David Dunbar: cast.
Er zijn 18 films gevonden.

The Spreading Ground

2000 | Thriller, Horror

Canada​/​​Verenigde Staten 2000. Thriller van Derek Vanlint. Met o.a. Dennis Hopper, Leslie Hope, Frederic Forrest, Tom McCamus en Elizabeth Shepherd.

Plunging Hoofs

1928 | Western

Verenigde Staten 1928. Western van Henry MacRae. Met o.a. Jack Perrin, Barbara Worth, J.P. McGowan en David Dunbar.

Perrin en Worth komen in actie tegen schurk McGowan en diens mannetje Dunbar, als ze proberen het paard Rex te grazen te nemen en Worth willen dwingen tot een huwelijk. George Morgan bewerkte het verhaal van Basil Dickey en William Lord Wrigt. George Robinson was de cameraman van de eerste van een serie westerns met Perrin voor Universal, in afwisseling met een serie korte westerns (zie: FIRE AND STEEL), waarvan de volgende twee nu gemaakt werden: THE CODE OF THE MOUNTED en THE RING LEADER, beide uit 1928 (zie verder: HOOFBEATS OF VENGEANCE)

The Fighting Hombre

1927 | Western

Verenigde Staten 1927. Western van Jack Nelson. Met o.a. Bob Custer, Mary O'Day, Bert Sprotte, David Dunbar en Carlo Schipa.

Estrella Wardes verhaal Cherokee Rose werd bewerkt door Evanne Blasdale en Madeline Matzen. Ranchvoorman Custer helpt Schipa tegen de schurk Dunbar, maar komt zelf in de clinch met de Indianenoutlaw Maly. Ernest Miller deed het camerawerk.

The Broncho Buster

1927 | Western

Verenigde Staten 1927. Western van Ernst Laemmle. Met o.a. Fred Humes, Gloria Grey, George Connors, Charles Lee Quinn en David Dunbar.

Matige western, waarin alles draait om Gloria Grey, die in trek is als echtgenote. William Lester bewerkte het verhaal LOCO WEED van Raymond Cannon. Al Jones stond achter de camera.

The Boy Rider

1927 | Western

Verenigde Staten 1927. Western van Louis King. Met o.a. Buzz Barton, Lorraine Eason, Sam Nelson, David Dunbar en Frank Rice.

De start van de reeks westerns met Buzz Barton voor FBO. Als Billy Lamar (zo was hij in 1914 geboren) maakte hij zijn filmdebuut in 1926 in Jack Perrin-westerns. Na een dozijn B-rollen in westerns start hier zijn ster-carrière. De serie van veertien westerns was goed, op één na door Louis King geregisseerd en technisch goed afgewerkt. Hier komt de jonge ster, na gescheiden te zijn van zijn ouders, in contact met een bende veedieven, die zijn jeugd pogen uit te buiten tot hun voordeel. Hij weet met behulp van een vriend van zijn vader te ontsnappen, maar de bende houdt ook nog Lorraine Eason vast. Frank Howard Clark leverde het verhaal en E.T. McManigal stond achter de camera.

The Arizona Whirlwind

1927 | Western

Verenigde Staten 1927. Western van William J. Craft. Met o.a. Bill Cody, Margaret Hampton, David Dunbar, Hughie Mack en Clark Comstock.

Carl Krusada was een begrip, maar toch omstreden, als scenarist voor westerns in de jaren twintig en dertig. Hij schreef voor deze film een verhaal vol complicaties. Bills vader wordt vermoord door een lid van de bende van Hamptons vader; zij is de geliefde van Bill. Dit probleem is door Craft redelijk uitgewerkt. Art Reeves was de cameraman.

Gold From Weepah

1927 | Western

Verenigde Staten 1927. Western van William Bertram. Met o.a. Bill Cody, Doris Dawson, Dick La Reno, Joe Harrington en Fontaine LaRue.

Bill komt Dawson en haar vader te hulp als zij beroofd worden door de bende van ene Morton. Met behulp van de mijnwerkers weet Bill een einde aan de bende te maken. Hij schreef zelf het verhaal (dat door L.V.Jefferson bewerkt werd) én hij was de producent van deze western. Ernest Smith en David Smith waren zijn cameramensen.

The Galloping Cowboy

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van William J. Craft. Met o.a. Bill Cody, Alex Hart, Edmund Cobb, Barney Gilmore en Florence Ulrich.

Bill is de erfgenaam van de rijke rancher Hart. Tweede in de erfopvolging is Cobb, die in werkelijkheid een bendeleider is. Hij wil Bill een voortijdige dood laten sterven. Aardige bijzonderheid is dat Bill in deze western gewapend is met een zweep die hij ook gebruiken kan. Hij is daarmee een voorloper van westernsterren als Lash LaRue en Whip Wilson, die na 1945 de zweep zouden prefereren boven de revolver.

Beyond the Rockies

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van Jack Nelson. Met o.a. Bob Custer, Eugenia Gilbert, David Dunbar, Bruce Gordon en Milton Ross.

Bob weet een bende uit te schakelen; hij is aangenomen als detective door een organisatie van ranchers om hun belangen te beschermen. William Wing was de scenarist, J. Edward Leithead leverde het verhaal voor producent Jesse Goldburg en diens Independent Pictures, die door FBO werd gedistribueerd.

The Cowboy Musketeer

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van Robert de Lacy. Met o.a. Tom Tyler, Frankie Darro, Jim London, Frances Dare en David Dunbar.

De vader van Frances Dare sterft vóórdat hij haar kan vertellen waar de kaart verstopt is waar zijn goudmijn op staat. Diverse ongure elementen proberen die kaart in handen te krijgen. Buckleigh Fritz Oxford schreefhet script; John Leezer stond achter de camera. Robert de Lacy regisseerde 24 van de 29 westerns die Tom Tyler tussen 1925 en 1929 voor FBO maakte.

