Alfred Baillou: cast.
Er zijn 6 films gevonden.

Plaisir à trois

1974 | Horror, Erotiek

Frankrijk 1974. Horror van Jesús Franco. Met o.a. Alice Arno, Robert Woods, Howard Vernon, Tania Busselier en Alfred Baillou.

De maker kent zijn klassieken, zoals [KL]D`apr[KA2]es le Marquis de Sade[KLE]. Ongetwijfeld omdat er de tekst [KLE]Plaisir [KA2]a trois[KLE] uit de mond van De Sade in voorkomt. Daarmee houdt elke overeenkomst op en de Markies zou zich in zijn graf omdraaien bij het zien van dit vreemde `plaisir [KA2]a trois`: een man vermoordt zijn vrouw, daarbij geholpen door zijn geliefde, op de snijtafel van een sinister museum in een afgelegen kasteeltje (uiteraard), waarin zich gebalsemde lijken bevinden. Is het bekijken waard. De censuur heeft er 179 meter uit weggesneden. Ook bekend als LES INASSOUVIES NO 2.

Morgane et ses nymphes

1971 | Erotiek

Frankrijk 1971. Erotiek van Bruno Gantillon. Met o.a. Dominique Delpierre, Alfred Baillou, Mireille Saunin, Regine Motte en Ursule Pauly.

Een jonge vrouw bezoekt het kasteel van Morgane, de koningin der feeën, waar een vrouw haar poogt te verleiden. Vol walging vlucht ze, maar keert later terug onder invloed van de sleur van haar dagelijks leven. Het sprookjeselement in deze film fungeert als weinig meer dan een zwak excuus voor lesbische soft- porno. Niet best.

La Main Noire

1968 | Thriller

Frankrijk​/​​Italië 1968. Thriller van Max Pécas. Met o.a. Chantal Bonneau, Janine Reynaud, Alfred Baillou, Anny Nelsen en Jean Topart.

Een Amerikaanse geheim agent dringt binnen in de bende van 'De Zwarte Hand', een misdaadsyndicaat naar beste Nazi-tradities geleid door een Albanese graaf. De agent heeft hier 't hoofd te bieden aan karateka's, een groep nymfomane vrouwen, Nazi-beulen en bodybuilders. Deze vreselijke nonsens draagt ook nog boodschappen uit over de wereldvrede en wijst op de gevaren van het nazisme. Men moet 't werkelijk zien om het niet te geloven.

Sombre dimanche

1948 | Drama, Film noir

Frankrijk 1948. Drama van Jacqueline Audry. Met o.a. Michèle Alfa, Marcelle Derrien, Colette Mars, Palmyre Levasseur en Paul Bernard.

Deze sombere intrigegeschiedenis rond een beroemd lied is weliswaar verplaatst naar Frankrijk maar berust gedeeltelijk op ware feiten die zich in Hongarije kort voor WO II hebben afgespeeld. Het lied `Sombre dimanche` had een zelfmoordepidemie tot gevolg. Jacqueline Audry - een cineaste om opnieuw te ontdekken (1908-1977) - beschikte over voldoende talent om van een dergelijk melodramatisch scenario iets te maken, terwijl zij tegelijkertijd een goede psychologische studie van de vrouw aflevert.

Chemins sans loi

1947 | Drama

Frankrijk 1947. Drama van Guillaume Radot. Met o.a. Ginette Leclerc, Marguerite Moreno, Jean Murat, Madeleine Rousset en Josée Conrad.

Deze Radot had als producent/regisseur maar een korte carrière en hij maakte slechts zeven films, maar hij is ten onrechte in de vergetelheid geraakt. Dit is niet een van zijn betere films omdat het scenario nogal melodramatisch is. Een klein meisje wordt door een groep zigeuners geadopteerd. Het blijkt een bende paardedieven te zijn, geleid door een oude vrouw, de Spin genaamd. Er wordt niet slecht geacteerd, en het is zeer overtuigend gefilmd.

Blondine

1943 | Fantasy

Frankrijk 1943. Fantasy van Henri Mahé. Met o.a. Nicole Maurey, Michèle Philippe, Guita Karen, Lolita de Silva en Michèle Grimoin.

Naïef sprookje over de dochter van een arme visser, de prins van Montagne, een jaloerse dwerg, een menseneter, plaaggeest, watergeest en andere sprookjesfiguren. Interessant als curiositeit. Uitgevoerd in Simplifilm, een weinig gebruikt procédé waarbij in een apparaat tussen het objectief en de personages de gebouwde decors met tussengevoegde tekeningen en foto's worden verwisseld.