Christian Roy: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Un cadeau : la vie

1999 | Drama

België​/​​Frankrijk​/​​Zwitserland 1999. Drama van Jacob Berger. Met o.a. Carole Richert, Laurent Bateau, Bernard Verley, Edgard Givry en Noémie Kocher.

François Kléber : L'âme du rasoir

1995 | Misdaad

Frankrijk 1995. Misdaad van Patrick Jamain. Met o.a. Gérard Lanvin, Elisabeth Vitali, Steve Kalfa, Jean-Noël Brouté en Yves Afonso.

In haar garage stoot Esther (Vitali), de assistente van commissaris Fran[KA10]cois Kl[KA1]eber (Lanvin), op een doodsbange jongen die weigert ook maar één woord te zeggen. Samen met Kléber gaat ze op zoek naar de ouders van de jongen. Zo stuiten ze op de oom, een man die zwaar teleurgesteld is door het leven, waardoor hij een psychopaat is geworden. Dankzij de dreiging van de oom krijgt dit routinefilmpje toch nog een zekere klasse, maar verder helt het nogal sterk over naar goedkoop sentiment. Het scenario is van Gérard Carré en Alain Minier naar een oorspronkelijk verhaal van Joël Houssin. Het camerawerk is van Daniel Diot.

Hors-la-loi

1984 | Misdaad

Frankrijk 1984. Misdaad van Robin Davis. Met o.a. Clovis Cornillac, Wadek Stanczak, Nathalie Spilmont, Isabelle Pasco en Madeleine Robinson.

Vijftien jongeren van diverse etnische groeperingen (misschien wil de cineast beschouwd worden als iemand die ook namens anderen spreekt?) richten een bloedbad aan na provocerende opmerkingen van een haatdragende racist tijdens een dansavond. Omdat ze gezocht worden door de politie proberen ze een verlaten dorp te bereiken - met de nodige pech onderweg - waar de politie hen uiteindelijk omringt. Het onderwerp spreekt voor zich, maar de manier waarop de maker te werk is gegaan is net zo eenzijdig als de racistische houding van sommige personages: alle jongeren stuiten tegen een muur van onbegrip en alle volwassenen (behalve een excentrieke boerin) zijn diep in hun hart bruten! Het is begrijpelijk dat het publiek zich niet bepaald aangetrokken voelt tot deze film die door een 'bevooroordeelde' pers aangeprezen is. De jongeren kunnen zich er niet mee identificeren, en de volwassenen zijn het geweld van het dagelijkse leven beu.