Alessio Orano: cast.
Er zijn 9 films gevonden.

Uomo di rispetto

1993 | Drama, Misdaad

Italië 1993. Drama van Damiano Damiani. Met o.a. Michele Placido, Gaetano Passafiume, Tano Cimarosa, Giorgia Bongianni en Elisabetta Coraini.

Schitterende acteerprestaties en dito verhaal, beklemmende suspense en goede regie. Deze tweedelige televisiefilm, gebaseerd op Enzo Russo`s waar gebeurde roman uit 1988 over een mafiamoordenaar, biedt een pakkend en spannend verhaal. De jonge Siciliaan Giovannino (Placido) sluit zich uit noodzaak en om aan de armoede te ontsnappen na WO II bij de mafia aan en aanvaardt de strenge erecode. Enkele tientallen jaren later verkeert de vijftigjarige Giovannino in een ernstige persoonlijke crisis. Als zijn familie is uitgeroeid door de meedogenloze Corleonesi, zijn huwelijk op de klippen gelopen en zijn leven in gevaar is, besluit hij uit de mafia te stappen. Hij koestert bovendien diepe genegenheid voor een dertienjarige jongen, die hij aan de ellende helpt te ontsnappen, door voor hem een fatsoenlijke baan te vinden. De enige voorwaarde om uit de organisatie te kunnen stappen is het vermoorden van zijn vriendin Diana (Adorf), die naar Amerika is gevlucht.

Complicazioni nella notte

1993 | Drama

Italië 1993. Drama van Sandro Cecca. Met o.a. Patrick Bauchau, Marina Giulia Cavalli, Stefano Abbati, Barbara Kero en Marioletta Bideri.

Een gravin komt om bij een brand. Haar man overleeft maar verkeert in een uitzichtloze toestand. Een privé-detective verneemt het tragische voorval en haast zich naar het ziekenhuis, waar hij ontdekt dat de man die langzaam bijkomt zijn vriend is. Gedurende een lange nacht krijgen vier personen, die elkaar niet kennen maar door het lot met elkaar verbonden zijn, het met elkaar te stellen. Geleidelijk aan wordt het voorval duidelijk en komt ieders persoonlijke rol naar voren. Spel en regie zijn acceptabel, maar de film als geheel is nogal zwaar op de hand.

Un Hombre como los demás

1976 | Romantiek

Spanje 1976. Romantiek van Pedro Masó. Met o.a. Sonia Petrova, Alessio Orano, Julia Gutiérrez Caba en Francisco Valladares.

Een jonge vrouw die op het punt staat te trouwen met een belangrijke arts wordt verliefd op een knappe priester. Een onuitstaanbare, beledigende, zeer slechte produktie die kenmerkend is voor het opportunisme en de cinematografische incompetentie van Pedro Masó.

La Casa dell'Esorcismo

1975 | Horror

Italië 1975. Horror van Mario Bava. Met o.a. Telly Savalas, Elke Sommer, Sylva Koscina, Alida Valli en Robert Alda.

Dit EXORCIST-plagiaat van Bava, gemaakt onder het pseudoniem Mickey Lion, is interessanter dan de meeste soortgenoten, maar niet bijster goed. Overvloedig braken en grove taal worden gebruikt in het verhaal over Sommer die tijdens een vakantie in Spanje bezeten raakt door geesten uit een andere tijd. Haar wassen evenbeeld is al aanwezig in het huis dat bewoond wordt door een oude sadistische vrouw met haar achterlijke zoon. Hun butler Savalas is de reincarnatie van de duivel die voortdurend op een lollie(!) loopt te zuigen. Scenario van Alfred Leone en Albert Cittini. Ook bekend als LISE E IL DIAVOLO, THE HOUSE OF EXORCISM, LISA AND THE DEVIL en DEVIL IN THE HOUSE OF EXORCISM.

Lisa e il diavolo

1973 | Horror

Italië​/​​Duitsland​/​​Spanje 1973. Horror van Mario Bava. Met o.a. Elke Sommer, Telly Savalas, Alessio Orano, Alida Valli en Sylva Koscina.

Duitse toeriste Lisa Reiner (Sommer) raakt tijdens haar uitstapje in een Spaans stadje verzeild in het huis van een zonderlinge aristocratenfamilie. Even gesjochten als poëtisch horrorsprookje, opgenomen in Toledo, voert de kijker het barokke paralleluniversum binnen van genregrootmeester Bava (1914-1980). Tegenover het Familie Knots-scenario staan betoverende beeldlyriek, nachtzwarte humor en een anderwereldse sfeer. Savalas, als familiefactotum met Kojak-lollie, is te raar voor woorden. In de speelse optiteling legt de witgehandschoende illusionistenhand van Bava zelf de kaarten. Weemoedige muziek van Carlo Savina.

Experiencia prematrimonial

1972 | Komedie

Spanje 1972. Komedie van Pedro Masó. Met o.a. Ornella Muti, Alessio Orano, Alberto Closas en Julia Gutiérrez Caba.

Een verloofd stel besluit te gaan samenwonen...Een van de meest hypocriete, beschamende en onuitstaanbare produkties uit de Spaanse filmgeschiedenis.

Il Sole nella pelle

1971 | Drama, Erotiek

Italië 1971. Drama van Giorgio Stegani Casorati. Met o.a. Alessio Orano, Ornella Muti, Chris Avram, Luigi Pistilli en Fortunio Arena.

De dochter van een grootindustrieel wordt verliefd op een hippie-figuur, maar haar omgeving keert zich zo krachtig tegen deze relatie, dat de ontwikkelingen een dramatische wending nemen. Deze zeer gladde, sentimentele produktie boeit soms door enkele rake milieuschetsen.

La moglie più bella

1970 | Drama

Italië 1970. Drama van Damiano Damiani. Met o.a. Ornella Muti, Alessio Orano en Amerigo Tot.

Geënt op de ware geschiedenis van Franca Viola, het onteerde meisje, dat zorgde voor een groot schandaal in Sicilië. Muti speelt in haar eerste film de onderworpen, maar mooie dochter van een boer, die het slachtoffer is van een aardbeving. Een rijke mafioso laat zijn oog op haar vallen en hij denkt dat ze wel met hem zal trouwen als hij haar eerst ontvoert en dan verkracht. Maar inplaats daarvan klaagt zij hem aan en zij haalt haar ouders over haar te steunen in een gewaagde civiele procedure. Ze wint, net als Muti's indrukwekkende spel.

May Morning

1969 | Drama, Erotiek

Italië 1969. Drama van Ugo Liberatore. Met o.a. Jane Birkin, Alessio Orano, John Steiner, Michaela Pirgnavelli en Edda di Benedetto.

Een amorele en luie Italiaanse student wordt op de Universiteit van Oxford slechts gehandhaafd vanwege zijn roeicapaciteiten voor de regatta tegen Cambridge. Na een conflict met de coach wordt hij toch verwijderd en hij wreekt zich door de dochter van zijn professor aan te randen, die hem vervolgens vermoordt. Dit melodrama van Liberatore rond een Italiaanse homme fatal in het buitenland heeft door opgeklopt effectbejag een aantal broeierige scènes, maar het feit dat het merendeel van de Britten ook door Italiaanse acteurs wordt gespeeld, geeft de anti-held Orano zeer weinig reliëf. Nog afgezien van het feit dat iedereen beroerd acteert, Birkin als zich wrekend slachtoffer in de eerste plaats.