Sirpa Lane: cast.
Er zijn 2 films gevonden.

La bête

1975 | Mysterie, Horror, Erotiek

Frankrijk 1975. Mysterie van Walerian Borowczyk. Met o.a. Sirpa Lane, Lisbeth Hummel, Robert Capia, Pierre Benedetti en Guy Tréjean.

Sinds de aanranding van een jonge aristocrate door een monsterachtig beest rust er een vloek op de stamhouders van de familie. Niettemin moet de huidige erfgenaam om financiële redenen trouwen met een rijke Amerikaanse wier komst op het kasteel tot bloedige conflicten leidt, om het geheim te bewaren. Het meisje dat het portret van haar stammoeder heeft gezien, droomt van haar en hoe ze het beest van genot tot stervens toe heeft uitgeput. De volgende ochtend wordt haar verloofde dood aangetroffen en blijkt hij bij het aantrekken van het doodskleed het onderlichaam van een beest te hebben. Het verhaal van 'het beest' was door de lengte een overgeschoten episode van CONTES IMMORAUX, waar een nieuwe raamvertelling omheen werd gefilmd. Stijlvolle aankleding en suggestieve scènes, maar het fotografisch celebreren van naakte vrouwenlichamen wordt eentonig. De scènes rond het monster met een geslachtsdeel als een fietspomp zijn vooral potsierlijk. Het scenario is van de regisseur. Het camerawerk is van Bernard Daillencourt en Marcel Grignon.

La Jeune fille assassinée

1974 | Drama, Misdaad, Erotiek

Frankrijk 1974. Drama van Roger Vadim. Met o.a. Sirpa Lane, Mathieu Carrière, Michel Duchaussoy, Roger Vadim en Elizabeth Wiener.

Een successchrijver laat een boek over Freud los om een onderzoek in te stellen naar de dood van een jonge mannequin wiens eerste minnaar hij was. Hij ontdekt dat ze tijdens haar huwelijk met een homoseksuele filmcriticus de geliefde is geworden van een diplomaat wiens seksuele voorkeur voor lijken haar fataal is geworden. Hij zal zijn boek niet voltooien. Dit dieptepunt in Vadims werk is zowel de amechtige poging om bij de tijd te blijven - niet alleen in de erotische vrijmoedigheid, maar ook met ridicule socio-politieke verwijzingen - als een ijdel monument voor zichzelf in de rol van degene die het meisje niet alleen seksueel inwijdde, maar ook haar tragedie doorgrondt. Hij is als acteur niet eens zo slecht, terwijl Duchaussoy als echtgenoot en Carrière als minnaar hun rollen ook beter spelen dan ze verdienen. Lane is Vadims minst begaafde en minst interessante sterlancering, maar de rol van exhibitionistische nymfomane geeft haar ook nauwelijks een andere mogelijkheid dan belachelijkheid.