Esther Ralston: cast.
Er zijn 32 films gevonden.

Tin Pan Alley

1940 | Musical, Drama

Verenigde Staten 1940. Musical van Walter Lang. Met o.a. Alice Faye, Betty Grable, Jack Oakie, John Payne en Esther Ralston.

Een voorspelbaar verhaal over liedjescomponisten die er pro beren te komen, opgevrolijkt door de Oscarwinnende muziek van Alfred Newman en kleurige nummers zoals 'The Sheik of Araby' met Gilbert als sultan. Oakie is in topvorm.

San Francisco Docks

1940 | Drama

Verenigde Staten 1940. Drama van Arthur Lubin. Met o.a. Burgess Meredith, Irene Hervey, Robert Armstrong, Barry Fitzgerald en Raymond Walburn.

Een havenarbeider komt in de problemen als hij opkomt voor zijn meisje, dat lastig gevallen wordt door een politicus. Goed gespeeld en dat is het enige dat de moeite waard is.

Slander House

1938 | Drama

Verenigde Staten 1938. Drama van Charles Lamont. Met o.a. Adrienne Ames, Esther Ralston, George Meeker en Pert Kelton.

Een melodrama uit de jaren dertig naar het verhaal Scandal House; een routinefilm van Progressive Pictures.

Jungle Menace

1937 | Avonturenfilm

Verenigde Staten 1937. Avonturenfilm van George Melford en Harry Fraser. Met o.a. Frank Buck, John St.Polis, Charlotte Henry, William Bakewell en Reginald Denny.

Serial in vijftien hoofdstukken. Een matig produkt van Louis Weiss voor Columbia. De actie is minimaal, het scenario weinig boeiend. Buck - bij ons bekend geworden door de tv-serie waarin Bruce Boxleitner deze legendarische figuur speelt (in BRING 'EM BACK ALIVE) - was geen goede acteur. Hij was in zijn element met dieren in de jungle, maar daar hield het mee op. Hier hebben bezitters van rubberplantages last van piratenovervallen. Ze slaan de handen ineen om de schurken te bevechten, meer met eindeloos gepraat dan met enige actie.

As Good as Married

1937 | Drama

Verenigde Staten 1937. Drama van Edward Buzzell. Met o.a. John Boles, Walter Pidgeon, Alan Mowbray, Doris Nolan en Harry Davenport.

Onbeduidend filmpje over een secretaresse die om fiscale redenen met haar baas trouwt. Norman Krasna schreef het verhaal, de acteurs maakten er nog iets van.

Hollywood Boulevard

1936 | Drama

Verenigde Staten 1936. Drama van Robert Florey. Met o.a. John Halliday, Marsha Hunt, Robert Cummings, Mae Marsh en C. Henry Gordon.

Halliday is een ijdele ex-ster die zijn memoires opschrijft voor een 'Privé'-achtig tijdschrift, daarmee het leven van dochter Hunt en ex-vriendin Ralston aantastend. Het trage drama wordt gered door bij vlagen pittige, scherpzinnige dialogen en de aanwezigheid van zwijgende-filmsterren Marsh, Bushman, Ray enzovoort. Gary Cooper is vluchtig te zien als zichzelf.

Streamline Express

1935 | Avonturenfilm, Drama, Komedie

Verenigde Staten 1935. Avonturenfilm van Leonard Fields. Met o.a. Victor Jory, Evalyn Venable, Esther Ralston, Erin O'Brien-Moore en Evelyn Venable.

Toneelspeelster Patricia Wells (Evelyn Venable) loopt weg van de opening van haar nieuwste show, om met haar verloofde (Victor Jory) een treinreis in de snelle Streamline Express te ondernemen. De toneelproducer Fred (Ralph Forbes) heeft ook een oogje op Patricia en zet, vermomd als ober, de achtervolging in. Aan boord worden kinderen geboren, er zijn nog meer verhaallijnen en Fred wordt aangeklaagd voor diamantroof. Rommelig, niet altijd volgbaar, maar wel lekker sfeervol oud met goede bekende acteurs. (IdH/VPRO Gids)

Strange Wives

1935 | Drama

Verenigde Staten 1935. Drama van Richard Thorpe. Met o.a. Roger Pryor, June Clayworth, Esther Ralston, Ralph Forbes en Cesar Romero.

