Leo Peukert: cast.
Er zijn 23 films gevonden.

Tonelli

1943 | Mysterie

Duitsland 1943. Mysterie van Viktor Tourjansky. Met o.a. Ferdinand Marian, Winnie Markus, Mady Rahl, Albert Hehn en Leo Peukert.

Een koorddanser wordt ervan verdacht zijn partner uit jaloezie opzettelijk te hebben laten vallen. Later wordt hij ook nog beschuldigd van moord op zijn vrouw. In deze spannende film blinken vooral Marian en Hehn uit.

Geliebter Schatz!

1943 | Komedie

Duitsland 1943. Komedie van Paul Martin. Met o.a. Johannes Riemann, Dorit Kreysler, Ida Wüst, Sonja Ziemann en Harald Paulsen.

Een liefdesbrief die in verkeerde handen valt brengt drie huwelijken aan het wankelen. Een pittige komedie waarin aanstekelijk wordt geacteerd.

Ferienkind

1943 | Drama

Duitsland 1943. Drama van Karl Leiter. Met o.a. Hans Moser, Lizzi Holzschuh, Gisa Wurm, Theodor Danegger en Gertrud Wolle.

Een gepensioneerde stationschef neemt een jongen in huis die later zijn kleinzoon blijkt te zijn. Hij verzoent zich hierdoor met zijn dochter. Een soms ontroerende creatie van Moser in een verder niet zo overtuigende film. Gedraaid in Oostenrijk, dat door de Anschlu[KL29] (1938-1945) Duits geworden was.

Du gehörst zu mir

1943 | Drama

Duitsland 1943. Drama van Gerhard Lamprecht. Met o.a. Willy Birgel, Lotte Koch, Viktor Staal, Margarete Schön en Leo Peukert.

Een chirurg redt het leven van zijn vrouw die er met zijn assistent vandoor wilde gaan. Als zij eenmaal is genezen, blijft zij bij hem. De driehoeksverhouding werd de basis van een saaie film.

Quax, der Bruchpilot

1941 | Komedie

Duitsland 1941. Komedie van Kurt Hoffmann. Met o.a. Heinz Rühmann, Lothar Firmans, Hilde Sessak, Harry Liedtke en Karin Himboldt.

Touroperator (Rühmann) wil graag leren vliegen ('mit allem Comfort', zoals hij z'n instructeur laat weten) maar al snel blijkt dat hij meer van verstand heeft van reizen. En zoals een collega piloot-in-de-dop hem zingend voorhoudt: 'Wenn man vom Fliegen nichts versteht, die Himmelfahrt nach unten geht.' Het mag opmerkelijk heten dat een minkukel het in dit propagandawerkje (de film werd begin 1941 aan den volke vertoond) toch nog ver weet te schoppen. Rühmann was een ervaren piloot, en kon in die hoedanigheid regisseur Hoffmann terzijde staan bij het in beeld brengen van het stuntwerk.

Männerwirtschaft

1941 | Komedie

Duitsland 1941. Komedie van Johannes Meyer. Met o.a. Karin Hardt, Volker von Collande, Carsta Löck, Paul Henckels en Josef Sieber.

Ilske wil best vrouw van Hinnerk worden, maar dan moet hij haar zelf ten huwelijk vragen en niet via een koppelaar. Voordat ze uiteindelijk toch haar jawoord geeft laat ze hem dat goed voelen. Een eenvoudige dorpskomedie met aardige rollen van Hardt en Von Collande.

Kopf hoch, Johannes

1941 |

Duitsland 1941. Viktor de Kowa. Met o.a. Dorothea Wieck, Albrecht Schoenhals, Claus Detlef Sierck, Leo Peukert en Karl Dannemann.

De veertien-jarige Johannes, die uit het buitenland naar nazi-Duitsland is teruggekeerd, wordt naar een internaat gestuurd waar hij dankzij de daar gevolgde opvoedingsmethoden tot een echte nationaal-socialist uitgroeit. Walgelijke, op de jeugd gerichte, nazi-propaganda.

Frauen sind doch bessere Diplomaten

1941 | Musical

Duitsland 1941. Musical van Georg Jacoby. Met o.a. Marika Rökk, Willy Fritsch, Aribert Wäscher, Ursula Herking en Hans Leibelt.

