Eberhard Geick

Cameraman

Eberhard Geick is cameraman.
Er zijn 10 films gevonden.

Liebe ist die beste Medizin

2004 | Romantische komedie

Duitsland 2004. Romantische komedie van Hannu Salonen. Met o.a. Dominic Raacke, Charles Brauer, Sandra Speichert, Monica Bleibtreu en Rüdiger Vogler.

Na de dood van zijn vader keert de succesvolle huisarts Peter Haller terug naar zijn geboortestreek om de nalatenschap te regelen. Tot zijn grote schrik komt hij erachter dat zijn vader zijn dood slechts in scène heeft gezet om Peter eindelijk over te halen de praktijk over te nemen. Peter wil zo snel mogelijk weer terugkeren tot hij de aantrekkelijke en gevoelige Stella ontmoet.

Liebe auf Bewährung

2004 | Drama, Romantiek

Duitsland 2004. Drama van Bernd Böhlich. Met o.a. Thekla Carola Wied, Helmut Griem, Michael Greiling, Mariella Ahrens en Hans Peter Hallwachs.

Juliane Willbrandt (Wied) is weduwe geworden. Ondanks het luxueuze huis, de zeilboot, haar verstandige, lieve en succesvolle dochter Karoline (Ahrens) is zij diep ongelukig en voelt zij zich heel eenzaam. Juliana vat het plan op om na twintig jaar uit de roulatie geweest te zijn haar oude beroep als bibliothecaresse weer op te pakken. De wereld is veranderd, er zijn te weinig banen en niemand zit op haar te wachten. Schoorvoetend neemt gevangenisdirecteur Schober (Greiling) haar aan voor de gevangenisbibliotheek. Dat valt niet mee, want de zware jongens kijken het liefst in blaadjes over snelle auto`s of rukken de uitklapbladen uit tijdschriften voor heren. Juliane laat zich echter niet uit het veld slaan en haalt een oude kennis over, Harry Rowohlt (Rowohlt), om als dichtende zwerver naar de gevangenis te komen en uit eigen werk voor te lezen. Ondertussen is er een band ontstaan met gevangene Albert Tieck (Griem), een meubelmaker met artistiek talent. Juliane weet aanvankelijk niet dat hij al heel lang zit wegens verzekeringsbedrog en brandstichting, waarbij zijn vrouw in de brand omkwam. Als zij het w[KA1]el ervaart, moet ze even slikken, maar gaat niet bij de pakken neerzitten en haalt de gevangenispsycholoog (Hallwachs) over om een dagje verlof voor Albert te verkrijgen. Als het lukt, maakt Albert misbruik van het vertrouwen door niet meer terug te keren. Inmiddels weet de kijker dat Juliane een doorzetster is, en zij ontdekt de ware grond achter de tragedie met Albert. Dan is de tijd aangebroken voor een Hollywood-einde. Het scenario van regisseur B[KA3]ohlich is vooral toegeschreven op hoofdrol Wied, die wat uitgeblust begint te lijken, maar zich dapper weert net zoals het personage dat zij speelt. Verder is het van-dik-hout- zaagt-men planken-spul. Rohwolt is de telg uit het steenrijke Duitse uitgeversgeslacht uit Hamburg (o.a. pockets). Hij speelt de excentriekeling in de wekelijkse soap Lindenstraße als hij niet in Ierland verblijft omdat hij geen engagement heeft, en zich troost met de whiskeyfles. Wie de film heeft overgeslagen, heeft niet het gevoel iets gemist te hebben, maar wie wél gaat kijken, ondergaat geen straf. Het camerawerk is van Eberhard Geick.

Judith Kemp

2004 | Drama

Duitsland 2004. Drama van Helmut Metzger. Met o.a. Jennifer Nitsch, Gunter Berger, Gesine Cukrowski, Julia Richter en Roxanne Borski.

De veelbelovende bedrijfsjuriste Judith is niet gelukkig met haar baan. Ze heeft familierecht gestudeerd en ziet haar roeping in het helpen van mensen in nood.

Rotlicht - Im Dickicht der Großstadt

2003 | Misdaad, Thriller

Duitsland 2003. Misdaad van Sigi Rothemund. Met o.a. Helmut Zierl, Alexandra Wilcke, Arndt Schwering-Sohnrey, Sandra Speichert en Frederick Lau.

