Helmut Ahner: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Wer lacht schon über Rosemann

1987 |

Duitsland 1987. Michael Günther. Met o.a. Michael Degen, Heike Faber, Knut Hinz, Krista Stadler en Hans-Jürgen Schatz.

Aardige parodie op Duitse dorpspolitiek, waarin pittige bakkersdochter Faber met de stemgerechtigde jeugd buitenstaander Degen helpt gekozen te worden in de gemeenteraad. Aanvankelijk had de gevestigde orde hen niet serieus genomen, maar moet nu naar alle middelen grijpen om terug te slaan, als de frisse wind hun langs de oren suist. Moraal van het verhaal: niks is zeker, maar winnen is beslist niet alles, want de politiek is ook een vak. Scenario van Peter M. Thouet. Achter de camera stond Lothar Gerber.

Bananen-Paul

1982 | Familiefilm

Duitsland 1982. Familiefilm van Richard Claus. Met o.a. May Buschke, Otto Schnelling, Martin Lüttge, Gunter Berger en Marcel Werner.

Bananen-Paul is een circusbeer die geen zin meer heeft om in de manege zijn rondjes te draaien en die daarom op een dag uitbreekt. Daarmee brengt hij wel een heel dorp in roep en roer, hoewel hij eigenlijk heel ongevaarlijk is en alleen de vriendschap van de kleine Ina zoekt. Een film voor kinderen, die een vraagteken plaatst bij het waardenpatroon van volwassenen. Scenario van de regisseur en Manfred Weis. Camerawerk van Jörg Jeshel.

Tatort - Der Richter in Weiß

1971 | Mysterie

Duitsland 1971. Mysterie van Peter Schulze-Rohr. Met o.a. Walter Richter, Erika Pluhar, Helmut Käutner, Edgar Hoppe en Joachim Richert.

Een moord op een geneesheer-directeur van een ziekenhuis en een maar al te vlot bekennende echtgenote Brigitte Beerenberg (Pluhar), die zegt uit zelfverdediging te hebben gehandeld - de moord op een hoertje en de snel bekennende souteneur Kolanowski (Gehlen) - lopen parallel aan elkaar. Tijdens de rechtszitting zorgt pyschiater Dr. Robert Klemm (K[KA3]autner) voor een plotselinge ommekeer, waar zelf commissaris Trimmel (Richter) niet op gerekend had. Onderhoudend misdaadwerkje vol kronkels naar een behoorlijk scenario van Friedhelm Werremeier en Peter Schulze-Rohr. Frank A. Banuscher keek door de camera.