Een temperamentvolle danseres fungeert als vredesengel in de politiek woelige Biedermeiertijd. De productie van deze 'eerste Duitse avondvullende-speelfilm-in-kleur' heeft heel wat voeten in de aarde gehad en nóg was het resultaat, vooral technisch gezien, niet opzienbarend. Liedjes als 'Wenn ein junger Mann kommt', van Franz Grothe, deden het beter! Zie ook DAS SCHÖNHEITSFLECKCHEN. Karl Georg Külb en Gustav Kampendonk schreven het scenario. Camerawerk van Konstantin Irmen-Tschet en Alexander von Lagorio.

Dreimal Hochzeit

1941 | Romantiek

Duitsland 1941. Romantiek van Géza von Bolváry. Met o.a. Marte Harell, Hedwig Bleibtreu, Willy Fritsch, Theo Lingen en Theodor Danegger.

Een Russische vorst is verliefd op een vrouw, die niet `geduld` wil worden en daarom van een huwelijk afziet. Wanneer ze elkaar jaren later in Berlijn treffen - hij als chauffeur, zij als revuester - is het ditmaal zijn eer te na om met haar te trouwen. Prima rollen van Harell en Fritsch. Lingen zorgt voor de komische noot. Scenario van Ernst Marischka naar een idee van Gerhard Menzel. De film ging enkele dagen na de Duitse overval op de toenmalige Sovjetunie in premi[KA2]ere en raakte daardoor heel gauw in het vergeetboek. Vertoning op de tv is daarom een van die zeldzame gelegenheden om deze liefdesgeschiedenis te zien. Gedraaid in Oostenrijk, dat door de Anschlu[KL29] (1938-1945) Duits geworden was.

Links der Isar - rechts der Spree

1940 | Komedie

Duitsland 1940. Komedie van Paul Ostermayr. Met o.a. Fritz Kampers, Charlotte Schellhorn, Fritz Genschow, Leo Peukert en Oscar Sabo.

Xaver (Kampers) uit Beieren heeft enorme vooroordelen jegens Pruisen en een enorme aversie tegen Berlijners, vooral als ze Schulze heten. Als zijn dochter Anni (Schellhorn) verliefd wordt op een man, die uitgerekend Schulze (Genschow) heet en die bovendien ook nog uit Berlijn komt, verbiedt Xaver haar het contact met hem. Tevergeefs. Pas als Xaver met een vriend (Paukert) naar Berlijn reist en de familie Schulze beter leert kennen verdwijnen zijn vooroordelen. Niets staat een huwelijk tussen beide jonge mensen nog in de weg. Een plezierig blijspel over de nog steeds bestaande wederzijdse animositieit tussen Beieren en Pruisen. Mooie natuuropnamen.

Falschmünzer

1940 | Misdaad

Duitsland 1940. Misdaad van Hermann Pfeiffer. Met o.a. Kirsten Heiberg, Rudolf Fernau, Karin Himboldt, Hermann Brix en Theodor Loos.

In deze spannende krimi gaat het om een bende geldvervalsers die vanuit Zwitserland veel vals geld Europa in pompt. Juliette (Heiberg), die verliefd is op een Italiaanse professor (Loos), probeert zich tevergeefs uit de bende los te maken. De professor geeft de politie belangrijke tips, die uiteindelijk leiden tot de arrestatie van de misdadigers (Fernau und Speelmans). Juliette pleegt zelfmoord als de professor niets meer met haar te maken wil hebben. Vooral het overtuigende spel van de Noorse hoofdrolspeelster verdient vermelding, maar ook de film als geheel is duidelijk beter dan de doorsnee misdaadfilm.

Der Postmeister

1940 | Drama

Duitsland​/​​Verenigde Staten 1940. Drama van Gustav Ucicky. Met o.a. Heinrich George, Hilde Krahl, Hans Holt, Siegfried Breuer en Ruth Hellberg.

Het schitterende kleine drama van Poesjkin over Doenja, de knappe dochter van de postmeester die in Petersburg een courtisane wordt, krijgt glans en verbeelding door Krahls vertolking. Melodrama in optima forma, aangedikt door het spel van George als romantisch-realistische Rus. Poesjkins verhaal werd in 1925 in de Sowjetunie verfilmd en in 1936 in Frankrijk met als titel NOSTALGIE. Een nieuwe versie volgde in 1955 met als titel DUNJA. Gedraaid in Oostenrijk, dat door de Anschlu[KL29] (1938-1945) Duits geworden was.

