Ettore Cella

Acteur

Ettore Cella is acteur.
Er zijn 7 films gevonden.

Bill Diamond - Geschichte eines Augenblicks

1999 | Komedie

Zwitserland/Duitsland/Frankrijk 1999. Komedie van Wolfgang Panzer. Met o.a. Marek Kondrat, Kati Tastet, Ettore Cella, Martin Huber en Tonia Maria Zindel.

Het scenario van regisseur Panzer gaat over een legendarische fotograaf Bill Diamond (Calla), een oude heer van rond de honderd die door zijn album bladert en daarover fantaseert omdat hij niet slapen kan. Zo bedenkt Bill vanuit zijn Newyorkse wolkenkrabber de oninteressante geschiedenis van blond model Jessi (Tastet), die fotograaf en kunstenaar-in-de-grote-creativiteitscrisis Mark (Kondrat) opzoekt en hem zegt dat hij de geestelijke opvolger van Diamond is. Deze verstrengelde en gekunstelde gebeurtenissen, zijn niet meer dan een mager excuus voor enige poses in een sessie met naaktfoto`s van Tastet en het gewiebel met haar kont voor de camera. Een onduidelijke film die onderuit gaat omdat hij zwak en totaal niet boeiend is. Panzer kan beter TATORT-films blijven draaien en het is (voorlopig) blijkbaar bij [KA1]e[KA1]en (bioscoop)schot in de roos, BROKEN SILENCE, gebleven.

Brecht: Denken heißt verändern

1998 | Documentaire, Biografie

Duitsland 1998. Documentaire van Joachim Lang en Christina Brecht-Benze. Met o.a. Rose Marie Aman, Paula Banholzer, Babette Daigl, Otto Bezold en Ernestine Müller.

Ter gelegenheid van de honderdste verjaardag van Bertolt Brechts geboorte (op 10 februari 1898) verwezenlijkte Lang deze gedetailleerde biografische documentaire over het leven van de grote Duitse schrijver. De film is gevuld met beelden die slechts zelden te zien waren van Brecht priv[KA1]e zowel als op offici[KA3]ele gelegenheden. Vele medewerkers, leerlingen en kenners komen aan het woord in fragmenten uit interviews uit de jaren 1960-80 en de cineast sprak zelf met nog overlevende mensen die de literator goed gekend hebben. Zelden werd zulk een volledig beeld van een complex man als Brecht gevangen in een enkele documentaire. Ze bestaat dan ook uit drie delen. Het eerste, met als ondertitel [KL]In die Asphaltst[KA3]adte verschlagen[KLE] brengt het tijdsbeeld van de wereld waarin Brecht geboren werd, waarin hij opgroeide en zich ontwikkelde tot een door de overheid minder geliefde rebelse schrijver. Het eindigt met het uitbreken van WO II en Brechts vlucht naar het buitenland. Het tweede, [KL]Die M[KA3]uhen der Gebiege und der Ebenen[KLE] brengt verslag van zijn Amerikaans avontuur, zijn terugkeer naar Duitsland, waar hij nog steeds tegengewerkt werd en zijn vestiging in Oost-Duitsland waar hij het communisme omarmde. Het eindigt met zijn dood in 1956. In dit deel zien we Brecht o.a. aan het werk als regisseur. Deel drie, [KL]Vom Umgang mit Brecht und seinem Werk[KLE], werd gemaakt door Christina Brecht-Benze en toont de invloed van Brechts werk op latere generaties. Het geheel wordt ge[KA3]illustreerd met fragmenten uit films en toneelstukken waaraan Brecht meegewerkt heeft. Een gigantische verwezenlijking, geschreven door Lang en Brecht- Benze. Montage was van Monika Spannenberger (eerste twee delen) en Ute Schick (deel drie). Teksten werden ingesproken door Matthias Ponnier, Bodo Primus, Christiane Timerding en Jo Jung, terwijl ook Brecht zelf regelmatig citaten uit eigen werk leest. Voor de fotografie werd beroep gedaan op Werner Schmidtke, Heribert Schuster, Christoph Liepkemann, Gernot Heilemann, Thomas Weber, Marita Hällfor en Markus Stecher. Een must voor iedere Brecht-fan en voor iedereen die belang stelt in de literatuur van de twintigste eeuw.

Die Plötzliche Einsamkeit des Konrad Steiner

1976 | Drama

Zwitserland 1976. Drama van Kurt Gloor. Met o.a. Sigfrit Steiner, Silvia Jost, Ettore Cella en Alfred Rasser.