Als Pryor met Russin Clayworth trouwt, ontdekt hij dat hij niet met haar, maar met haar hele familie getrouwd is. Goede spelers in een grappige komedie, gebaseerd op Bread Upon the Waters van Edith Warton.

The Marines Are Coming

1934 | Drama

Verenigde Staten 1934. Drama van David Howard. Met o.a. William Haines, Conrad Nagel, Esther Ralston, Edgar Kennedy en Isabel Garcés.

Een afgezaagde oorlogsfilm rond Haines, een oude MGM-ster uit jaren twintig. Simpele actie en geschikt voor verstokte liefhebbers van het genre.

Sadie McKee

1934 | Muziek

Verenigde Staten 1934. Muziek van Clarence Brown. Met o.a. Joan Crawford, Franchot Tone, Gene Raymond, Edward Arnold en Esther Ralston.

Bijzonder amusante film over het grillige leven van Crawford, een meisje met een baan, en de drie mannen in haar leven: de gladde prater Raymond, de gekke miljonair Arnold en de eerlijke arbeider Tone. Evenwichtig opgebouwd, knap gefilmd. Liedje: 'All I Do Is Dream Of You' plus het grappig gebrachte 'After You've Gone' door Austin en Candy Candido.

By Candlelight

1934 | Drama

Verenigde Staten 1934. Drama van James Whale. Met o.a. Paul Lukas, Elissa Landi, Nils Asther, Dorothy Revier en Lawrence Grant.

Typisch Europees is dit gemiezemuis over een bediende die zich voordoet als zijn meester, tegenover een vrouw van wie hij denkt dat ze een gravin is. Lukas is zo totaal verkeerd gekozen voor de hoofdrol dat de film er bijna door wordt geruïneerd: een paar sterke staaltjes van Whale maken hem echter nog net het bekijken waard. Wellicht zijn fans van het genre enthousiaster.

To the Last Man

1933 | Western

Verenigde Staten 1933. Western van Henry Hathaway. Met o.a. Randolph Scott, Esther Ralston, Noah Beery sr, Jack LaRue en Buster Crabbe.

Een goede western, door Jack Cunningham geschreven naar een boek van Zane Grey. Het verhaal gaat over de al heel lang durende strijd tussen twee families. Scott behoort tot de ene kant, maar wordt verliefd op Ralston van de andere kant. Ben Reynolds maakte weer de beelden. Voor de jonge Temple was het de tweede filmrol, nadat zij in 1932 had gedebuteerd.

Rome Express

1933 | Avonturenfilm

Verenigd Koninkrijk 1933. Avonturenfilm van Walter Forde. Met o.a. Esther Ralston, Conrad Veidt, Hugh Williams, Joan Barry en Finlay Currie.

Verouderd, maar goed melodrama met een prima bezetting. Een typische treinthriller, zoals er vele volgden. Goed camerawerk van Gunther Krampf. In 1948 opnieuw verfilmd onder de titel SLEEPING CAR TO TRIESTE.

The Prodigal

1931 | Drama

Verenigde Staten 1931. Drama van Harry Pollard. Met o.a. Lawrence Tibbett, Roland Young, Esther Ralston, Cliff Edwards en Hedda Hopper.

Lawrence Tibbett was in deze musical te zien als een landloper, die, afkomstig uit een plantersfamilie, naar huis toe keert met een tweetal vrienden-zwervers. Het nu gedateerde verhaal van Bes Meredith (The Southerner) was ook in 1931 geen succes. Nu alleen nog leuk om de acteurs te zien.