Zentrale Rio

1939 | Avonturenfilm, Misdaad

Duitsland 1939. Avonturenfilm van Erich Engels. Met o.a. Leny Marenbach, Camilla Horn, Ita Rina, Werner Fuetterer en Ivan Petrovitch.

Maria, een jonge vrouw (Marenbach), reist naar Rio om haar man te zoeken, die verdwenen is. Tijdens de overtocht leert ze een jongeman, Wenk (Fuetterer), kennen. Beiden raken in Rio verwikkeld in een reeks geheimzinnige avonturen rond een bende smokkelaars van verdovende middelen. Natuurlijk is er tenslotte een happy end. Een verward draaiboek en een erbarmelijke montagetechniek hebben deze film de das omgedaan. Het verhaal is te onwaarschijnlijk om spannend te zijn.

Sensationsprozess Casilla

1939 | Thriller

Duitsland 1939. Thriller van Eduard von Borsody. Met o.a. Heinrich George, Jutta Freybe, Albert Hehn, Richard Häussler en Dagny Servaes.

Een filmwonderkind is ontvoerd en kennelijk vermoord. Ook een Duitse regisseur, in ieder geval Von Borsody, blijkt van een Amerikaanse rechtszaak een meeslepende film te kunnen maken. Een voortreffelijke rol van George als de verdediger.

Ein hoffnungsloser Fall

1939 | Komedie

Duitsland 1939. Komedie van Erich Engel. Met o.a. Jenny Jugo, Hannes Stelzer, Karl Ludwig Diehl, Hans Richter en Heinz Salfner.

Weer is het het succesvolle duo Engel-Jugo dat garant staat voor een uitermate goed geslaagde, plezierige komedie. Jugo speelt zeer geloofwaardig de rol van een rijk, verwend meisje, dat slechts uit koppigheid tegenover haar vader medicijnen gaat studeren en verandert in een serieus meisje met verantwoordelijkheidsbesef. Ze moet ook nog kiezen tussen twee mannen, student Hans (Stelzer) en een professor (Diehl). Een film die het aanzien waard is en die ook vandaag nog goed amusement biedt. Scenario van Jochen Huth. Camerawerk van Fritz Arno Wagner.

Das Ekel

1939 | Komedie

Duitsland 1939. Komedie van Hans Deppe. Met o.a. Hans Moser, Josefina Dora, Herma Relü, Kurt Meisel en Lotte Spira-Andersen.

Moser in gevecht met de gemeente over de tram die telkens piepend voorbij zijn zaak schuurt, is een tegendraadse doorbijter, maar liefhebbers van zijn kluchtig acteerwerk waarin zijn armen niet stil kunnen blijven, komen volop aan hun trekken. Leuk spel in de bijrollen. De herverfilming van het UFA-vehikel uit 1931.

Spassvögel

1938 | Komedie

Duitsland 1938. Komedie van Fritz Peter Buch. Met o.a. Fritz Kampers, Fita Benkhoff, Dinah Grace, Aribert Wäscher en Leo Peukert.

De burgemeester van een kleine stad poogt de vrouw van de molenaar te veroveren en de molenaar zoekt contact met de burgemeestersvrouw. Ondanks veel landelijke lol en veel reclame voor de Moezel-wijn zorgt Kampers voor een kostelijke creatie, die soms aan Oliver Hardy doet denken.

Die Umwege des schönen Karl

1938 | Komedie

Duitsland 1938. Komedie van Carl Froelich. Met o.a. Heinz Rühmann, Paul Westermeier, Ernst Legal, Leo Peukert en Albert Florath.

Een kelner uit een Duitse badplaats neemt een betrekking in Berlijn aan. Dankzij zijn winsten bij de paardenrennen kan hij in de beste kringen verkeren, totdat hij al zijn geld en zijn baan kwijt is. Een goede rol van Rühmann, minder uitbundig dan men tot dan toe van hem gewend was, zelfs met tragische accenten. Scenario van Philipp Lothar Mayring, Jacob Geis en Harald Braun naar een roman van Paul Enderling. Camerawerk van Reimar Kuntze.

