Leo Robin: muziek.
Er zijn 9 films gevonden.

Small Town Girl

1953 | Musical

Verenigde Staten 1953. Musical van Leslie Kardos. Met o.a. Jane Powell, Farley Granger, Ann Miller, S.Z. Sakall en Billie Burke.

Een minzame musical van MGM, waarin de playboy Granger en de aantrekkelijke meid Powell elkaar ontmoeten als hij door haar vader in de bak geslingerd wordt wegens te snel rijden. Hoogtepunten in de film zijn Vans nummer als menselijke springstok en Miller die zingt 'I've Gotta Near That Beat' met het gedecimeerde orkest van Busby Berkeley.

Macao

1952 | Avonturenfilm, Film noir

Verenigde Staten 1952. Avonturenfilm van Josef von Sternberg. Met o.a. Robert Mitchum, Jane Russell, William Bendix, Gloria Grahame en Thomas Gomez.

Een warrige, maar visueel verbluffende, film noir waarin niemand is wie hij lijkt te zijn. De ongewone personages ontmoeten elkaar in het labyrint van speelhuizen, hotels, straten en kaden van de Portugese kolonie uit de titel aan de Chinese zuidkust. Mitchum en Russell zijn de twee tegenspelers die destijds heel wat volk naar de zalen lokten. Hun samenspel is zo volmaakt dat het je geen bal kan schelen dat je het verhaal niet kunt volgen. Zoals altijd goochelt Von Sternberg met licht en schaduw en de metaforische scène op de kaden behoort tot de grote klassieke momenten van de zevende kunst. Bernard C. Schoenfeld en Stanley Rubin bewerkten het verhaal van Bob Williams. De aantrekkelijke fotografie was in handen van Harry J. Wild. Nicholas Ray draaide een aantal retakes nadat de post- productie uit handen was genomen van Von Sternberg.

Casbah

1948 | Musical, Drama, Thriller

Verenigde Staten 1948. Musical van John Berry. Met o.a. Yvonne De Carlo, Tony Martin, Peter Lorre, Marta Toren en Hugo Haas.

Deze herverfilming van ALGIERS als musical is niet slecht gedaan. De liedjes van Leo Robin en Harold Arlen en de kleurrijke productie dragen daartoe bij. Lorre is uitstekend als vastberaden politieman die achter Martin aanzit in de Casbah.

The Time, the Place and the Girl

1946 | Musical, Komedie

Verenigde Staten 1946. Musical van David Butler. Met o.a. Dennis Morgan, Martha Vickers, Jack Carson, Janis Paige en S.Z. Sakall.

Het beste van deze flutterige, gewrongen musical is de muziek van Arthur Schwartz en Leo Robin waaronder liedjes als 'A Gal in Calico' en 'Rainy Night in Rio'. Het heeft niets te maken met de musical uit 1929 met dezelfde titel. Scenario van Francis Swann, Agnes Christine Johnston en Lynn Starling naar een verhaal van Leonard Lee. Camerawerk van William V. Skall en Arthur Edeson.

Angel

1937 | Romantiek, Drama

Verenigde Staten 1937. Romantiek van Ernst Lubitsch. Met o.a. Marlene Dietrich, Herbert Marshall, Melvyn Douglas, Edward Everett Horton en Laura Hope Crews.

Dietrich is getrouwd met de Britse diplomaat Marshall. Ze vervreemdt van hem, omdat hij nooit tijd heeft voor haar. Op vakantie in Parijs valt ze voor de charmes van diens vriend Douglas. Een typisch romantische komedie van de tweede helft van de jaren 1930-40, die voor een hedendaags publiek niet meer te verteren is. Zelfs de eeuwige knipoogjes die de films van Lubitsch zo kenmerken, zijn afwezig. Hij zat duidelijk in zijn maag met de (toen) steeds op de loer liggende censuur, die elke erotische zinspeling op de snijtafel verwijderde. De acteurs presteren eveneens onder hun normale niveau. Samson Raphaelson bewerkte het toneelstuk van Melchior Lengyel. Camerawerk van Charles Lang.

She Done Him Wrong

1933 | Komedie, Drama

Verenigde Staten 1933. Komedie van Lowell Sherman. Met o.a. Mae West, Cary Grant, Gilbert Roland, Noah Beery sr en Rochelle Hudson.

West herhaalt haar toneelrol als Diamond Lil (en ster in een biertent in de Newyorkse Bowery) in een satire over de vrolijke jaren negentig van de 19e eeuw. Ze wordt verliefd op een man die een politieagent in burger is en die de duistere praktijken van haar baas probeert te ontrafelen. Grant krijgt de uitnodiging om eens 'langs te komen voor een babbeltje' met vuurwerk als resultaat. Mae zingt 'Frankie and Johnny' en 'Easy Rider'. Wellicht haar beste film en ze werkte indertijd zelf mee aan het scenario.

Trouble in Paradise

1932 | Komedie

Verenigde Staten 1932. Komedie van Ernst Lubitsch. Met o.a. Kay Francis, Miriam Hopkins, Herbert Marshall, Charles Ruggles en Edward Everett Horton.

Een sprankelend niemendalletje van Lubitsch over de chique Francis die betrokken is bij het oplichtersechtpaar Marshall en Hopkins in Parijs. Een geestige, verrukkelijke klassieke film. Samson Raphaelson en Grover Jones bewerkten het toneelstuk The Honest Finder van Laszlo Aladar tot scenario. Camerawerk van Vitor Milner.

Morocco

1930 | Drama, Romantiek, Komedie

Verenigde Staten 1930. Drama van Josef von Sternberg. Met o.a. Gary Cooper, Marlene Dietrich, Adolphe Menjou, Francis McDonald en Eve Southern.

Exotische Dietrich is de verleidelijke kroegzangeres Amy Jolly, die de gefortuneerde Menjou opgeeft om haar geliefde legionair Cooper door de woestijn te volgen. Marlene zingt 'What Am I Bid?' in haar eerste Amerikaanse film. Von Sternberg en Jules Furthman schreven het scenario naar de roman Amy Jolly van Benno Vigny. De camera werd bemand door Lee Garmes en Lucien Ballard.

Monte Carlo

1930 | Komedie, Musical

Verenigde Staten 1930. Komedie van Ernst Lubitsch. Met o.a. Jeanette MacDonald, Jack Buchanan, Zasu Pitts, Claude Allister en Tyler Brooke.

De avontuurlijke gravin MacDonald ontsnapt op het nippertje aan een saai, maar rijk, huwelijk en trekt naar Monte Carlo, waar ze haar verdwenen fortuin al spelend terug wil winnen. Korte tijd later is ze echter alles kwijt. Graaf Buchanan is verliefd op haar geworden, maar zij ziet hem niet staan. Tot hij zich voordoet als kapper en hij zo in haar smaak valt dat ze hem als bediende aanneemt. Hij is vastbesloten in deze incognito-rol haar hart te winnen. Operette-scenario dat nu erg verouderd is. Toch blijft het flegma van Lubitsch en zijn talent om liedjes in de actie te betrekken duidelijk overeind. Over de gehele lijn goede vertolkingen. Ernest Vajda en Vincent Lawrence baseerden hun scenario op de roman The Blue Coast van Hans Mueller en op de opera Monsieur Beaucaire van Booth Tarkington en Evelyn Greenleaf Sutherland, waarvan een fragment in de film voorkomt. Victor Milner achter de camera.