Kommissar Tom Rehberg (Zierl) is consul Olaf Preiss (H[KA3]urrig) op het spoor wegens illegale wapenexport. Omdat Preiss diplomatieke onschendbaarheid geniet, is hij moeilijk te pakken. Tom heeft een tipgeefster, die hem opbelt als hij met Anna (Wilcke) onderweg is naar de Seychellen. Ze zegt dat ze vertrouwelijke informatie heeft, die ze alleen persoonlijk kan doorgeven. Tom breekt de reis af en Anna is boos, omdat zij meent dat zij op de tweede plaats komt. Voordat Tom bij de vrouw aankomt, wordt er een moordaanslag op haar gepleegd. Zij overleeft het niet en haar vriend wordt zwaar gewond. Hij noemt de naam van een zekere Carlotta (Speichert), die als callgirl werkt in het chique bordeel Ars Amandi. Tom krijgt er undercover een job als bodyguard. Carlotta heeft een zoon Marko (Lau), die niet weet hoe zijn moeder zijn opvoeding betaalt. Preiss laat Marko ontvoeren. Anna zoekt Tom op in het bordeel, en geeft bijna zijn identiteit prijs. Ze ziet daar dat Tom een relatie heeft aangeknoopt met Carlotta. Carlotta is op Tom aangewezen als zij haar zoon wil terugzien. Het conventionele scenario van Mathias Klaschka verraadt de serie, want je proeft niets van de Berlijnse sfeer. Zierl is heel plezierig, maar Speichert is nauwelijks te genieten met haar rode pruik, en de rol van non zou beter bij haar passen als je buiten werktijd zou zien. Het camerawerk is van Eberhard Geick.

Alles Samba

2003 | Komedie, Familiefilm, Drama

Duitsland 2003. Komedie van Bernd Böhlich. Met o.a. Gudrun Landgrebe, Günther Maria Halmer, Amy Mußul, Ulrich Mühe en Ernst Stankovski.

Vrouwelijke kunstexpert uit Berlijn wordt plotseling geconfronteerd met haar 11-jarige petekind uit Brazilië. Het meisje is tijdens de Kerst met haar sambagroep in de Duitse stad en heeft maar een wens: eindelijk echte sneeuw zien.

Tödliches Rendezvous - Die Spur führt nach Palma

2002 | Misdaad, Thriller, Mysterie

Duitsland 2002. Misdaad van Wolf Gremm. Met o.a. Heiner Lauterbach, Sandra Speichert, Heinz Hoenig, Helmut Zierl en Marijam Agischewa.

Glamour fotograaf op Mallorca Mike Hansen (Lauterbach), verkeert in levensgevaar omdat hij een vrouwenhandel op het spoor is. Op de ferry tussen het vasteland van Spanje en het droomeiland wordt zijn leven gered door onroerendgoedhandelaar Hans Osthoff (Hoenig), die hem vraagt zijn verdwenen dochter Coco (Speichert) op te sporen. Op Mallorca leert Mike Laura Witt (wederom Speichert) kennen. Hij is weg van haar, maar weet niet dat zij undercover werkt voor Oberkommissar Sanchez (Wallraff) bij een onderzoek naar een zedenmisdrijf. Mike vindt na de moord op nachtclubeigenaar Rick Loewe (Zierl) de zaak ondoorzichtig en weet niet meer wie hij vertrouwen kan. Prima spelers in een misdaadfilm met een actierijk scenario van Gremm naar de roman van Christoph Gottwald Endstation Palma. Het camerawerk is van Eberhard Geick, die op locatie draaide.

Die Meute der Erben

2001 | Komedie

Duitsland 2001. Komedie van Ulrich König. Met o.a. Günter Pfitzmann, Henriette Confurius, Eleonore Weisgerber, Robert Giggenbach en Friederike Wagner.

