Detto Mariano: muziek.
Er zijn 16 films gevonden.

Sherlock Holmes And The Leading Lady

1991 | Mysterie, Thriller

Luxemburg​/​​Verenigd Koninkrijk 1991. Mysterie van Peter Sasdy. Met o.a. Christopher Lee, Patrick Macnee, Morgan Fairchild, Engelbert Humperdinck en John Bennett.

In Wenen rond 1910 wordt een nieuw ontwikkelde bom met afstandsbediening die door de Engelse regering gekocht was, gestolen. Sherlock Holmes en Dr.Watson krijgen de opdracht het tuig terug te vinden. Het spoor leidt naar de opera en Fairchild, de Amerikaanse ster die er een gastoptreden houdt. Via haar komt Holmes op het spoor van Bosnische terroristen, die met het wapentuig een aanslag op de Oostenrijkse keizer willen plegen. Uitstekend scenario van Bob Shane en H.R.F. Keating houdt niet enkel de spanning in dit ingewikkelde verhaal, maar brengt de befaamde, seksloze Britse detective in moeilijkheden wanneer een vrouw hem emotioneel benadert, waardoor de legendarische speurder duchtig gerelativeerd wordt. Bijzonder grappig is de confrontatie tussen een rijpe, ervaren, overlogische Holmes met de jonge Elliot Ness (Lahm), die hier zijn eerste opdracht vervult. Lee is een gedroomde, ouder wordende Holmes, optimaal bijgestaan door Macnee's Watson. Vertolking is over de hele lijn op niveau, met uitzondering van een aanstellerig spelende Humperdinck. Bijzonder rijk aan details. De stad Luxemburg is het decor voor het oude Wenen; de sfeervolle fotografie is van Brian West. Detto Mariano componeerde de score. Oorspronkelijk uitgezonden in vier delen.

Au bonheur des chiens

1990 | Komedie

Spanje​/​​Frankrijk​/​​Italië 1990. Komedie van Duccio Tessari. Met o.a. Peter Ustinov, Delphine Forest, Roberto Alpi, Jean-Claude Brialy en Salvatore Toto Cascio.

Vier scenarioschrijvers, onder wie de regisseur, bewerkten de roman van Remo Forlani, over de voor- en tegenspoed van een jonge leidinggevende figuur, erfgenaam van een kasteel in hele slechte staat en twee enorme honden. Hij maakt van het bouwwerk een luxe pension voor honden, maar een onbetrouwbaar bouwconcern wil deze plek graag in handen krijgen. Geen bizonder thema en geen bizondere situaties. Forlani is een (soms) ge[KA3]inspireerd entertainer en Tessari heeft van alles en nog wat op soms zeer talentvolle (ARRIVO I TITANI), maar meestal redelijke wijze verfilmd. De personages in dit plot, dat onvermijdelijk naar een gelukkige ontknoping voert, zijn komisch.

Italian Fast Food

1986 | Komedie

Italië 1986. Komedie van Lodovico Gasparini. Met o.a. Sergio Vastano, Enzo Braschi, Carlo Pistarino en Susanna Messaggio.

Een stompzinnige film over een door Calabriërs gerunde eettent à la MacDonalds. Wanneer de eigenaar zijn Arabische en Afrikaanse koks kwijt raakt, neemt hij zijn luie zwager en de toiletjuffrouw in dienst. Er valt te 'genieten' van verschillende chaotische subplots en de onvermijdelijke scènes met ruim bedeelde vrouwen met uitstulpende boezems en andere ongein. Zo snel mogelijk vergeten. Scenario van Carlo en Enrico Vanzina, Lorenzo Beccati en Ezio Greggio. Camerawerk van Luigi Kuveiller.

Il burbero

1986 | Komedie

Italië 1986. Komedie van Franco Castellano en Pipolo. Met o.a. Adriano Celentano, Debra Feuer, Jean Sorel, Mattia Sbragia en Angela Finocchiaro.

De film draait om een Amerikaanse serveerster in New York die door haar man wordt verzocht naar Florence te komen omdat hij daar fortuin heeft gemaakt. Celentano speelt een louche advocaat die voor haar gaat werken wanneer haar man vermist blijkt. Het heeft te maken met een bankroof en ons paar apart raakt verzeild in allerlei tekenfilmachtige problemen en situaties. Niets buitengewoons maar onderhoudend genoeg. Scenario van de beide regisseurs. Camerawerk van Alfio Contini.

Grandi magazzini

1986 | Komedie

Italië 1986. Komedie van Castellano en Pipolo. Met o.a. Laura Antonelli, Enrico Montesano, Alessandro Haber, Nino Manfredi en Michele Placido.

Het idee achter deze film: zet zoveel mogelijk populaire Italiaanse filmsterren in een enorm warenhuis bij elkaar in een verhaal met talrijke subplots. Verhaal en film worden chaotisch en onzinnig; alleen Ornella Muti (als zichzelf) is een lust voor het oog wanneer ze onverwacht opduikt op de afdeling sportkleding voor heren. U kunt beter zelf naar een warenhuis gaan. Sceario van Castellano en Pipolo; camerawerk van Nino Celeste.

