Ana de Sade: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Sorceress

1982 | Avonturenfilm, Actiefilm

Verenigde Staten 1982. Avonturenfilm van Brian Stuart. Met o.a. Leigh Harris, Lynette Harris, David Millbern, Bruno Rey en Ana de Sade.

De tweelingdochters van een beruchte tovenaar worden door een martial arts-expert opgeleid, om hun uit de dood herrezen vader te vermoorden. Een uitermate stuntelig werkje uit de New World- studio van Roger Corman.

The Return of a Man Called Horse

1976 | Western

Verenigde Staten 1976. Western van Irvin Kershner. Met o.a. Richard Harris, Gale Sondergaard, Geoffrey Lewis, Bill Lucking en Jorge Luke.

Harris kan niet meer wennen aan het rijke leventje in zijn kasteel in Engeland, nadat hij lange tijd onder de Sioux-stammen leefde en van wie hij de bijnaam 'Paard' kreeg. Heimwee drijft hem terug naar de Indianen, maar die zijn inmiddels door de blanken uit hun leefgebied verjaagd. Ze kregen zoveel te verduren dat ze de moed niet meer konden opbrengen om zich te verzetten. Harris probeert hen wakker te schudden om hun voorouderlijke gebieden terug te eisen. Conflictrijk vervolg op het sterke A MAN CALLED HORSE. Inhoudelijker door zijn filosofische beschouwingen, maar daardoor minder avontuurlijk. Het boeiende scenario is van de hand van Jack De Witt, naar een verhaal van Dorothy M. Johnson. Harris schittert weer in zijn rol van blanke Indiaan. Vakkundig in beeld gebracht door Owen Roizman. Indrukwekkende symfonische score van Laurence Rosenthal. Gefilmd in Panavision. Gevolgd door TRIUMPHS OF A MAN CALLED HORSE.

Entends-tu les chiens aboyer?

1973 | Drama

Frankrijk​/​​Mexico 1973. Drama van François Reichenbach. Met o.a. Juan Dolores, Ahui Camacho, Ana de Sade, Salvador Gomez en Patrick Penn.

Een totaal vergeten werk in de filmografie van deze cineast. Deze film is nooit uitgekomen in de bioscopen (in Europa tenminste) en dat is jammer, want het gaat hier om één van de weinige fictionele films van deze beroemde documentarist, die een andere kant van zijn talent aan het licht brengt. Het onderwerp is buitengewoon hard: een Mexicaanse boer onderneemt een wanhopige tocht met zijn zieke kind, maar kan nergens een dokter vinden. Naar een novelle van Juan Rulto en Carlos Fuentes. Een somber, pessimistisch en aangrijpend werk, dat gefilmd werd met de camera in de hand. Zou deze film, die toch een uiterst droevig beeld schetst van Mexico, niet om diplomatieke redenen buiten de publiciteit zijn gehouden?