Lonely Wives

1931 | Drama

Verenigde Staten 1931. Drama van Russell Mack. Met o.a. Esther Ralston, Edward Everett Horton, Laura La Plante en Maude Eburne.

Een typisch huiselijk melodrama van Pathé.

The Mighty

1930 | Drama

Verenigde Staten 1930. Drama van John Cromwell. Met o.a. George Bancroft, Warner Oland, Raymond Hatton, O.P. Heggie en Esther Ralston.

Bancroft als een ex-crimineel die in de oorlogsjaren op andere gedachten komt en later als rotsvaste commandant van politie doorgewinterd zijn vak uitoefent. Ook de regisseur, die goed werk deed, is even te zien.

The Wheel of Life

1929 | Drama

Verenigde Staten 1929. Drama van Victor Schertzinger. Met o.a. Richard Dix, Esther Ralston, O.P. Heggie, Arthur Hoyt en Myrtle Stedman.

Een Britse officier is verliefd geworden op de vrouw van zijn kolonel, welke laatste hem tijdens een strijd in India het leven redt. Het scenario is van John Farrow. Goede acteurs, goede regie. Uitgebracht door Paramount.

The Case of Lena Smith

1929 | Drama

Verenigde Staten 1929. Drama van Josef von Sternberg. Met o.a. Esther Ralston, James Hall, Fred Kohler, Lawrence Grant en Gustav von Seyffertitz.

Zwijgende film over een boerenmeisje (Ralston) dat in verwachting raakt van een jonge legerofficier in het Oostenrijk van het eind van de vorige eeuw. Hij pleegt zelfmoord als zijn vader hen hun baby afneemt.

The Power of the Press

1928 | Drama

Verenigde Staten 1928. Drama van Frank Capra. Met o.a. Douglas Fairbanks jr, Mildred Harris, Esther Ralston en Jobyna Howland.

Een goed gespeelde journalistenfilm met Capra in de hoofdrol. Fairbanks jr. speelt een niet onaardige rol.

The American Venus

1926 | Drama

Verenigde Staten 1926. Drama van Frank Tuttle. Met o.a. Esther Ralston, Lawrence Gray, Louise Brooks, Kenneth MacKenna en Edna May Oliver.

Zwart-wit film met kleurinlassen over de strijd tussen cosmetica fabrikanten. We zien een schoonheidswedstrijd waarin ook de werkelijke Miss America 1925 (het produktiejaar) Fay Lanphier te zien is. In zijn genre een prima soap opera met een sterke bezetting.

Old Ironsides

1926 | Avonturenfilm, Historische film, Drama

Verenigde Staten 1926. Avonturenfilm van James Cruze. Met o.a. Charles Farrell, Esther Ralston, Wallace Beery, George Bancroft en Charles Hill Mailes.

Een breed uitgesponnen en flink opgedirkt verhaal over de botsingen tussen piraten en de Amerikaanse handelsvloot in de Middellandse Zee aan het begin van de 19de eeuw. Veel vrolijke, onstuimige matrozen rond de stijve hoofdpersonen. Niet erg subtiel allemaal, maar vermakelijk is het wel, ook vanwege Gaylord Carters opwindende orgelmuziek die er op de videoband achter gezet is. Boris Karloff heeft een klein rolletje als Saraceense matroos.

The Little French Girl

1925 | Romantiek, Historische film

Verenigde Staten 1925. Romantiek van Herbert Brenon. Met o.a. Alice Joyce, Neil Hamilton, Mary Brian, Esther Ralston en Betty Bronson.

Een gedateerde historische romance; wat geaffecteerd naar latere maatstaven, maar helder geregisseerd en aantrekkelijk gespeeld.

$50,000 Reward

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van Clifford S. Elfelt. Met o.a. Ken Maynard, Esther Ralston, Bert Lindley, Edward Peil en Lillian Leighton.

