Skeeter Bill Robbins: cast.
Er zijn 10 films gevonden.

The Fighting Parson

1933 | Western

Verenigde Staten 1933. Western van Harry Fraser. Met o.a. Hoot Gibson, Marceline Day, Robert Frazer, Stanley Blystone en Skeeter Bill Robbins.

De laatste van een serie van elf westerns die Hoot Gibson maakte voor Allied Pictures en producent Max Hoffman Jr. Pas in 1935 zou Hoot weer filmen. In deze aflevering wordt hij in een western-stadje waar hij aankomt aangezien voor een dominee. Fraser schreef een zwak scenario maar de actie vergoedt veel, Hoot geeft een fijne rol weg en het camerawerk van Harry Munson is eveneens goed.

The Dude Bandit

1933 | Western

Verenigde Staten 1933. Western van George Melford. Met o.a. Hoot Gibson, Gloria Shea, Skeeter Bill Robbins, Hooper Atchley en Neal Hart.

Uitstekende western met Gibson, waarin deze ingrijpt tegen hen die proberen ranchers van hun land te verjagen. Een bekend thema, ditmaal naar een scenario van Jack Natteford, door Melford met vaart gebracht, en met uitstekend camerawerk van Harry Neumann en Tom Galligan. Het was nog de tijd dat Hoot en Ken Maynard tot de bekendste filmsterren behoorden. Neal Hart en Fred Gilman waren western-sterren uit de jaren twintig.

The Local Bad Man

1932 | Western

Verenigde Staten 1932. Western van Otto Brower. Met o.a. Hoot Gibson, Sally Blane, Hooper Atchley, Edward Peil en Edward Hearn.

In deze goede western wisselen actie en humor elkaar goed af. Philip White bewerkte het verhaal van Peter B.Kyne, All For Love. Een man wordt door twee bankiers beschuldigd van een overval op een geldtransport, terwijl ze zélf de centjes hebben gehouden. Tom Galligan en Harry Neumann waren Hoots vaste cameramensen in deze serie, die door M.H. Hoffman Jr. geproduceerd werd.

The Cowboy Counsellor

1932 | Western

Verenigde Staten 1932. Western van George Melford. Met o.a. Hoot Gibson, Sheila Mannors, Skeeter Bill Robbins, Bobby Nelson en Fred Gilman.

Goede western, met humor en een fijne rol van Gibson in deze door Jack Natteford geschreven film. Gilman - ex-western-ster uit de jaren twintig - wordt via de schurk Rutherford ervan beschuldigd een postkoets overvallen te hebben. Hoot is de cowboy-advocaat en die gaat er tegenaan. Ten slotte is Gilman ook de broer van zijn meisje Mannors. Tom Galligan en Harry Neumann waren verantwoordelijk voor de beelden.

The Boiling Point

1932 | Western

Verenigde Staten 1932. Western van George Melford. Met o.a. Hoot Gibson, Helen Foster, George 'Gabby' Hayes, Skeeter Bill Robbins en Lafe McKee.

Donald Lee schreef een goed scenario, waarin Hoot Gibson de wildebras is die door zijn oom, beu van het alsmaar schade te moeten betalen, naar een ranch gezonden wordt onder de bedreiging die nimmer te zullen erven als hij zich niet eindelijk inhoudt. Hij doet dat zo goed, dat Foster hem een lafaard vindt; die mening verandert als hij ingrijpt bij een bankoverval door zijn rivaal in de romantiek. Veel actie, en goed camerawerk van Harry Neumann en Tom Galligan. Wilbur McGaugh was assistent-regisseur.

A Man's Land

1932 | Western

Verenigde Staten 1932. Western van Phil Rosen. Met o.a. Hoot Gibson, Marion Shilling, Skeeter Bill Robbins, Al Bridge en Charles King.

Een goede western, waarin zowel voorman Hoot Gibson, als de uit het oosten komende Marion Shilling ieder 50 % van een ranch erven. De bekende situatie van de ervaren cowboy en het eigenwijze meisje dat van toeten noch blazen weet. Hoot speelt zijn rol met humor. Adele Buffington schreef, Tom Galligan en Harry Neuman namen op en Wilbur McGaugh was hier nog assistent- regisseur.

Wild Horse

1931 | Western

Verenigde Staten 1931. Western van Richard Thorpe en Sidney Algier. Met o.a. Hoot Gibson, Alberta Vaughn, Stepin Fetchit, Neal Hart en Edmund Cobb.

Gibson zelf noemde deze western later zijn favoriete film, maar het is geen bijzonder goede. Het verhaal van Peter B.Kyne werd bewerkt door Jack Natteford. Het draait om Gibsons paard Mutt, en het vangen van het dier, met Fetchit voor wat komische noten. Ernest Miller was de cameraman en de film werd later opnieuw uitgebracht als SILVER DEVIL. Opgemerkt zij nog dat Mutt niet het vaste paard van Gibson was. Als een van de weinige cowboy-idolen had Hoot geen vast paard. Hij bereed er in zijn lange carrière verscheidene: geen van hen werd een begrip.

Man Rustlin'

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van Del Andrews. Met o.a. Bob Custer, Florence Lee, Jules Cowles, Sam Allen en James T. Kelley.

William Branch' verhaal is origineel. Bob, een journalist in het westen, heeft zijn eigen opvattingen over journalistiek. Hij schept de gebeurtenissen zelf en schrijft vervolgens over zijn eigen heldendaden. Arthur Reeves deed het camerawerk.

Chasing Trouble

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van Milburn Morante. Met o.a. Pete Morrison, Ione Reed, Tom London, Roy Watson en Frances Friel.

Universal had een gigantische western-productie in deze tijd. Hoot Gibson was de grote moneymaker, gevolgd door Jack Hoxie en Art Acord. Maar de westerns met Morrison waren ook zeer redelijk, alleen was de held minder populair. Morrison en zijn paard Lightning komen op verzoek van een ranchers-organisatie in actie om een bende veedieven uit te schakelen. Frank Beresford was de scenarist en Jack Young de cameraman.

Don Quickshot of the Rio Grande

1923 | Western

Verenigde Staten 1923. Western van George Marshall. Met o.a. Jack Hoxie, Emmett King, Elinor Field, Fred C. Jones en William A. Steele.

Aardige western-komedie, waarin Jack Hoxie een dromer is, ontslagen wordt, denkt een voorbeeld te kunnen nemen aan Don Quichotte maar het uiteindelijk heel goed kan opnemen tegen een bende outlaws. Dit was de eerste van 35 westerns die Jack maakte voor Universal en Marshall zou de eerste drie regisseren. Het werd een goede serie westerns, waarin Jacks populariteit een hoogtepunt bereikte. Na Hoot Gibson zou hij de tweede grote ster van de studio worden; Universal had ook nog Art Acord, en zat er dus warmpjes bij. George Hively bewerkte het verhaal van Stephen Chalmers en voor het camerawerk was aanwezig Charles Kaufman.