Frederic Bouin

Producer

Frederic Bouin is producer.
Er zijn 2 films gevonden.

French Exit

1998 | Romantiek

Verenigde Staten 1998. Romantiek van Daphna Kastner. Met o.a. M├Ądchen Amick, Jonathan Silverman, Molly Hagan, Vince Grant en Kurt Fuller.

Zina (Amick) en Davis (Silverman) komen elkaar voor het eerst tegen als zij met de auto op de highway uit een file proberen te ontsnappen en tegen elkaar opbotsen. Het is geen vriendelijke ontmoeting, ze maken elkaar uit voor alles wat mooi en lelijk is. Zonder dat ze het van elkaar weten proberen zij in Tinseltown op te klimmen met hetzelfde beroep: scenarioschrijver en zo kon het gebeuren dat ze elkaar tegenkomen voor hetzelfde filmproject. Tot overmaat van ramp blijkt Zina`s inhalige, aalgaldde agente Alice (Hagan), die met Zina de flat deelt, Davis` ex-vriendin te zijn. Iedereen, die heeft leren krabbelen op een stuk papier, gelooft in Hollywood de nieuwe Ernest Hemingway of William Faulkner te zijn. Het aanbod van would-be schrijvers is groot en het aantal te produceren films is klein, maar Zina en Davis vallen geleidelijk voor elkaar en proberen er samen wat van te maken. Een satirsch portret van de filmwereld in de traditie van een romantische screwball comedy zonder al te veel misselijke figuren die men bijvoorbeeld tegenkomt in THE BUDDY FACTOR (SWIMMING WITH THE SHARKS/THE BOSS) 1994 van George Huang. Amick speelt een graadje beter dan de wat schmierende Silverman, maar al met al een plezierige film die onafhankelijk geproduceerd werd met een bescheiden budget. Helaas heeft men geen gevestigde distributeur gevonden die hem op een fatsoenlijke wijze durfde uit te brengen, waardoor de opbrengst bleef steken bij het minuscule bedrag van 2.669 dollar. Het scenario is van Michael Alan Lerner en debuterend regisseuse Kastner, die heel wat flair vertoont en wij hopen op meer commercieel succes voor haar bij een volgende film. Het camerawerk is van Geza Sinkovics. Dolby.

Cafe Society

1995 | Drama

Verenigde Staten 1995. Drama van Raymond De Felitta. Met o.a. Frank Whaley, Peter Gallagher, Lara Flynn Boyle, John Spencer en Anna Levine.

Jack Kale (Gallagher) infiltreert undercover voor de hoofdofficier van justitie in 1952 in het Newyorkse glitterwereldje om een zedenschaal aan het rollen te krijgen. De rechtszaak die de officier wil voeren, zal zijn hoogtepunt een jaar later kunnen bereiken, juist als er verkiezingen zijn. Kale richt zijn aandacht op een chique tent, El Casbah, die bezocht wordt door de rijken, columnisten, mensen uit de showbiz, pr- lieden en mooie meiden met lange benen die carri[KA2]ere willen maken. Kale doet zich voor als een acteur. Een van de bezoekers is playboy Mickey Jelke (Whaley) die verliefd is geworden op Pat Ward (Boyle). Haar `agent` is Ray Davioni (Spencer), maar in werkelijkheid is hij haar souteneur. De rijke familie van Mickey besluit dat hij maar eens moet gaan werken en draait de geldkraan dicht. Mickey probeert Pat over te halen voor hem te gaan tippelen zodat zij hun luxe leventje kunnen voortzetten met de door haar snel verdiende dollars. Dit is de kans, waarop Kale heeft zitten wachten en hij tipt zijn baas, die Mickey voor de rechtbank sleept wegens het organiseren van prostitutie. Het loopt niet goed af voor iedereen, die erbij betrokken is. Het scenario van debuterend regisseur De Felitta is niet slecht en is gebaseerd op een waargebeurde zaak. De rolverdeling is overtuigend, vooral Whaley die als personage te zwaar gepakt wordt door de rechter, en de zwart-wit fragmenten geven de sfeer de tijdgeest goed weer. De film is onafhankelijk geproduceerd en had een beperkt budget wat je ziet en merkt - er hangen bijvoorbeeld te veel gordijnen bij gebrek aan echte decors. Ook is de film minstens een kwartier te lang, waardoor de vertelling soms vertraagt. Al met al behoorlijk onderhoudend. Het camerawerk is van Michael Mayers. Duart Color.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Frederic Bouin op televisie komt.

Reageer