Gisela von Collande: cast.
Er zijn 7 films gevonden.

Das Mädchen Marion

1956 | Drama, Romantiek

Duitsland 1956. Drama van Wolfgang Schleif. Met o.a. Winnie Markus, Carl Raddatz, Dietmar Schönherr, Brigitte Grothum en Harry Harat.

Een eenvoudig verhaal over een meisje dat zich over een veulen ontfermt dat een goed springpaard blijkt te zijn. Door het toevoegen van een onschuldig liefdesverhaal heeft men er iets traditioneels en voorspelbaars van gemaakt. Scenario van Felix Lützkendorf. Camerawerk van Igor Oberberg.

Alibi

1955 | Misdaad, Drama, Thriller

Duitsland 1955. Misdaad van Alfred Weidenmann. Met o.a. O.E. Hasse, Gisela von Collande, Charles Brauer, Martin Held en Almuth Rothweiler.

Krüger moet zich verantwoorden voor de dood van Rothweiler, de naar liefde hunkerende echtgenote van bekende wetenschapper Held, en krijgt van de rechtbank tien jaar gevangenisstraf opgelegd. Lekenrechter Hasse, van beroep internationaal reporter, is de enige van het college die meent dat de bewijslast rammelt, maar Krüger heeft zijn sociale achtergrond tegen: een kansloze vluchteling uit WO II, die het niet lukte aan de bak te komen. Na de uitspraak besluit de journalist - contre-coeur - zich verder te verdiepen in de zaak en weet de onschuld van de veroordeelde te bewijzen en dat het gebrek aan een alibi onvoldoende was voor de veroordeling. De hoog in aanzien staande echtgenoot krijgt alsnog zijn verdiende loon voor de door hem gepleegde crime-passionel. Boeiende maatschappijkritiek op post WO II-West Duitsland in een onderhoudende misdaadfilm. Nog altijd actueel.

Staatsanwältin Corda

1953 | Drama

Duitsland 1953. Drama van Karl Ritter. Met o.a. Ingeborg Egholm, Paul Klinger, Gisela von Collande, Christine Kaufmann en Paul Henckels.

Een vrouwelijke officier van justitie wordt geconfronteerd met een moordenaar die haar doet denken aan haar jeugdliefde. Een broddelwerkje van de regisseur van STUKAS. Scenario van Christian Berthier en Karl Ritter.

Sündige Grenze

1951 | Drama

Duitsland 1951. Drama van Robert A. Stemmle. Met o.a. Dieter Borsche, Peter Mosbacher, Inge Egger, Gisela von Collande en Ernst Schröder.

Kinderen smokkelen op het Drielandenpunt bij Vaals allerlei verboden waar. Een ongelooflijk melodrama, zo bar.

Das Bad auf der Tenne

1943 | Historische film

Duitsland 1943. Historische film van Volker von Collande. Met o.a. Heli Finkenzeller, Will Dohm, Gisela von Collande, Richard Häussler en Paul Henckels.

Breughelachtige toestanden in een Vlaams stadje waar de burgemeesteres een badkuip krijgt waar de hele bevolking jaloers op is. Eén van de eerste Agfa-kleurenfilms. Het scenario is van Rolf Meyer, Herbert Tjadens en de regisseur. Het camerawerk is van Andor von Barsy en Hermann Wallbrück.

Ziel in den Wolken

1938 | Avonturenfilm

Duitsland 1938. Avonturenfilm van Wolfgang Liebeneiner. Met o.a. Albert Matterstock, Leny Marenbach, Brigitte Horney, Volker von Collande en Werner Fuetterer.

De film speelt voor WO I. Jonge mensen uit verschillende milieus (Matterstock, Horney en Von Collande) worden ingezet om vliegtuigen voor militaire doeleinden te ontwikkelen. Ondanks alle tegenstand zetten ze zich in voor het grote doel. Een van hen verongelukt tijdens een proefvlucht. Tenslotte wordt hun inspanning beloond. Een propagandafilm voor de luchtmacht en voor het onbaatzuchtig streven naar hogere doelen, met opoffering van persoonlijke belangen. De vakkundige regisseur Leibeneiner heeft de propaganda slim verstopt in een amusante film. Na de oorlog door de geallieerden verboden, maar nu mag hij weer vertoond worden, ook in de BRD.

Pour le mérite

1938 | Oorlogsfilm

Duitsland 1938. Oorlogsfilm van Karl Ritter. Met o.a. Paul Hartmann, Jutta Freybe, Albert Hehn, Herbert A.E. Böhme en Carsta Löck.

Propagandafilm van het smerigste soort, al verstaat nazi- regisseur Karl Ritter zijn vak. Eskader-commandant Prank (Hartmann) kan de Duitse capitulatie na WO I niet verkroppen en hij verzet zich met hand en tand tegen de Weimar-republiek, want democratie haat hij als de pest. Als het Derde Rijk zich begint af te tekenen is zijn tijd gekomen. Hij helpt een nieuwe Duitse luchtmacht op te bouwen. Een soort superproduktie waarbij niet op geld werd gekeken en 102 acteurs meespeelden. Nu, rond 2000, is deze film (die in Duitsland nog steeds niet mag worden vertoond) fascinerend en stuitend tegelijkertijd. Een schoolvoorbeeld van hoe kunst misbruikt werd.