Il Ragazzo di campagne

1984 | Komedie, Drama

Italië 1984. Komedie van Castellano en Pipolo. Met o.a. Renato Pozzetto, Massimo Serato, Enzo Cannavale, Massimo Boldi en Donna Osterbuhr.

Een sociaal getinte komedie over een boer, die niet zo jong meer is. Hij wordt zowel door zijn moeder onderdrukt, die wil dat hij gaat trouwen, als door een boerendeern die zijn vrouw hoopt te worden. Hij trekt echter naar de grote stad, Milaan om werk te zoeken en komt per ongeluk in aanraking met een dief en wordt verliefd op een losbandige vrouw. De subtiele humor en het fijne spel van Pozzetto, alsmede de fraaie Osterbuhr maken deze film tot kijkplezier. Het scenario is van beide regisseurs. Het camerawerk is van Danilo Desideri.

Eccezzziunale... veramente

1982 | Komedie

Italië 1982. Komedie van Carlo Vanzina. Met o.a. Diego Abantantuono, Stefania Sandrelli, Massimo Boldi en Teo Teocoli.

Een drieluik rond een dialectkomiek die een aantal fanatieke voetballiefhebbers speelt en daarbij in conflict komt met de aanhangers van de tegenpartij; hij verkeert in de onterechte waan dat hij de toto heeft gewonnen. Hij strandt op weg naar een interland in Belgi[KA3]e. De verbale grapjes van de Zuiderling die het algemeen beschaafd Italiaans (of Romeins) verkracht, gaan buiten de grenzen verloren, maar het merkwaardige uiterlijk en de motoriek van Diego Abantantuono geven de simpele sketches een komische werking, terwijl een vlot tempo en een niet al te dikke spelregie van Carlo Vanzina (zoon van de veteraan Steno) ook bijdragen tot een onderhoudend resultaat.

Per favore, occupati di Amelia

1981 | Komedie, Erotiek

Spanje​/​​Italië 1981. Komedie van Flavio Mogherini. Met o.a. Barbara Bouchet, Renzo Montagnani, Gianni Cavina, Leopoldo Mastelloni en Mario Carotenuto.

Een verstokte vrijgezel moet huwelijksplannen voorwenden om een erfenis te kunnen incasseren en veroorzaakt met zijn zogenaamde aanstaande steeds meer uit de hand lopende verwarring. De structuur en vindingrijkheid van Feydeaus roestvrije klucht occupe toi de Amelie tilt deze eigentijdse bewerking uit boven de gemiddelde Italiaanse sekskomedie, al is de invulling ongeremd als vanouds. Veel letterlijke onderbroekenlol naast bizarre karikaturen die tot bijna anarchistische humor leidt. Door het vlotte tempo worden de grappen niet uitgemolken.

Delitto al ristorante cinese

1981 | Komedie, Familiefilm

Italië 1981. Komedie van Bruno Corbucci. Met o.a. Tomas Milian, Bombolo, Enzo Cannavale, John Chan en Olimpia Di Nardo.

In een Chinees restaurant in Rome wordt een klant met arsenicum vergiftigd. Een excentrieke inspecteur met een been in het gips moet de moord oplossen. Als eerste aanwijzing in het onderzoek vindt hij een foto die op de avond van de moord is genomen. De hele film is absurd, al zijn er wel wat komische scènes. Scenario Mario Amendola en regisseur Corbucci.

Qua la mano!

1980 | Komedie

Italië 1980. Komedie van Pasquale Festa Campanile. Met o.a. Adriano Celentano, Enrico Montesano, Philippe Leroy, Renzo Montagnani en Lilli Caratti.

Een komisch tweeluik met het optreden van een Franse Paus als gezamenlijk element, eerst als toevallige passagier van een simpele taxichauffeur die ervan droomt achter de Heilige Vader te staan bij diens wekelijkse zondagszegening; vervolgens als fan en redder van een jonge priester die op zaterdagavond disco-kampioen is en zich zo de gram van zijn bisschop op de hals haalt. De film verkiest de simpele slap-stick boven de meer satirische komedie-aanpak, maar doet dat met verve, al zijn beide verhaaltjes te mager om tot elk een uur opgerekt te worden. Populaire tv-komieken doen uitbundig hun best, maar de ironische waardigheid van Leroy als de Paus steelt de show.

Il bisbetico domato

1980 | Komedie

Italië 1980. Komedie van Castellano en Pippolo. Met o.a. Adriano Celentano, Ornella Muti, Edith Peters, Pippo Santonastaso en Milly Carlucci.

