Lau Lauritzen: regie.
Er zijn 4 films gevonden.

Fy og Bi filmens Helte

1979 | Komedie

Denemarken 1979. Komedie van Lau Lauritzen en John Hilbard. Met o.a. Carl Schenström, Harald Madsen, Holger Reenberg, Eli Lehmann en Inger Schmidt.

Gemonteerde film ter ere van twee komieken uit de zwijgende Deense film. Beroemd in heel Europa en in Frankrijk onder pseudoniemen bekend. Het is geen collage van filmfragmenten die Lauritzen tussen 1921 en 1928 draaide, maar een complete band uit 1928. Onze twee helden worden per ongeluk de sterren van een studiowestern. Hilbard voegde hieraan in 1979 op zeer weloverwogen wijze fragmenten uit een tiental andere films toe. Deze twee voorvaders van Laurel en Hardy (de dikke en de dunne) onderscheiden zich door hun zowel naïeve als geslepen humor. Het is een potsierlijke westernparodie met een aantal prachtige imitaties van onder anderen de Bathing Beauties van Mack Sennett en van Josephine Baker. Ondanks de zware soundtrack uit 1979 is het geheel toch een openbaring.

The Richest Girl in the World

1960 | Musical

Denemarken 1960. Musical van Lau Lauritzen. Met o.a. Nina Van Pallandt, Frederik Van Pallandt, Poul Reichhardt en Birgitte Bruun.

Een fondanten niemendalletje van een musical, waarin Nina erop uit is haar Frederik te trouwen. Overdreven zoet.

Farlig ungdom

1953 | Familiefilm, Misdaad

Denemarken 1953. Familiefilm van Lau Lauritzen. Met o.a. Ib Mossin, Annie Stangerup en Klaus Nielsen.

Een puber vervalt onder invloed van ondeugdelijke vrienden tot criminaliteit. Teleurgesteld over het onbegrip van zijn vriendinnetje raakt hij opnieuw op het slechte pad, waarna zij haar verantwoordelijkheid - misschien te laat - beseft. Deze serieus bedoelde film over de losgeslagen jeugd blijft door de veelheid van personages tamelijk aan de oppervlakte, maar is niet al te moraliserend. De uitvoerig getoonde inbraakpraktijken konden destijds zelfs op een averechtse manier instructief zijn.

Cafe Paradis

1950 | Drama

Denemarken 1950. Drama van Bodil Ipsen en Lau Lauritzen. Met o.a. Poul Reichhard, Ingeborg Brams en Ib Schønberg.

Een arbeider en een chef van een schoenfabriek laten zich beiden wegens alcoholisme behandelen, maar lopen daarna weer vast door gebrek aan nazorg waarbij de eerste het dankzij de steun van zijn omgeving toch weet te redden. De parallelle case histories maken de film tot een al te nadrukkelijk pamflet waarbij alle alcoholconsumptie in beeld wel eens averechts tot dorst van de toeschouwer zou kunnen leiden.