Alleenstaande Ina (Flemming), een vlotte en aantrekkelijke meid, gaat zwaar de boot in als zij haar huis aan het Bodenmeer laat verbouwen, waardoor ze met haar dochtertje Caro (Confurius) tijdelijk dakloos raakt. Haar buurman, weduwnaar Arno Adelmann (Pfitzmann) is een steenrijke aannemer van 77, die een hartinfarct achter de rug heeft. Hij zegt tegen Ina dat zij met Caro zolang bij hem mag intrekken totdat de problemen geregeld zijn. Arno`s getrouwde dochters Thekla (Weisgerber) en Bianca (Wagner) zien in Ina een uitgekookte meid, die hen de dikke erfenis van hun vader afhandig wil maken. Terwijl ze moeilijk tegen Ina iets kunnen beginnen, omdat zij door hun vader uitgenodigd is en als apothekeres alom gerespecteerd wordt, besluiten ze met de hulp van een duurbetaalde verklaring van een psychiater Arno onder curatele te laten stellen. Ze brengen daarbij de zelfmoord van Arno`s excentrieke vriendin Romy (Fendel) te berde, maar rekenen buiten de waard met de speurzin van Arno`s trouwe huishoudster Nancy (Fitz) en Ina, die zich gewoonweg niet alles laat aanleunen. Dit voorspelbare blijspel is geënt op de kranige Pfitzmann, die een heel behoorlijk nummertje weggeeft. Niet alleen is hij sympathiek als hij zichzelf speelt, maar hij is tevens een uitstekend karakterspeler, die goed gesteund wordt door Flemming en de andere bijrollen, al moeten die laatsten hem in het stuk dwarszitten. Voor de talloze fans van Pfitzmann een delicatesse, maar voor argeloze kijkers prettig amusement. Het camerawerk is van Eberhard Geick.

Der Verleger

2001 | Biografie

Duitsland 2001. Biografie van Bernd Böhlich. Met o.a. Heiner Lauterbach, Susanna Simon, Sylvester Groth, Anica Dobra en Jürgen Hentsch.