Een bende schurken en corrupte figuren, onder wie een bankier, proberen Maynard ervan te weerhouden een stuk grond dat hij geërfd heeft, in bezit te nemen. Grote persoonlijke belangen inzake de bouw van een dam staan op het spel in deze western vol actie, waarvoor Frank Howard Clark het scenario schreef en Bert Longenecker het camerawerk deed. Elfelt was ook de producent.

Wolves of the North

1924 | Western

Verenigde Staten 1924. Western van William Duncan. Met o.a. William Duncan, Edith Johnson, Esther Ralston, Joseph Girard en Frank Rice.

Serial in tien hoofdstukken. De bonthandel staat centraal in deze avontuurlijke western-serial. In ontoegankelijk gebied moeten de jagers hun bont kunnen verkopen. Een gigant poogt iedereen naar de hand te zetten en de kleine handelaren kapot te maken. Tot Duncan een firmaatje opzet - hij is niet bang voor Grote Broer en spoedig krijgt hij handel. Daarmee haalt hij zich de woede van het syndicaat op zijn hals. Het werd de laatste serial van Duncan, die in 1911 zijn filmdebuut maakte. Hij en zijn vrouw (Johnson was in werkelijkheid mevr. Duncan) trokken zich met hun drie kinderen terug. Geldproblemen had Duncan niet, hij had genoeg verdiend. Tussen 1935 en 1940 speelde hij nog mee in een zevental westerns, maar het hoefde niet zo nodig meer. Hij stierf in 1961, zijn vrouw in 1969.

The Marriage Circle

1924 | Komedie, Zwijgende film

Verenigde Staten 1924. Komedie van Ernst Lubitsch. Met o.a. Florence Vidor, Monte Blue, Marie Prevost, Creighton Hale en Adolphe Menjou.

Een klassieker uit het tijdperk van de zwijgende film. Een komedie over flirt en ontrouw in de betere kringen van Wenen, 'Stad van de Lach en de Romantiek'. Door Lubitsch oorspronkelijk bedoeld als Amerikaanse zedenkomedie, geïnspireerd op Chaplins A WOMAN IN PARIS. Later door Lubitsch en George Cukor nog eens overgedaan als musical: ONE HOUR WITH YOU.

The Heart Buster

1924 | Western

Verenigde Staten 1924. Western van Jack Conway. Met o.a. Tom Mix, Esther Ralston, Cyril Chadwick, William Courtwright en Frank Currier.

Routine-liefdeskomedie in het wilde westen. Tom is verliefd op Ralston, maar die wil trouwen met Chadwick, een figuur die Tom niet vertrouwt. Hij voorkomt het huwelijk en weet op tijd bewijzen tegen zijn rivaal te vinden. Een beetje onnozel, maar verder goed afgewerkt. John Stone moest het verhaaltje van George Scarborough bewerken. Daniel Clark was cameraman.

Peter Pan

1924 | Fantasy, Avonturenfilm, Familiefilm

Verenigde Staten 1924. Fantasy van Herbert Brenon. Met o.a. Betty Bronson, Ernest Torrence, George Ali, Anna May Wrong en Esther Ralston.

