Jay Hunt: cast.
Er zijn 6 films gevonden.

The Cheyenne Cyclone

1932 | Western

Verenigde Staten 1932. Western van Armand Schaefer. Met o.a. Lane Chandler, Connie La Mont, Frankie Darro, Yakima Canutt en Charles Whitaker.

Lane Chandler in zijn korte western-serie voor producent Willis Kent in actie tegen schurken als Charles Whitaker en met jongensster Frankie Darro, die sinds zijn samenwerking met Tom Tyler van western naar western liep. Oliver Drake was de scenarist. Armand Schaefer, die sinds 1924 in de filmindustrie zat, begon rond 1930 te regisseren maar hield daar in 1935 al weer mee op; zijn laatste werk was de serie THE MIRACLE RIDER met Tom Mix. Als producent was hij bij Republic o.a. betrokken bij Roy Rogers, maar naam kreeg hij vooral door zijn jarenlange samenwerking met Gene Autry.

In Old Cheyenne

1931 | Western

Verenigde Staten 1931. Western van Stuart Paton. Met o.a. Rex Lease, Dorothy Gulliver, Harry Woods, Jay Hunt en Harry Todd.

Betty Burbridge bewerkte een verhaal van Bennett Cohen dat niet origineel meer was. Het was al eerder in een western met Jack Hoxie gebruikt. Rex Lease is hier de voorman, die door zijn baas en diens dochter gewantrouwd wordt, want er verdwijnen paarden sinds hij er is. In werkelijkheid is er een zeer slim wild paard in de buurt, dat in staat is touwen te ontknopen, zodat de dieren op deze wijze hun vrijheid weer krijgen. Gelukkig dat de held het een keer ziet en zo zijn onschuld kan bewijzen. Maar het is een redelijk produkt geworden met camerawerk van William Nobles.

The Overland Stage

1927 | Western

Verenigde Staten 1927. Western van Albert S. Rogell. Met o.a. Ken Maynard, Kathleen Collins, Tom Santschi, Sheldon Lewis en Jay Hunt.

Santschi probeert een oorlog te laten uitbreken tussen blanken en Indianen. Maynard weet dat in laatste instantie te verhinderen. Marion Jackson schreef het scenario, dat hier en daar wat verward aandoet, maar veel actie naast enige romantiek biedt. Rogell - die zijn sporen bij de westerns met Jack Hoxie verdiende - was een man die van actie hield en vaart. Harry Joe Brown, die de produktionele leiding had, had zijn ervaring opgedaan bij de westerns met Fred Thomson, dus Maynard was omringd met vakmensen - en het produkt was er dan ook naar Sol Polito was de cameraman en ook hij zou een begrip worden in zijn vak.

The Gentle Cyclone

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van W.S. Van Dyke. Met o.a. Buck Jones, Rose Blossom, Will Walling, Reed Howes en Stanton Heck.

Een weesmeisje erft een stuk grond en haar beide ooms vliegen elkaar om het bezit daarvan in de haren. Er zit levendige actie in deze western: Buck Jones is met iedereen in gevecht gewikkeld om de rust te herstellen. Hardy - nog zonder de magere Laurel - is de sheriff, met wie Buck het ook al aan de stok krijgt. Thomas Dixon Jr. bewerkte het verhaal PEG LEG AND THE KIDNAPPER van Frank Buckley. Chester en Reginald Lyons waren de cameramannen.

My Own Pal

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van John G. Blystone. Met o.a. Tom Mix, Olive Borden, Tom Santschi, Virginia Marshall en Bardson Bard.

Mix heeft genoeg van het wilde westen - hoe is het mogelijk na dozijnen westernrollen?! - en vertrekt naar de grote stad. In plaats van sheriff in een prairie-stad wordt hij dus politieman; hij krijgt het direct met een bende juwelendieven aan de stok. Maar hij weet ook Borden te redden en zich een levenspartner te verschaffen. Is dat eigenlijk niet een western zonder western-decor? Lillie Hayward bewerkte het verhaal van Gerald Beaumont. Daniel Clark stond Tom nog steeds ter zijde als cameraman.

A Man Four-Square

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van R. William Neill. Met o.a. Buck Jones, Marion Harlan, Harry Woods, William Lawrence en Jay Hunt.

Buck Jones heeft het druk: eerst moet hij zijn voorman en een vriend helpen te bewijzen dat zij geen veedieven zijn, en daarna wordt hij door de vriend ervan beschuldigd diens meisje te hebben ingepikt. Uiteindelijk begrijpt de man dat Buck zoiets zeker nooit zou doen, vooral nadat Buck zowel hem als het meisje ook nog het leven redt. Charles Darnton en John Stone schreven het script en Reginald Lyons was de cameraman.