Mein Sohn, der Herr Minister

1937 | Komedie

Duitsland 1937. Komedie van Veit Harlan. Met o.a. Hans Moser, Françoise Rosay, Hans Brausewetter, Heli Finkenzeller en Hilde Körber.

Een film naar het stuk Fiston van de Franse blijspelschrijver Birabeau, waarin gespot wordt met de republiek als staatsvorm. Het feit dat de film in Frankrijk speelt is eigenlijk bijzaak, de democratische staatsvorm moet belachelijk gemaakt worden. Een ambtenaar van het Franse ministerie van Onderwijs krijgt van zijn ex-vrouw te horen dat hun zoon minister geworden is en als gevolg daarvan de baas van zijn vader. Met wat gekonkel wordt de zoon afgezet en vervangen door de vader, die echter ook geen lang politiek leven beschoren is. Aan het eind van de film zitten vader en zoon samen te vissen langs de Seine. Het is een boosaardige satire, die tot vandaag niet in Duitsland vertoond mag worden. Wie de film toch heeft gezien, zal moeten vaststellen dat hij uitstekend gemaakt is en ook nu nog een groot komisch effect heeft. Dat is te danken aan het heerlijke spel van Moser en Rosay, zowel in de vrolijke als in de serieuze scènes. Je vraagt je af wat Moser, staatsburger van het nog vrije Oostenrijk, en de grote Franse toneelspeelster bezield heeft in zo'n ondubbelzinnig propagandawerkje te spelen. Als je de film vandaag ziet houdt hij je een spiegelbeeld voor van elke willekeurige Europese staat.

Gordian, der Tyrann

1937 | Komedie

Duitsland 1937. Komedie van Fred Sauer. Met o.a. Weiß-Ferdl, Paul Richter, Trude Haefelin, Michael von Newlinski en Ellen Hille.

Zoals vaker in zijn films, ziet men de Beierse komiek Wei[KL29]-Ferdl ook nu weer in een dubbelrol. Enerzijds speelt hij de minister-president van een deelstaat, Gordian, tegenstander van elke vooruitgang, en anderzijds theaterdirecteur Silbernagel. Gordian`s nicht Franziska (Haefelin) en kandidaat voor een hogere ambtenarenbaan, Planck (Döderlein), willen tegen de wil van Gordian trouwen. Om aan de benodigde papieren te komen, sluiten ze Gordian in het toilet op en halen Silbernagel over Gordian's plaats in te nemen. Deze voert een liberaal beleid, totdat de zaak uitkomt. Desondanks is er een happy end. De goede bedoelingen van de film, waarin tegen ambtelijke willekeur en intolerantie geageerd wordt, worden door het wat al te eenvoudige draaiboek teniet gedaan. Alleen Weiß-Ferdl overtuigt in zijn dubbelrol. Ook bekend als AMTSSCHIMMEL.

Die Mutter der Kompagnie

1931 | Komedie

Duitsland 1931. Komedie van Franz Seitz. Met o.a. Weiß-Ferdl, Betty Bird, Paul Heidemann, Grit Haid en Leo Peukert.

Deze oubollige militaire klucht toont de amoureuze avonturen van opperwachtmeester Stops (Weißferdl) tijdens een veldoefening. Met de obligate ingrediënten, inkwartiering, de dochter van de waard, vals alarm enz., is geprobeerd een amusante komedie te maken, hetgeen totaal mislukt is. Tegenwoordig is de film hoogstens interessant als herinnering aan de Beierse volksacteur Weiß-Ferdl.

Kohlhiesels Töchter

1930 | Komedie

Duitsland 1930. Komedie van Hans Behrendt. Met o.a. Henny Porten, Fritz Kampers, Leo Peukert en Heinz Leo Fischer.

Vroni, de knappe dochter van Matthias Kohlhiesel, weigert met een gierige sul te trouwen en geeft zich uit voor haar lelijke zusje. Ernst Lubitsch verfilmde dit bekende Tiroler verhaal, met Porten als Veronika Kohlhiesel, al in 1920.

Der Sohn der weißen Berge

1930 | Drama

Duitsland 1930. Drama van Mario Bonnard. Met o.a. Luis Trenker, Renate Müller, Leo Peukert, Maria Solveg en Felix Bressart.

Een toerist verdwijnt op een tocht over een gletscher, waarna de weduwe een flinke som van de verzekering incasseert.