De eerste verfilming van het inmiddels klassiek geworden fantasyverhaal van J.M. Barrie, dat tot scenario werd bewerkt door Willis Goldbeck. Het gaat over het elfje Peter Pan (Bronson), die op zoek is naar zijn eigen schaduw en zo in de slaapkamer van de kinderen van het gezin Darling belandt. Hij gaat met Wendy (Brian) en John (Murphy) uit op avontuur en ze komen terecht in Never-Never-land. Na een heftige strijd met Captain Hook (Torrence) en andere spannnende en soms amusante belevenissen keren ze terug en liggen de kinderen weer veilig in hun bedjes. Ze vragen zich af of het nu een droom of werkelijkheid is geweest. Scenarioschrijver Goldbeck bewerkte de roman getrouw en schrijver Barrie hield een wakend oog in het zeil bij de opnames. Hoofdrol Bronson is in werkelijkheid een volwassen vrouw met het fragiele postuur van een kind. Met grote beheersing van haar spieren is het haar gelukt om jeugdig te lijken - een krachttoer; bovendien komt ze als heel innemend over; ook de andere rollen doen op enthousiaste wijze hun best. De dierenwereld is bevolkt met acteurs en actrices in speciale kostuums, maar dat ziet er allemaal fantastisch uit en het werkt echt. Delen van de film zijn met de hand ingekleurd in oker en blauw en het resultaat is wonderbaarlijk. Deze bespreking betreft de gerestaureerde versie, die als 'kunstvoorwerp' in het bezit is van het Newyorkse Museum of Modern Art. Het absolute hoogstandje van de film is de fotografie van de vermaarde James Wong Howe, die met zijn spel van licht en donker een extra dimensie geeft. Vermeldenswaard zijn de speciale effecten van Roy Pomeroy, die tevens assistent-regisseur was. Voor de gerestaureerde versie schreef Philip C. Carli in 1999 een speciale score, die tv- uitzendingen en video- of DVD-versies begeleidt. Een onvergankelijke film, die je eigenlijk gezien moet hebben.

Pure Grit

1923 | Western

Verenigde Staten 1923. Western van Nat Ross. Met o.a. Roy Stewart, Esther Ralston, Jere Austin, Jack Mower en Verne Winter.

Western waarin Stewart als Texas Ranger achter de moordenaar van de broer van Ralston aanzit en onderweg ook nog even afrekent met een bende veedieven. Isadore Bernstein bewerkte de roman A Texas Ranger van William MacLeod Raine. Benjamin Kline deed het camerawerk.

Blinky

1923 | Komedie, Romantiek

Verenigde Staten 1923. Komedie van Edward Sedgwick. Met o.a. Hoot Gibson, Esther Ralston, Mathilde Brundage, De Witt Jennings en Elinor Field.

Hoot is de zoon van een ruwe kolonel, maar hij wordt door zijn medesoldaten niet voor vol aangezien omdat hij padvinder was. Hun mening verandert als hij de dochter van een majoor uit handen van haar ontvoerders redt. Sedgwick bewerkte het verhaal van Gene Markey.

Oliver Twist

1922 | Familiefilm, Avonturenfilm, Zwijgende film, Drama

Verenigde Staten 1922. Familiefilm van Frank Lloyd. Met o.a. Jackie Coogan, Gladys Brockwell, George Siegmann en Esther Ralston.

Een aardige zwijgende verfilming van Dickens' klassieker. Coogan was op het hoogtepunt van zijn populariteit als kindsterretje. Chaney, die zich zo prachtig wist te schminken, is een ideale Fagin.

Daring Danger

1922 | Western

Verenigde Staten 1922. Western van Cliff Smith. Met o.a. Pete Morrison, Esther Ralston, Bill Ryno, Lew Meehan en Bob Fleming.

Rancher Morrison heeft net als vele anderen in de omgeving knap veel last van veedieven. Uitgerekend hij krijgt van de staat opdracht de bende onschadelijk te maken. L.V. Jefferson schreef deze western.

Crossing Trails

1921 | Western

Verenigde Staten 1921. Western van Cliff Smith. Met o.a. Pete Morrison, Esther Ralston, John Hatton, Lew Meehan en Floyd (Wally) Taliaferro (Wales).

Warner is de ware moordenaar, maar Ralston wordt er voor aangezien. Gelukkig is Pete er om haar te helpen, en om justitie te wijzen op een ernstige fout. Wally speelt een bandiet in dienst van Warner; carrière als ster zou spoedig beginnen. L.V. Jefferson en Alvin J.Neitz waren de scenaristen, en John Thompson was de cameraman van deze western.