The Bloodhound

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van William James Craft. Met o.a. Bob Custer, David Dunbar, Ralph McCullough, Mary Beth Milford en Emily Barrye.

Recht-toe-recht-aan western met voldoende actie, waarin Bob eendubbelrol speelt. De beide figuren blijken achteraf tweelingbroers te zijn. Een van hen is bereid zich op te offeren omwille van vrouw en kind van zijn broer. Adele Buffington baseerde haar scenario op een verhaal van H.H. Loan, Arthur Reed deed het camerawerk.

Ridin' The Wind

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van Del Andrews en Alfred L. Werker. Met o.a. Fred Thomson, Jacqueline Gadsdon, Lewis Sargent, David Dunbar en Betty Scott.

De laatste van acht westerns die Thomson voor Monogram maakte. Werker (1896-1975), later een befaamd regisseur, maakte hier zijn regiedebuut! Marion Jackson schreef het verhaal over Thomson, die zichzelf alles ontzegde om zijn jongere broer Sargent maar te kunnen laten studeren. De knaap blijkt echter lid te zijn van een bende outlaws en Thomson komt daar op een pijnlijke wijze achter als hij bij een overval een gemaskerde bandiet weet te grijpen die zijn broer blijkt te zijn. Maar alles krijgt een happy-end. Zo ook Thomson. Zijn ster was in korte tijd immens gestegen; hj werd de enige bedreiging voor Tom Mix. Zijn salaris lag al op 6000 dollar per week; hij kocht een leuke behuizing van 650000 dollar en bouwde een kleiner optrekje van 25000 dollar voor zijn paard Silver King.

Galloping Vengeance

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van William J. Craft. Met o.a. Bob Custer, Mary Beth Milford, Ralph McCullough, Dorothy Ponedel en David Dunbar.

Het leven van een Texas Ranger (Bob) gaat niet altijd over rozen. Hij moet eerst een Indianenopperhoofd vinden, komt dan in aanraking met Milford aan wie hij zijn hart verliest. Dunbar is een schoft en Bob maakt korte metten met hem. George Plympton bewerkte William Lesters verhaal en Arthur Reeves was er voor het camerawerk. Craft zat in de filmindustrie sinds 1922 en was een actieregisseur. In de vroege periode van de sprekende film maakte hij enkele interessante produkten. Hij stierf echter al in 1931, 41 jaar oud.

A Man of Nerve

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van Louis Chaudet. Met o.a. Bob Custer, Jean Arthur, Leon Holmes, David Dunbar en Buck Moulton.

Een rancher wordt vermoord en Bob wordt voor de moordenaar gehouden. Met hulp van Arthur en Holmes weet hij te ontsnappen en gaat achter de ware dader aan. George Hively bewerkte een verhaal van John Harold Hamlin. Allen Davey was cameraman.

The Fortieth Door

1924 | Avonturenfilm, Romantiek

Verenigde Staten 1924. Avonturenfilm van George B. Seitz. Met o.a. Allene Ray, Bruce Gordon, David Dunbar, Anna May Wong en Frances Mann.

Serial in tien hoofdstukken. Ray maakte haar filmdebuut in 1920, maar deed hier haar serial-debuut, en daarmee was succes een feit. Ze zou bij Pathé de opvolger zijn van Pearl White en een razend populair serial-actrice worden tot zij begin jaren dertig ophield met filmen. Ze woont in de Arabische woestijn en ontdekt dat ze in werkelijkheid Française is. Romantiek is er met Gordon, die haar ook beschermt tegen Arabisch gespuis. Zelfs het Britse leger moet in actie komen om haar te ontzetten. Frank Leon Smith baseerde zijn scenario op het boek van Mary Hastings Bradley. Vernon Walker deed het camerawerk en C.W. Patton was de producer.

Shootin' Square

1924 | Western

Verenigde Staten 1924. Western van Alvin J. Neitz. Met o.a. Jack Perrin, Peggy O'Day, Alfred Hewston, S.J. Bingham en Horace Carpenter.

Een Robert J. Horner-produktie en dus een goedkope. Perrin maakte op dat moment gelijktijdig westerns voor Horner en voor Webb Kwalitatief veranderde er weinig, want beiden waren op de goedkoopste toer bezig.

North of 36

1924 | Western

Verenigde Staten 1924. Western van Irvin Willat. Met o.a. Jack Holt, Ernest Torrence, Lois Wilson, Noah Beery sr en David Dunbar.

Wilson laat haar vee dwars door Indianengebied heen drijven, met alle consequenties van dien. Holt staat haar terzijde, maar de schurk Beery weet hem van enkele nare zaken te beschuldigen, waardoor Holt eerst moet afrekenen met Beery teneinde daarna weer met Wilson in het reine te kunnen komen. Een goed gemaakte rolprent naar het boek van Emerson Hough, door James Shelley Hamilton bewerkt en met camerawerk van Alfred Gilks.

Leatherstocking

1924 | Western

Verenigde Staten 1924. Western van George B. Seitz. Met o.a. Edna Murphy, Harold Miller, David Dunbar, Frank Lackteen en Whitehorse.

Serial in tien hoofdstukken. Hoewel deze Pathé-serial gebaseerd zou worden op THE LAST OF THE MOHICANS van James Fenimore Cooper is het verhaal meer een bewerking geworden van diens THE DEERSLAYER. Het geheel is weinig boeiend en vaak veel beter gedaan o.a. in de versie uit 1920, die het publiek zich nog goed herinnerde. Wallace Beery speelde toen de hoofdrol.