Een boer blijft een verstokt vrijgezel, ondanks de aandrang van zijn huishoudster dat hij een vrouw moet zoeken. Een Milanese schoonheid met autopech doorbreekt zijn isolement en tracht hem met haar verleidingskunsten in te palmen. Hij weerstaat haar, maar volgt haar tenslotte toch naar de stad. De werkzame combinatie van Celentano's opzettelijk primitieve humor met Muti's raffinement veroorzaakte als omgekeerde versie van Shakespeares The Taming of the Shrew een internationale doorbraak. De eindeloze slapstick-finale, waarin de held een basketbalwedstrijd wint, slaat in deze context nergens op. De karikaturale rol van de zwarte huishoudster grijpt terug op de ergste clichés van het vooroorlogse Hollywood.

Camera d'albergo

1980 | Komedie

Frankrijk​/​​Italië 1980. Komedie van Mario Monicelli. Met o.a. Vittorio Gassman, Monica Vitti, Enrico Montesano, Roger Pierre en Béatrice Bruno.

Drie jonge aspirant-filmers willen een cinéma vérité -documentaire maken door met een verborgen camera op een volgende gasten in een hotelkamer te registeren. Producent haalt hen over om met gespeelde scènes film commerciëler te maken, zodat liefdespaar dat in een conflict is betrapt, een fictieve verzoening moet acteren, waarna de werkelijkheid de fictie volgt. De film laat amusante en verrassend mogelijke manipulaties met film zien waardoor de opgenomen realiteit een omkering van 180 graden kan krijgen. Gassman is perfect als oude producent die zich verschuilt achter artistiek idealisme. Liefdeskomedie tussen Vitti en Montesano is best aardig, maar overmatige aandacht doet film ietwat op twee gedachten hinken.

Asso

1980 | Komedie, Horror, Fantasy

Italië​/​​Kameroen 1980. Komedie van Franco Castellano, Giuseppe Pippolo en Castellano e Pipolo. Met o.a. Adriano Celentano, Edwige Fenech, Sylva Koscina, Renato Salvatori en Pippo Santanastaso.

Een pokerspeler wordt gedood door de mafia en keert terug als spook om zijn weduwe (Fenech) aan een rijke echtgenoot te helpen. De gebruikelijke uitbundigheid en vulgaire grappen van de Celentano-kluchten hebben vrijwel geen effect, en vijzelen dit uitermate magere verhaaltje in het geheel niet op, terwijl de uitdrukkelijke lelijkheid van de vormgeving en de aankleding, de film in de weg staat. Celentano's medespelers worden volkomen verspild.

Ratataplan

1979 | Komedie

Italië 1979. Komedie van Mario Nichetti. Met o.a. Mario Nichetti, Angela Finocchiaro, Roland Topor, Edy Angelillo en Lidia Biandi.

Een werkloze en verlegen ingenieur beleeft in de technologische maatschappij de ene teleurstelling na de andere en probeert terug te slaan met vernuftige uitvindingen. Zo stuurt hij in zijn plaats een op hem lijkende robot om contact te maken met een aanbeden vrouw, maar het resultaat is een letterlijke kortsluiting. Deze poging tot kluchtige satire in de traditie van zwijgende film heeft evenveel geslaagde gags als mislukte of flauwe, maar zijn oorspronkelijkheid binnen de huidige filmproduktie deed Nichetti onmiddelijk overschat worden als belangrijk talent. Vooralsnog lijken zijn kwaliteiten als acteur groter dan als filmmaker.

L'altra meta del cielo

1976 | Komedie

Italië 1976. Komedie van Franco Rossi. Met o.a. Adriano Celentano, Monica Vitti, Venantino Venantini, Glauco Onorato en Paolo Paolini.

Op een vlucht naar Australië ontmoet priester Celentano de aantrekkelijke Vitti. Eenmaal down-under, blijkt dat Vitti haar brood in een down-under positie verdient. Pater Celentano doet er alles aan om de zondige vrouw op het rechte pad te krijgen. Onderhoudende, wat oubollige klucht naar het boulevardstuk Romancero van Jacques Deval door Maurizio Costanzo, Augusto Caminito, en regisseur Rossi tot scenario bewerkt en verplaatst naar de tijd van rond 1975. Luigi Kuveiller stond achter de camera.

Culastrice, nobile Veneziano

1976 | Komedie, Mysterie

Italië 1976. Komedie van Flavio Mogherini. Met o.a. Marcello Mastroianni, Claudia Mori, Lino Toffolo, Adriano Celentano en Anna Miserocchi.

Een aristocratische weduwnaar verbeeldt zich dat zijn vrouw nog in leven is en krijgt daardoor last met zijn buren, die hem uit zijn huis willen laten zetten. Een bevriende muzikant helpt hem van zijn waandenkbeeld af door een prostitu[KA1]ee voor de overleden echtgenote te laten spelen, maar deze neemt haar rol al te serieus en wordt een dominerende lastpost. Het wazige scenario maakt de toch al sporadische grappen wezenloos en geeft de acteurs geen kansen. Dit is de enige film waarin Carabella, als de tante van de weduwnaar, samen met haar man (Mastroianni) speelt.