In een oud huis in Zürich leeft een oude schoenlapper die nog steeds zijn beroep uitoefent. Op een dag sterft zijn vrouw en laat hem in eenzaamheid achter. Daarna is het de deurwaarder die slecht nieuws brengt, wegens renovatiewerkzaamheden moet hij zijn huis verlaten. Hij krijgt een maatschappelijk werkster toegewezen die hem moet overtuigen in een tehuis te gaan. Wanneer zij hem echter helpt een andere woning te zoeken wordt ze vervangen. Ten einde raad vertrekt de schoenlapper naar het zuiden, naar een nieuwe vrijheid. Goede vertolkingen in dit menselijke verhaal.

Arme klauen nicht

1974 | Misdaad

Duitsland 1974. Misdaad van Claus Peter Witt. Met o.a. Gerd Ballus, Margot Philipp, Ilona Grübel, Friedrich Schütter en Louise Martini.

Een ex-politieman (Baltus) die tijdens de actieve dienst gewond raakte, is supermarkt-detective geworden. De eerste die hij op diefstal betrapt is de vrouw (Martini) van een invloedrijk man en tot zijn ontsteltenis verscheurt zijn baas het proces- verbaal. Dat er kennelijk met twee maten wordt gemeten frustreert hem. Als hij haar nogmaals pakt, schakelt hij de politie in. Bij een poging tot een arrestatie wordt zijn collega het ziekenhuis ingeslagen. Hij wil van de gelegenheid gebruik maken om het werk te reorganiseren, maar de directie wil er niet van horen. Het enige wat je in deze misdaadfilm 'leert' zijn de technieken van huisdetectives en voor de rest is het afzien wat er gebeurt als je een dag lang doorbrengt op één plaats in een supermarkt. Bovendien zullen de privé-problemen van de supermarktspeurder de kijker koud laten. Deze tv-film bevat weinig spanning en is tamelijk humorloos. Het scenario is van Bernt Rhotert en Wolfgang Kirchner naar diens verhaal. Het camerawerk is van Martin Bosboom.

S.O.S. Pilote des glaciers

1958 | Avonturenfilm

Zwitserland 1958. Avonturenfilm van Victor Vicas. Met o.a. Anne-Marie Blanc, Annemarie Düringer, Robert Freitag, Leopold Biberti en Hannes Schmidhauser.

Zeven bergbeklimmers vertrekken en door sneeuwstormen en lawines blijven er slechts drie over. De vliegenier Geiger speelt zichzelf. Hij ondernam meer dan zeshonderd geslaagde reddingspogingen in zijn Piper totdat hij bij een ongeluk op het leven kwam. Een niet erg origineel onderwerp, maar deze documentaire-achtige film is goed gemaakt. De cameraman heeft geprobeerd toeristische plaatjes te vermijden. De opnamen in het berggebied waren erg lastig en het team was niet gespecialiseerd.

Jeunes filles d'aujourd'hui

1942 | Komedie

Zwitserland 1942. Komedie van Sigfrit Steiner en Jacques Feyder. Met o.a. Anne-Marie Blanc, Blanche Aubry, Marion Cherbuliez, Margrit Winter en Marianne Kober.

Gebaseerd op een behoorlijk dikke roman voor lange winteravonden van Paul Mathias. Dit onbeduidende boek vertelt over een 'eindexamenreis' naar Tessin waaraan veertien meisjesleerlingen deelnamen. De film zou al totaal vergeten zijn als Feyder er niet aan had meegewerkt. Tijdens de opnamen was er een voortdurend en ernstig conflict met Steiner en heerste er een zodanige sfeer dat Feyder aan het drinken sloeg. Het resultaat was een mislukte film.

Une Femme disparaît

1941 | Drama, Misdaad

Zwitserland 1941. Drama van Jacques Feyder. Met o.a. Françoise Rosay, Henri Guisol, Jean Nohain, Claude Dauphin en Ettore Cella.

Verfilming van een novelle van Jacques Viot. Het verhaal speelt zich af in Zwitserland (de Feyder-Rosays zijn de Duitse bezetting ontvlucht), en draait om een verdwenen actrice, die blijkt te zijn verdronken. De laatste film van een zeer oud geworden Feyder, verdronken in de alcohol. Slecht gedraaid en langdradig. Rosay nam vier rollen voor haar rekening waarbij ze een zo grote variëteit aan zenuwtrekjes liet zien dat de critici uit die tijd de film bespotten. Niet te vergelijken met THE LADY VANISHES van Alfred Hitchcock. Feyder stierf een tijdje later.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Ettore Cella op televisie komt.

Reageer