Wie na afloop van WO II in Duitsland een vergunning kon krijgen om een blad of een krant uit te geven, had in feite een `licentie` om geld te drukken, want de leeshonger van de massa was niet te stillen. Toen Axel Springer, de zoon van een tamelijk onfortuinlijke Hamburgse uitgever, aan de Britse autoriteiten een licentie vroeg om een radiogids uit te geven, kreeg hij die, omdat hij zijn toevlucht niet nam tot doorzichtige smoezen, waaruit zou moeten blijken, dat hij `altijd` tegen de nazi`s geweest was en dat hij het `slachtoffer` van hun terreur was, maar heel eerlijk vertelde dat het hem gelukt was om onder het fascisme zijn snor te drukken. Toen men hem vroeg of hij soms toch geen mensen vervolgd had onder druk van het regime, luidde het antwoord: vrouwen, om ze te veroveren! Daarop kreeg Axel Springer toestemming om te beginnen met de radiogids [KL]H[KA3]or Zu[KLE] dat nog steeds tot de koplopers van de Duitse rtv-gidsen gerekend mag worden. Wat later vroeg hij de licentie om een krant uit te geven - die kreeg hij en zo verscheen het [KL]Hamburger Abendblatt[KLE]. Hij kreeg in 1950 de kans om [KL]Die Welt[KLE], een prestigieus weekblad dat hij voor de Engelsen drukte, over te nemen toen de Britten vonden dat het niet meer opportuun was voor hen als bezettingsmacht, om het uit te geven en daarmee opinie te vormen. De grootste coup van Springer was de uitgave van [KL]Bild[KLE], gemodelleerd door de Engelsen naar de [KL]Daily Mirror[KLE]. Tot op heden is het de grootste krant van Duitsland met een oplage die de Engelse [KL]Mirror[KLE] sterk overtreft. Axel toonde zich meer een tycoon dan een journalist en slaagde erin om in relatief korte tijd een groot media-imperium op te bouwen. Springer bemoeide zich altijd met de signatuur van zijn uitgaven, iets wat veel kwaad bloed zette bij zijn hoofdredacteuren, omdat hij hen zo verplichtte om zijn politieke opvattingen te ventileren. Axel had een vooruitziende blik: hij zag de geldsanering aankomen, maakte zich sterk voor de Duitse hereniging en bevorderde de verzoening met Isra[KA3]el en maakte zich sterk voor vergoedingen aan joden, inclusief forse schenkingen van hemzelf. Als mens was Axel een onverbeterlijke rokkenjager, een egotripper en een harteloze tiran, vooral voor zijn zoon Axel junior, die zelfmoord pleegde. Springers bemoeienis en kritiek op de Beweging van 68 bezorgde hem de reputatie reactionair te zijn omdat hij de `oude` waarden verdedigde. Het is natuurlijk onmogelijk om in een lange tv-film van drie uur het turbulente en interessante leven van Axel Caesar Springer (Lauterbach) accuraat weer te geven. Terwijl men in Lauterbach de ideale figuur gevonden heeft, concentreert het scenario van Paul Hengge, naar de biografie [KL]Der Fall Axel Springer[KLE] van Michael J[KA3]urgs en de bewerking tot draaiboek voor de film van regisseur B[KA3]ohlich zich op een periode van 35 jaar, zijn derde vrouw Luise (Simon), zijn vierde echtgenote Monika (Dobra), zijn jonge levensgezellin in de laatse jaren Angela (Martinek) en in mindere mate op Gisela (Blacher), zijn tweede gade en moeder van zijn zoon Axel junior (Schwering- Sohney). Als belangrijkste personen uit Springers directe omgeving worden opgevoerd Christian Kracht (Groth), die procuratie had om zaken af te wikkelen, Hans Zehrer (Hentsch) die jarenlang hoofdredacteur van [KL]Die Welt[KLE] was en Franz Radtke (Rudolph), een goede vriend van Springer. Stuk voor stuk competente spelers die de hoofdrol Lauterbach voortreffelijk ondersteunen. Lauterbach zet Springer neer als een bezeten personage, die heel monomaan kan zijn en tenslotte niet met zijn zoon overweg kon. Er werd gedraaid in Duitsland, op het eiland Sylt (waar Springer een huis had), in Moskou (omdat hij bij Nikita Chroetsjov de Duitse hereniging bepleitte) en op Patmos, waar Springer ging mediteren en dat tevens door moest gaan voor Isra[KA3]el (omdat Springer een gigantische schenking deed aan het Nationale Museum in Jerusalem en het filmen in Israël te riskant gevonden werd). Een boeiend stukje geschiedenis over opinievorming in Europa door middel van kranten en tijdschriften en slechts een tipje opgelicht van de sluier, die de persoonlijkheid van een machtig en mystiek mens bedekte. Springers karakter had veel onsympathieke kanten en hij verwisselde als mens met een weinig positieve balans het tijdelijke met het eeuwige. Wie heel erg geïnteresseerd in de geschiedenis van de Europese printmedia vindt deze lange tv- film niet genoeg. Wordt meestal uitgezonden in twee delen. Het camerawerk is van Eberhard Geick.

Ein lasterhaftes Pärchen

2000 | Komedie, Misdaad, Fantasy

Duitsland 2000. Komedie van Wolf Gremm. Met o.a. Harald Juhnke, Brigitte Mira, Julia Biedermann, Helmut Berger en Konstantin Wecker.

Käthe is al tien jaar weduwe. Als ze ontdekt dat de echtgenoot van haar geliefde kleindochter Christine haar bedriegt, besluit ze in actie te komen. Maar niet zonder de hulp van haar eigen overleden echtgenoot.

Solo Sunny

1980 | Drama, Muziek

DDDE/Duitsland 1980. Drama van Konrad Wolf. Met o.a. Renate Krößner, Alexander Lang, Dieter Montag, Klaus Brasch en Heide Kipp.

Sunny (Kr[KA3]o[KL29]ner), een fabrieksarbeidster die zich tot schlagerzangeres heeft opgewerkt, probeert haar leven zo zelfstandig mogelijk in te richten, maar dat gaat niet over rozen. Wolf - de bekendste filmmaker uit de DDR van toentertijd - richt zich voor het eerst op de hem omringende werkelijkheid na vele films te hebben gemaakt waarin WO II (1939-45) centraal stond. Een sympathiek portret met een opvallend lichte toon, dat Kr[KA3]o[KL29]ner de prijs voor de Beste Actrice opleverde in Berlijn (1980). Het scenario is van Wolfgang Koolhaase. Het camerawerk is van Eberhard Geick. Orwocolor, Stereo.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Eberhard Geick op televisie komt.

Reageer