Dolores Gray: cast.
Er zijn 4 films gevonden.

Designing Woman

1957 | Komedie, Romantiek, Drama

Verenigde Staten 1957. Komedie van Vincente Minnelli. Met o.a. Gregory Peck, Lauren Bacall, Dolores Gray, Sam Levene en Chuck Connors.

De New Yorkse sportjournalist Mike (Peck) heeft gewonnen in de toto. Dit feit viert hij zo intens dat hij zich er de volgende dag niets van herinnert. Ook niet dat hij inmiddels modeontwerpster Marilla (Bacall) heeft ontmoet. Maar kennelijk heeft het geklikt, want binnen een week zijn ze getrouwd. Na een tijdje blijkt echter dat ze weinig gemeenschappelijke interesses hebben. Twee amusante hoofdrolspelers debiteren scherpe, venijnige dialogen, in de beste traditie van de screwball-komedie. Scenarioschrijver George Wells hield een Oscar over aan zijn scenario.

The Opposite Sex

1956 | Musical, Komedie

Verenigde Staten 1956. Musical van David Miller. Met o.a. June Allyson, Joan Collins, Dolores Gray, Ann Sheridan en Joan Blondell.

Deze stevig staande muzikale herverfilming van George Cukors THE WOMEN naar het toneelstuk van Clare Booth Luce heeft een rolbezetting van sterren, maar verbleekt toch nog naast het broos origineel (met Shearer, Crawford, Russell, etc.). Belangrijk verschil: aan deze uitgebreidere versie zijn muziek en mannen toegevoegd. Scenario van Fay Kanin en Michael Kanin. Camerawerk van Robert Bronner.

Kismet

1955 | Musical, Animatie, Fantasy

Verenigde Staten 1955. Musical van Vincente Minnelli. Met o.a. Howard Keel, Ann Blyth, Dolores Gray, Monty Woolley en Sebastian Cabot.

Een weelderige, maar statische verfilming van een musical van Robert Wright en George Forrest. Liedjes: 'Stranger In Paradise', 'Baubles, Bangles and Beads'

It's Always Fair Weather

1955 | Musical, Komedie

Verenigde Staten 1955. Musical van Stanley Donen en Gene Kelly. Met o.a. Gene Kelly, Dan Dailey, Michael Kidd, Cyd Charisse en Dolores Gray.

Kelly, Dailey en Kidd hebben in 1945 de oorlog overleefd, zijn meer dan gabbers geworden en ontmoeten elkaar tien jaar later in de Newyorkse bar waar zij afscheid van elkaar namen. Als ze elkaar terugzien in 1955, zijn zij uit elkaar gegroeid. Zij nemen voorgoed afscheid maar dat vieren ze door flink de bloemetjes buiten te zetten. Het tv-scherm geeft te weinig ruimte voor de gestileerde danspasjes van Kelly en de choreografie van Kidd. New York-achtige muzikale komedie, geschreven door Betty Comden en Adolph Green levert wel enkele leuke muzikale nummertjes van Andr[KA1]e Previn op maar de kleuren zijn te hard en een breed bioscoopscherm helpt ook al niet veel. Het feit dat het publiek nauwelijks kwam opdagen, toonde aan dat de filmmusical toen (1955) al op de terugweg was. Camerawerk van Robert Bronner.