shearman en Francesco Lucente is zo plat als een dubbeltje en lichtjaren verwijderd van de reeks FROM THE FILES OF THE POLICE SQUAD. Het camerawerk is van Sylvain Brault. Het productiebudget van de film was niet onaanzienlijk: 26 miljoen dollar, aan de speciale effecten is dat niet te zien en wat hij opgeleverd heeft, lijkt geheim te zijn. Dolby digital.

The Lost World

1998 | Avonturenfilm, Mysterie, Sciencefiction

Verenigde Staten 1998. Avonturenfilm van Bob Keen. Met o.a. Patrick Bergin, Jayne Heitmeyer, Julian Casey, David Nerman en Michael Sinelnikoff.

De makers hebben willen inhaken op het succes van Jurassic Park (1993) van Steven Spielberg. Ze hebben daartoe het titelverhaal uit 1912 van Sir Arthur Conan Doyle (overleden in 1930) opgegraven, dat zich sedert 1980 in het publieke domein bevindt, zodat ze geen auteursrechten hoeven te betalen. Dat was tenminste al verdiend. Nu de rest nog. In de jaren 1930 trekt een wetenschappelijke expeditie erop uit, onder leiding van Dr. George Challenger (Bergin), om de koning der dinosaurussen, de Tyrannosaurus Rex op te sporen. In het gezelschap, dat verder bestaat uit een reporter, een oudere heer en een man die niets goeds in de zin heeft, bevindt zich Amanda White (Heitmeyer), de dochter van de overleden geleerde Maple White (Langedijk), die de mastodont ontdekte. Het resultaat is een mindere B-film met zwakke spelprestaties en nog mindere speciale effecten, maar de sexy Heitmeyer verdient de punten. Het scenario is van Jean LaFleur en Léopold St-Pierre. Het camerawerk is van Barry Gravelle. Dolby.

The Girl Next Door

1997 | Thriller, Romantiek

Canada 1997. Thriller van David Greene. Met o.a. Tracey Gold, Tom Irwin, Sharon Gless, Michael Dorn en Mark Comacho.

Volkomen ontredderd betreedt Annie Nolan (Gold) een politiebureau. Ze stamelt iets over nare steeds terugkerende dromen en een afschuwelijke moord om dan weer te verdwijnen. Lt. Driscoll (Dorn) weet niet goed wat hij hiermee aan moet. Psychiater Gayle Bennett (Gless) legt bij Annie thuis een bezoekje af en hoort haar verhaal aan. Het begon allemaal twee jaar geleden toen Annie de hulp van de politie moest inroepen om haar te verlossen van haar aan de drank geraakte, agressieve vriend. Zo leerde ze smeris Craig Mitchell (Irwin) kennen. Ondanks het feit dat hij getrouwd was, begon ze met hem een relatie. Craig overlaadde haar met dure geschenken die hij onmogelijk kon betalen van zijn karige salaris als politieman. Langzaam maar zeker belandde Annie in een nachtmerrieachtige draaikolk. De film over de naïeve, aantrekkelijke jonge vrouw, die door een doortrapte kerel tot een gruwelijke misdaad wordt aangezet, is heel voorspelbaar. Alles wordt in flashback verteld zodat je maar één kant van het verhaal te horen krijgt. Vlot gefilmd en spannend gemaakt, maar met weinig persoonlijkheid. Gezien en zo weer vergeten. Mel Frohman baseerde zijn scenario op een verhaal van hemzelf en Russ Firestone. Fotografie van Thomas Burstyn.

Tales of The Wild: The Other Side Of The Law

1996 | Western, Avonturenfilm, Familiefilm

Canada/Frankrijk 1996. Western van Gilles Carle. Met o.a. Jürgen Prochnow, Yves Rénier, Xavier Deluc, Marc De Jonge en Johnny Morina.

Trapper Donald McRae wreekt de brutale verkrachting en moord op zijn vrouw en verdwijnt dan in de uitgestrekte Canadese bossen, samen met zijn pasgeboren zoontje. Tien jaar later vindt hij de tijd gekomen om zijn zoon terug naar de beschaving te brengen, zodat hij onderwijs kan volgen. Hij stuurt hem naar zijn vriend Simon McQuarry (Prochnow), de eigenaar van de houtfabriek. Maar de zaak is nog lang niet vergeten, temeer daar het lijk van de moordenaar nooit gevonden werd en diens alles behalve treurende echtgenote het verzekeringsgeld niet kan opstrijken. Ze hoopt dat de jongen de politie naar zijn vader zal leiden. Simon wil hen voor zijn om Donald tot rede te brengen. Zwakke en voorspelbare western waarin de naweeën van een wraakactie getoond worden die een hele gemeenschap jarenlang in de ban houdt. Vergeet de film, die als enig pluspunt de aanwezigheid heeft van Prochnow die tracht te redden wat te redden valt, en lees de roman van James Oliver Curwood waarop Carle zijn scenario baseerde. Jean-Claude Aumont mocht mooie plaatjes schieten van het adembenemende Canadese bos- en berglandschap.

Witchboard III: The Possession

1995 | Horror

Verenigde Staten/Canada 1995. Horror van Peter Svatek. Met o.a. David Nerman, Locky Lambert, Cedric Smith, Donna Sarrasin en Danette Mackay.

In deze derde film vormen Brian en Julie Fields een gelukkig paar. Helaas zit Brian die effectenmakelaar aan de beurs is, zonder werk. De WITCHBOARD-fans vinden deze aflevering een graadje minder, maar ze zouden de film niet willen missen. Buitenstaanders vinden dit een saaie griezelfilm met elementen, die ze uit andere films kennen en lopen er niet warm voor.

Meurtre en musique

1994 | Thriller, Romantiek

Canada/Zwitserland/Frankrijk/Spanje 1994. Thriller van Gabriel Pelletier. Met o.a. Joe Bocan, Serge Dupire, Claude Léveillée, Marcel Sabourin en Yves Jacques.

Zangeres Eve (Bocan) is getrouwd met haar songwriter/componist Alex Fugeres (L[KA1]eveill[KA1]ee). Alex drinkt te veel en heeft losse knuisten, waardoor het leven van Eve een hel is. Eve valt daarom gemakkelijk voor de knappe, jongere pianist Jean Leprat (Dupire) en ze ligt binnen de kortste keren met hem in bed. Als Alex en Jean tegenover elkaar komen te staan, komt het tot een heftige woordenwiseling, die danig uit de hand loopt. Jean doodt daarbij geheel per ongeluk Alex. Bang om voor de waarheid uit te komen omdat niemand hen zal geloven, camoufleren zij de dood van Alex als een verkeersongeval. Nadat het eruit ziet dat dit `goed` is afgelopen, krijgt het stel een videocassette met een boodschap van Alex, net alsof hij een voorgevoel had van wat hem te wachten stond. Typische suspense van het schrijversduo Pierre Boileau en Thomas Narcejac, die wereldberoemd werden door LES DIABOLIQUES (1954) van Henri- Georges Louzot met Simone Signoret, Vera Clouzot en Paul Meurisse; het verhaal bevat de nodige verrassende wendingen en verandering van karakter van de personages. Wie het werk van deze auteurs kent, ontdekt weinig nieuws onder de zon, maar deze rolprent is spannend genoeg om toch te blijven kijken. Het scenario is van Suzanne Aubry, die de roman van Boileau en Narcejac A cœur perdu bewerkte. Het camerawerk is Sylvain Brault. Kodak color.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Danny Rossner op televisie komt.

Reageer