Assia Noris: cast.
Er zijn 11 films gevonden.

La Celestina P.R.

1964 | Drama

Italië 1964. Drama van Carlo Lizzani. Met o.a. Assia Noris, Beba Loncar, Raffaella Carrà en Franco Nero.

De dienstverlening van Celestina bestaat uit het koppelen van jonge vrouwen aan rijke mannen. Wanneer zich een schandaal voordoet, maakt de rijpere dame, die Celestina P.R. leidt, gebruik van haar connecties op hoge posten. Een portret van de periode van de economische bloei te Milaan. Wat losse eindjes maar best een goede film en ook zo nu en dan goed spel.

Un colpo di pistola

1942 | Drama

Italië 1942. Drama van Renato Castellani. Met o.a. Fosco Giachetti, Assia Noris, Antonio Centa en Renato Cialente.

Andrea (Giachetti) is al vele jaren verliefd op Mascia (Noris), maar hij vreest dat zij verliefd is op zijn vriend. Dat idee berust op een misverstand, maar Andrea daagt zijn vriend uit tot een duel, waarin hij hem had kunnen doden maar besluit dit de volgende keer te doen. Na vele jaren komt het bedrog uit, en tenslotte wordt achter de liefde tussen Aldo en Mascia een punt gezet. Het regiedebuut van regisseur Castellani zit technisch gezien uitstekend in elkaar. Het scenario is geschreven door Mario Soldati.

Margherita fra i tre

1942 | Komedie

Italië 1942. Komedie van Ivo Perilli. Met o.a. Assia Noris, Aldo Fiorelli, Carlo Campanini en Enzo Biliotte.

Film gebaseerd op het gelijknamige spel van Akten von Fritz Schwiefert. Een aangename, ongedwongen, intelligent gemaakte, maar enigszins dwaze film. Verhaal over een mooie, opgewekte vrouw en drie mannen, die haar voor zich willen innemen.

Le Voyageur de la Toussaint

1942 | Drama, Thriller

Frankrijk 1942. Drama van Louis Daquin. Met o.a. Assia Noris, Jean Desailly, Jules Berry, Gabrielle Dorziat en Louis Seigner.

De aankomst van een jongeman in een havenplaatsje brengt beroering bij de bewoners die van de buitenstaander profijt denken te trekken. Hij trapt er niet in en veroorzaakt een schandaal. De roman van Simenon blijft onderhoudend, ondanks gedateerde psychologie, en kreeg van de ingetogen en gedetailleerde regie een ideale filmvorm en overtuigende spelprestaties.

Le Capitaine Fracasse

1942 | Historische film, Romantiek, Avonturenfilm

Frankrijk 1942. Historische film van Abel Gance. Met o.a. Fernand Gravey, Assia Noris, Jean Weber, Maurice Escande en Roland Toutain.

Een berooide jonge baron sluit zich uit liefde voor een actrice aan bij een gezelschap rondtrekkende komedianten en komt in conflict met een rivaal die zijn geliefde laat ontvoeren maar uiteindelijk haar halfbroer blijkt te zijn. Deze vaak verfilmde romantische avonturenroman - van Theophile Gautier - kreeg een decoratieve maar weinig dynamische verfilming van pionier Gance, die zijn aandacht vooral richt op het theatermilieu. Het experiment met de dialogen-op-rijm zou hij in latere films herhalen, maar het blijkt hier weinig effectief.

I grandi magazzini

1939 | Drama

Italië 1939. Drama van Mario Camerini. Met o.a. Assia Noris, Vittorio De Sica, Enrico Glori, Virgilio Riento en Luisella Beghi.

Personeelschef in een groot warenhuis Glori probeert verkoopstertje Noris te chanteren. Zij wordt beschuldigd van diefstal van een kledingstuk en hij belooft te zwijgen in ruil voor amoureuze gunsten. Chauffeur De Sica heeft een oogje op Noris en besluit haar een handje te helpen zodat ze zich uit haar benarde positie kan bevrijden. Hij ontdekt dat een bende regelmatig diefstallen organiseert in het warenhuis en ontmaskert Glori als de leider. Een simpel verhaaltje, maar een gewaagde film van Camerini, die met Ivo Perelli, Renato Castellani en M. Pannunzio het scenario schreef, want de rolprent bekritiseert het fascistische gezag (van Mussolini c.s.), dat de macht had en de burgers aan hun willekeur onderwierp. Degelijk spel van de hoofdrollen. Het camerawerk is van A. Brizzi.

Dora Nelson

1939 | Komedie

Italië 1939. Komedie van Mario Soldati. Met o.a. Assia Noris, Carlo Ninchi en Miretta Mauri.

Buitengewoon plezierige lachfilm over een prettig gestoorde Russische prinses, vrouw van een welvarende industrieel, die actrice wordt. Tijdens filmopnamen knijpt zij ertussenuit met een vermeende prins. De regisseur wil zijn film afmaken en huurt ten einde raad een op de prinses lijkende actrice in, die de rol moet overnemen. Derde film van regisseur Soldati.

Batticuore

1939 | Romantiek, Familiefilm

Italië 1939. Romantiek van Mario Camerini. Met o.a. Assia Noris, John Lodge en Luigi Almirante.

Een heerlijke romantische komedie voor het hele gezin, met figuren waar je van kunt houden, al is de film zelf niet buitengewoon opvallend. Het verhaal gaat over een dievegge die verliefd wordt en trouwt met de dominee die ze had beroofd.

Il Signor Max

1937 | Komedie

Italië 1937. Komedie van Mario Camerini. Met o.a. Vittorio De Sica, Assia Noris, Rubi D'Alma, Umberto Melnati en Virgilio Riento.

Een krantenverkoper met snobistische aspiraties neemt bridge- en paardrijlessen om zich met succes in de aristocratie binnen te dringen. Deze satirische komedie wordt met verve gespeeld door De Sica, maar was het fascistische regime onwelgevallig, omdat de aristocratie op de hak werd genomen en de arbeidersklasse daartegenover in een veel positiever daglicht werd geplaatst. Het scenario is van de regisseur en Mario Soldati.

L'uomo che sorride

1936 | Komedie

Italië 1936. Komedie van Mario Mattoli. Met o.a. Vittorio De Sica, Assia Noris, Umberto Melnati en Enrico Viarisio.

Aldo De Beneditti schreef het script voor de filmversie van het gelijknamige toneelstuk dat hij samen met Luigi Bonelli schreef. Een rijke weduwnaar probeert van zijn afschuwelijke dochter (Noris) af te komen en hij zoekt ijverig naar een huwelijkskandidaat voor de feeks. Op een dag verschijnt Pio Fardella (De Sica), die het wel met dochterlief wil proberen. Niet een film die eruit springt, maar de beminnelijke De Sica is verrukkelijk om naar te kijken.

Giallo

1933 | Komedie

Italië 1933. Komedie van Mario Camerini. Met o.a. Assia Noris, Sandro Ruffini, Elio Steiner, Giuditta Rissone en Carlo Rainieri.

Henriette (Noris) is gek op griezelverhalen, waarin zij zich helemaal inleeft. Ze leest veel om de verveling, die het wonen op het platteland met zich meebrengt, te verdrijven. Haar echtgenoot is een landeigenaar en een workaholic. Hij houdt vaak geen rekening met haar. Tijdens een bezoek aan de stad leert ze een ingenieur kennen die haar het hof maakt. Ze voelt zich tot hem aangetrokken en wordt tevens geïntrigeerd door de nieuwe situatie, waardoor zij haar verveling vergeet. Goed spel en volop subtiele humor in een behendige aanpak van regisseur Camerini.